راه های تشخیص نیاز به متخصص تغذیه برای مشاوره گرفتن در مورد رژیم غذایی متعادل

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/11/15
راه های تشخیص نیاز به متخصص تغذیه برای مشاوره گرفتن در مورد رژیم غذایی متعادل

اگر فکر می کنید آلرژی دارید یا دچار عارضه عدم تحمل شده اید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید


قبل از اینکه چند ماده غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. حقیقت این است که هر کسی می تواند خود را یک متخصص تغذیه بنامد، اما لقب R.D. تنها به کسانی داده می شود که از تجربه بین المللی برخوردار باشند. یک متخصصR.D. می تواند تشخیص دهد که علائم شما به دلیل آلرژی است یا صرفا نشانه عدم تحمل چیز دیگری است.

نامنظم بودن در اجابت مزاج


به گفته بسیاری از پزشکان، هر فرد باید یک یا دو بار در روز اجابت مزاج کند. بنابراین، اگر یکی دو روز اخیر را بدون اجابت مزاج گذرانده اید، بهتر است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. اگر هنوز متقاعد نشده اید که به یک متخصص مراجعه کنید، بهتر است رژیم غذایی خود را بررسی کرده و تغییراتی در آن اعمال کنید.

وقتی لبنیات می خورید، معده تان در هم می پیچد به متخصص تغذیه مراجعه کنید


باد معده، نفخ و اسهال از مشکلات رایج گوارشی هستند که به مصرف انواع محصولات لبنی نسبت داده می شوند. ممکن است قادر به تحمل لاکتوز نباشید. شدت عارضه عدم تحمل لاکتوز به دوز مصرف محصولات لبنی بستگی دارد؛ یعنی اگر چند قاشق چای خوری بستنی بخورید، ممکن است دچار مشکل نشوید. اما اگر زیاده روی کنید، حالتان بد خواهد شد. متخصص تغذیه به شما کمک می کند که انتخاب های سالمی داشته باشید. همچنین به شما می گوید چه نوع و چه مقدار محصولات لبنی مصرف کنید.

اگر تمام رژیم های لاغری را امتحان کرده اید به متخصص تغذیه مراجعه کنید


و هرگز به نتیجه دلخواه تان دست نیافته اید. یا پس از کاهش وزن سریعا دوباره اضافه وزن پیدا می کنید. مشکل هرچه باشد، یک متخصص تغذیه کمک خواهد کرد که از پس آن بربیایید. او به شما کمک می کند که با اعمال چند تغییر ساده در سبک زندگی خود نتیجه بگیرید، بدون آنکه به دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص محتاج باشید. یک متخصص آموزش دیده به شما در یادگیری عادات و رفتارها کمک می کند و شما را با پشت پرده سوخت وساز مواد غذایی در بدن آشنا می سازد. بنابراین، می توانید با رعایت تعادل در انتخاب مواد غذایی دائما در مسیر تناسب اندام باشید.

سوزش سر دل یا ریفلاکس معده دارید متخصص تغذیه مراجعه کنید


یک متخصص تغذیه با وادار کردن شما به رعایت یک رژیم غذایی متعادل کمک می کند که از شدت علائم موجود بکاهید. سعی کنید سریعا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل از جای دیگری آب نمی خورد. به علاوه، نوع غذاهایی که می خورید نیز در این امر دخیل است. ریفلاکس معده هم از جمله مشکلاتی است که علائم را تشدید می کند.


متوجه تغییراتی جدی در سطح گرسنگی خود شده اید


اشتهای کم یا خیلی زیاد می تواند حاکی از یک مشکل جدی باشد. در این موارد، متخصص تغذیه با مشورت یک پزشک عمومی به معاینه شما خواهد پرداخت. در هر حال، مراجعه به متخصص تغذیه اولین قدمی است که باید در مسیر درمان بردارید.
advertising