فواید و خواص فراوان نوشیدنی آب لیمو و عسل برای سلامتی بدن

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/11
فواید و خواص فراوان نوشیدنی آب لیمو و عسل برای سلامتی بدنترکیب این دو ماده با همدیگر برای بهبود سلامتی معجزه می‌کند.همه ما با فواید سلامتی لیمو و عسل آشنا هستیم. این ترکیب منبع غنی از آنتی اکسیدان است، انرژی را توسعه داده و یک نوشیدنی سالم و روان است. در این مطلب برخی از فواید اعجاب‌ آور نوشیدنی لیمو و عسل را برایتان توضیح می‌دهد.

ترکیب این نوشیدنی شامل عسل طبیعی، آب لیموی تازه و آب جوشانده شده است. برای آماده سازی آب جوشانده شده را مهیا کنید و بگذارید کمی بجوشد. آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید و سپس عسل طبیعی را با آن ترکیب کنید.

طرز تهیه نوشیدنی لیمو و عسل


یکی از بهترین ویژگی‌های آبلیمو و عسل این است که راحت درست می‌شود.اگر آن را صبح و قبل از صبحانه بنوشید بیشترین تأثیر را دارد.کافی است نصف لیمو را آب‌گرفته و همراه با یک قاشق‌ چایی‌خوری عسل، به یک لیوان آب گرم اضافه کنید؛ هم بزنید و بنوشید.

فواید و خواص فراوان نوشیدنی آب لیمو و عسل



1.مصرف لیمو عسل برای داشتن پوستی شفاف و سالم


عسل و لیمو ویژگی‌ های ضد باکتری و ضد التهابی دارند که به سلامتی و صافی پوست کمک می‌کند. نوشیدن آبلیمو و عسل یکی از بهترین راه‌های طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف، بدون استفاده از لوازم آرایشی است.

برای مشکلات پوستی مانند جوش یا آکنه، مخلوط عسل و لیمو با ترکیب 50×50 درست کرده و بر روی پوست بگذارید.لیمو ویتامین C مورد نیاز را برای تولید کلاژن فراهم می‌کند، کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می‌کند.

2. درمان سرما خوردگی و آنفلوانزا با لیمو و عسل


نوشیدنی عسل و لیمو برای درمان این بیماری‌ها عالی است. مصرف مقدار کافی غذاها یا مایعات غنی از ویتامین C به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک خواهند کرد. نصف لیتر آب را بجوشانید و 2 قطعه زنجبیل به آن اضافه کنید. سپس 3 قاشق لیمو و عسل به آن اضافه کنید. مایع را صاف کرده و 3 الی 4 بار در روز بنوشید.

3. مصرف آب لیمو و عسل برای مشکلات گوارشی


با اضافه کردن یک قاشق عسل خالص و 2 قاشق آب لیمو به یک لیوان آب گرم می‌توانید یک ماده نیرو بخش و قوی بسازید. آب لیموی تازه به تنظیم سطح PH بدن کمک می‌کند، مواد مغذی ضروری مثل ویتامین‌های B و C و ریبوفلاوین را تأمین کرده و سیستم ایمنی را پاکیزه می‌کند.عسل و لیمو یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان اختلالات گوارشی است. همچنین این نوشیدنی مثل یک تصفیه کننده خون عمل می‌کند و به تمیز شدن کبد از طریق تولید صفرای بیشتر برای درمان اختلالات معده مثل رفلکس اسید و زخم معده کمک می‌کند.

4. مصرف آب لیمو و عسل برای حفظ وزن سالم


عسل به عنوان توسعه دهنده طبیعی انرژی شناخته شده است در حالی‌که لیمو کالری پایینی دارد. ترکیب عسل و لیمو در کاهش چربی سودمند بوده و از چاقی جلوگیری می‌کند.

5. لیمو و عسل برای گلو درد، درمان آسم، برونشیت و سرفه


این نوشیدنی برای آرام کردن سینه و مسیر بینی کمک کننده خواهد بود. عسل برای صاف کردن گلو مفید است و از عفونت آن جلوگیری می‌کند.این نوشیدنی ترکیبی مثل اکسپتورانت عمل کرده و باعث خروج خلط از مسیر سیستم تنفسی به بیرون می‌شود. این معجون از هر شربت آماده برای این اعمال مفیدتر است. ۲ قاشق لیمو و یک قاشق عسل را در آب گرم مخلوط کنید. نوشیدنی را چندین بار در روز بنوشید.

6. کمک به هضم و تغذیه باکتری‌های خوب روده و درمان یبوست با آب لیمو و عسل


مرکبات، مانند لیمو دارای آنتی اکسیدان‌ها هستند .که به لطف ویتامین C و فلاونوئیدها به هضم و جذب غذا در بدن کمک می‌کنند. اسید آسکوربیک و اسید سیتریک موجود در لیمو، به تولید اسید معده برای کمک به هضم کمک می‌کند از سوی دیگر، عسل مانع و باعث درمان اختلالات گوارشی مانند زخم معده، گاستریت و گاستروانتریت می‌شود. این‌ها حتی دارای خاصیت پروبیوتیکی در روده هستند که باعث پرورش باکتری های خوب در روده می‌شود.

7. تأمین آنتی اکسیدان بدن با نوشیدنی آب لیمو و عسل


لیمو و عسل غنی از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. این فرایند موجب جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌ها مثل آلزایمر، دیابت و بیماری قلبی می‌شود. این دو ماده سلول‌های بدن را از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

8. آب لیمو و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند


ویتامین C لیمو و مواد معدنیِ عسل، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و مبارزه با باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر میکروب‌هایی را که موجب بیماری می‌شوند، آسان‌تر می‌کند. همچنین عسل شامل ضدمیکروب‌های طبیعی است که سلامتی شما را حفظ می‌کند.

خبر خوب این است که با نوشیدن آبلیمو و عسل می‌توانید آسیب‌های وارده را ترمیم کنید.کمبود خواب، استرس و رژیم غذایی بد، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می‌دهد.

9. مصرف آب لیمو و عسل برای کمک به سم زدایی کبد


اگر از عفونت‌های دستگاه ادراری رنج می برید، شربت آب لیمو عسل بخورید آیا می‌دانید چرا در بسیاری از رژیم‌های سم زدایی، لیمو نقش اصلی را بازی می کنند؟ لیم به تولید گلوتاتیون کمک می‌کند. در حال حاضر، گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن است که کمک می‌کند تا سموم موجود در کبد را خنثی کند به علاوه، شربت لیمو عسل به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند، به این معنا که می تواند سم را سریع تر از طریق ادرار خارج کند.
advertising