از خواص قلم گاو چه می دانید

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/28
از خواص قلم گاو  چه می دانیدیکی دیگر از مهمترین خواص قلم گاو و گوساله افزایش سلامت و رفع مشکلات پوست و مو است. مصرف عصاره قلم در غذاها باعث کاهش چشمگیر روند پیر شدن پوست شده، به دلیل میزان بالای کلاژن، چین و چروک پوست را برطرف و باعث تقویت موها میگردد.

مصرف عصاره قلم برای زنان باردار و شیرده بسیار مناسب بوده، به رشد جنین و تامین مواد مورد نیاز بدن مادر و نوزاد کمک شایانی میکند.

اسیدآمینه های مفید موجود در عصاره قلم برای بهبود عملکرد ذهن موثر بوده و باعث تقویت حافظه میشود. این ماده غذایی به تولید خون، بهبود کیفیت و جریان خون کمک می کند و در نهایت عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

از خواص قلم گاو و گوساله کمک به سلامت دستگاه گوارش و متعادل نمودن شیره های گوارشی است. ژلاتین آزاد شده از کلاژن (نوعی پروتئین با کیفیت) موجود در مغز قلم و استخوانها به فرایند هضم پروتئین کمک کرده، مصرف آن برای افرادی که دچار حساسیت غذایی هستند توصیه میگردد.

مصرف قلم گاو برای کودکان بسیار مفید بوده باعث استحکام دندانها شده و از پوسیدگی زودهنگام دندانها در سنین کودکی پیشگیری میکند.

آرژنین موجود در عصاره تهیه شده از قلم گوساله، به عملکرد سیستم ایمنی و بهبود زخم ها کمک کرده و سلول های آسیب دیده کبد را ترمیم می کند، به همین دلیل پزشکان مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می کنند زیرا عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

از خواص قلم گا و گوساله و فواید مصرف آن برای کودکان و زنان تامین اهن مورد نیاز بدن و درمان کم خونی است. عصاره قلم، دلیل دارا بودن ترکیبات خونساز بخصوص آهن بسیار مفید است و بهتر است به این منظور از قلم گوسفند و گوساله زیر یک سال استفاده شود تا کمترین میزان چربی و بیشترین مواد مغذی را داشته باشد.

در طب سنتی از عصاره و آب قلم برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده میشود.

خواص قلم گاو



سیستم ایمنی را تقویت می کند:


آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم مانند آرژنین، گلوتامین و سیستنین، باعث افزایش ایمنی در انسان ها و حیوانات می شوند.

قلم گاو برای درمان التهاب:


مطالعات نشان می دهد که بسیاری از آمینو اسیدها در قلم و آب قلم (مانند سیستین، هیستیدین و گلایسین)، التهاب را کاهش می دهند و ال-گلوتامین به طور خاص التهاب روده را کاهش می دهد. علاوه بر این، همان مقاله که در ماه اکتبر سال 200 که در بالا ذکر شد به این نتیجه رسید که فواید ضد التهابی سوپ مرغ می تواند یکی از چیزهایی باشد که برای تسکین علایم سرماخوردگی رایج بسیار مفید است.

قلم گاو برای کمک به استحکام و دندان ها و استخوان ها:


مطالعه ای که بر روی مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان انجام شد، نشان داد که فرآیند تشکیل استخوان نیاز به "تامین کافی و ثابت این مواد مغذی" دارد:کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، بور، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین های B.قلم و آب قلم و گوشت یا ماهی منبع خوبی از همه این ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

کمک قلم گاو به تقویت خلق و خو:


رژیم غذایی شما باکتری های شکمی را تحت تاثیر قرار می دهد و باکتری های شکمی شما بر مغز تاثیر می گذارند.به گفته عصب شناسان، باکتری شکم به طور مداوم بر مغز شما تاثیر دارند. آرایش باکتری های شکمی، که میکروبیوم نامیده می شود، بر چگونگی برنامه ریزی مغز از کودکی به بزرگسالی، همراه با حالات، حافظه، توانایی یادگیری و چگونگی مقابله با استرس، تاثیر می گذارد.وقتی شکم تان سالم است، سیگنال های شادی را به مغز ارسال می کند؛ زمانی که ناسالم است، می تواند علایم اضطراب را ارسال کند به دلیل این سیگنال ها، عصب شناسان شروع به تحقیق درباره نحوه مدیریت باکتری ها برای درمان اختلالات مربوط به استرس مانند افسردگی کردند.
زیست شناسان می گویند که به دلیل وجود اسیدهای آمینه غنی از ژلاتین مثل گلایسین، آلانین، پرولین و هیدروکسین پرولین، بیماری های مسمویت و فساد در جوامع صنعتی می تواند با استفاده از غذاهای غنی از ژلاتین اصلاح شود.

مضرات قلم گاو و گوساله


افراد با چربی خون بالا و اضافه وزن به دلیل میزان بالای چربی موجود در قلم گاو و گوساله ، بایستی از مصرف آن خودداری کنند.
مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و یا کسانی که دچار کبد چرب هستند، بهتر است در مصرف قلم گاو وگوساله جانب احتیاط را در پیش بگیرند
advertising