میوه های خشک چه خواصی دارند

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/30
میوه های خشک چه خواصی دارند

خواص دارویی میوه های خشک شده



آلو خشک شده:


مسهل طبيعى است، آلو ممكن است به جلوگيرى از بيمارى قلبى و سرطان كمك كند، آلو بسيار غنى است و سطح قند خون را سريع بالا نمى برد و همچنين مى تواند در مبارزه با پوكى استخوان كمك نمايد.

زردآلوخشک شده:


معمولا برای حفظ رنگ نارنجی و نرم بودن زردآلو خشک شده، از دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. در حقیقت زردآلو اگر به صورت طبیعی خشک شود، به رنگ قهوه ای در می آید و به هیچ وجه نمی تواند رنگ نارنجی و تازگی خود را حفظ کند

آلبالوخشک شده:


طعم ترشی برخی از آلبالو خشک هایی که در بازار وجود دارند، کاملا غیرطبیعی هستند و علت اصلی آن اضافه کردن انواع مواد شیمیایی به آنها است. بنابراین پیش از خرید این ماده، حتما به بسته بندی آن بیشتر دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را با دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی را میل می کنید


نارگیل خشک شده:


نارگیل حاوی چربی های اشباع شده سالم است که می تواند به خوبی به مدیریت کلسترول بد بدن، کمک کند. اما نارگیل خشک شده، سرشار از کالری است که باید در مصرف آن بیشتر احتیاط کنید

انجیرخشک شده:


انجیر خشک می تواند یک میان وعده کاملا سالم و شگفت انگیزی باشد اما توجه داشته باشید که میوه های خشک شده به نسبت تازه آنها، کالری بسیار بالاتری دارند که باید در مصرف آنها بیشتر دقت کنید

هلوخشک شده:


هلو خشک شده حاوی قند بسیار بالایی است که باید در مصرف آن بسیار احتیاط کنید

آناناس خشک شده:


آناناس حاوی میزان بالایی از قندهای طبیعی است که خشک شده آن نیز بیشتر از این میزان حاوی قند است

خرما ممكن است در باردارى مفيد باشد و خوردن آن به طور منظم در طول چند هفته پايانى باردارى ممكن است سبب تسهيل اتساع دهانه رحم و همچنين نياز به كمك در زايمان را كاهش مى دهد. خرما نتايج اميدوار كننده اى در درمان نابارورى در مردان نشان داده است.

كشمش ممكن است خطر بيمارى را كاهش دهد. كشمش انگور خشك شده است. خوردن كشمش فشار خون را كاهش مى دهد، كنترل قند را بهبود مى بخشد، منجر به افزايش احساس سيرى مى شود و به كاهش خطر ابتلا به ديابت نوع٢ و بيمارى هاى قلبى كمك مى كند.

بايد به ميوه خشک شده شكر اضافه كرد؟


براى اينكه برخى از ميوه هاى خشک شده، شيرين و جذاب تر شوند انها را با شكر و يا شربت قبل از خشك شدن پوشش مى دهند. به ميوه هاى خشک كه شكر اضافه مى شود ميوه شيرين ناميده مى شود. قند اضافه شده، بارها و بارها نشان داده شده است كه اثرات مضر بر سلامت دارد زيرا سبب افزايش خطر ابتلا به چاقى، بيمارى هاى قلبى و حتى سرطان مى شود.

آجيل و میوه خشک شده داراى خواص ضد سرطانى:


آجيل و مغزها مانند فندق، گردو و پسته نقش مهمى در تأمين سلامتى بدن ايفا مى كنند. اين قبيل مواد خوراكى فاقد ارزش غذايى هستند، بايد گفت كه اين مواد غذايى منابع سرشارى از پروتين، مواد معدنى و ويتامين هاى آنتى اكسيدانى است.
مغزها يكى از مهمترين منابع غنى سلنيوم هستند كه اين ريز مغزى براى تأمين سلامت سيستم ايمنى بدن ضرورى است، هم چنين داراى برخى خواص ضد سرطانى است و ميزان ابتلا به سرطان هاى پروستات، ريه و روده را در حدود ٥٠ در صد كاهش مى دهد. هم چنين از پيشرفت سرطان سينه در زنان و بروز مشكلات پروستات در مردان جلوگيرى مى كند.
advertising