10خاصیت کشک خشک

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/10/30
10خاصیت کشک خشک1. میزان انرژی تولید شده با 100گرم کشک حدود 105تا 120کیلو کالری است که می‌تواند به عنوان یکی از تامین‌کننده‌های انرژی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.
2. کشک به علت داشتن اسیدهای آلی،ضدعفونی‌کننده دستگاه هاضمه (معده،روده کوچک و روده بزرگ) است.
3. کشک به عنوان یک غذای نفاخ و هم آورنده و سفت‌کننده روده محسوب می‌شود؛به همین علت برای هضم راحت آن از نعنای خشک استفاده می‌شود.
4. علاوه بر آن،کلسیم بالا و فسفر موجود در کشک می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد.
5. کشک برای کودکان کم ‌وزن غذای مناسبی محسوب می‌شود.
6. مصرف کشک برای بیماران دارای کلسترول بالا و همچنین فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.
7. کشک به عنوان یک غذای مقوی گرسنگی را کاهش داده و حجم کمی از معده را اشغال می‌کند.
8. کشک خشک می‌تواند به عنوان یک میان وعده پرانرژی مصرف شود که افراد چاق باید به این نکته توجه کنند.
9. از کشک به عنوان یک افزودنی به غذاهایی مانند آش استفاده می‌شود.
10. کشک دربردارنده تمامی خواص شیر و حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و بعضی از ویتامین‌های گروه ب است.

هر فردی می‌تواند با مصرف روزانه دوالی سه قطعه کشک خشک کلسیم و پروتیین بدن خود را تامین کرده و علاوه بر این جلوی هله‌وهوله خوردن خود را بگیرد. چون کشک خشک مدت بیشتری لازم دارد تا در دهان شما به تدریج آب شود برای کسانی که عادت به خوردن مداوم خوراکی‌های متفرقه را دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد. بنابراین می‌توانید به جای قرار دادن ظرف‌های حاوی شکلات یا تخمه در دسترس اعضای خانواده که خوراکی‌های مضری هستند از کشک خشک استفاده کرده و عادت خوردن روزانه آن را به یک عادت درست غذایی تبدیل کنید.

نکات قابل توجه مصرف کشک


با توجه به این که کشک یکی از غنی‌ترین منابع پروتئین حیوانی است؛بنابراین محیط مناسبی برای رشد و ازدیاد میکروارگانیسم‌های مختلف است که اغلب سبب مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ می‌شود، لذا توجه به موارد زیر ضروری است:از کشک‌های بسته‌بندی شده (پاستوریزه) که دارای برچسب و مجوز بهداشتی است،استفاده کنید.کشک را در یخچال نگهداری نمایید.تا حد امکان از مصرف کشک مایع باز خودداری کنید و در صورت استفاده 10تا20 دقیقه قبل از مصرف آن را بجوشانید تا میکروارگانیسم‌های آن کاهش یابد
advertising