مواد مغذی تقویت بینایی

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/10/15
مواد مغذی تقویت بینایی

سیر برای بینایی موثر است:


سیر به عطر و طعم غذا بسیار کمک می‌کند و به همین منظور در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده کرد.مطالعات نشان داده است که سیر فواید بسیاری در سلامتی فرد دارد و باعث افزایش گردش خون می‌شود، همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و برای بینایی نیز موثر است.
سیر سرشار از سولفور و مواد غذای دیگریست که به تولید آنتی اکسیدانی که می‌تواند به حفاظت لنز چشم کمک کند، ‌کمک می کند.

تخم‌ مرغ تقویت نور چشم :


در میان غذاهایی که برای تقویت نور چشم مفید است، تخم‌مرغ از رایج‌ترین آنها می‌باشد. تخم‌مرغ مخصوصا زرده آن سرشار از مواد مغذی است که برای تقویت بینایی مفید است و به رفع خستگی بدن کمک می‌کند.

ماهی سالمون تقویت بینایی:


ماهی سالمون غنی از ویتامینA و D و اسیدهای چرب امگا 3 است که این ترکیبات باعث تقویت بینایی می ‌شود.

سبزیجات برگدار افزایش تقویت نور چشم :


کاهو، کلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگدار سبز در افزایش تقویت نور چشم مفید‌ند، زیرا آنها حاوی ویتامینA، ویتامینB12، ویتامینC و کلیسیم هستند.
مطالعات نشان داد که اسفناج سرشار از آنتی اکسیدانی‌هایی مانند Iutein و Zeaxanthin است که بسیار برای چشم مفیدند؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزیجات برگدار ببرید، سعی کنید از زیاد پختن آنها خودداری کنید.

شکلات کاکائویی موثر بر تقویت بینایی:


مطالعات نشان داده است که شکلات کاکائویی در تقویت بینایی بسیار موثر است. با اضافه کردن مقدار شکلات کاکائویی به وعده‌های غذایی روزانه خود می‌توانید مقدار flavonoids که به حفاظت ماهیچه‌های خونی چشم کمک می‌کند را افزایش دهید. با حفاظت از ماهیچه‌های خونی در چشم علیرغم افزایش سن و ضعیف شدن چشم شما می‌توانید به تقویت لنز چشم و قرنیه کمک کنید.

آوو کادو مقوی چشم:


آووکادو مانند اسفناج نیز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند latein و zeaxanthin است که در چشم یافت می‌شود.
گفته شده است که میزان latein موجب کاهش خطر macular degeneration و آب مروارید می شود؛‌این میوه در مناطق گرم و استوایی به وفور یافت می شود.

هویج مفید برای بینایی چشم:


هویچ و بسیاری از سبزیجات و میوه‌جات زرد و نارنجی رنگ حاوی بتاکاروتین هستند که برای بینایی چشم مفید است و می‌تواند به حفاظت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید کمک کند.


سویا مفید برای چشم:


سویا دارای چربی کمی است اما میزان پروتیین آن زیاد است و حاوی اسیدهای چرب و دیگر مواد مغذی است که بسیاربرای چشم مفید است.
مواد غذایی و سبزیجاتی که در بالا به آنها اشاره شد در تقویت نور چشم بسیار موثرند اما شما را به پرهیز از یکسری مواد خوراکی که موجب کاهش بینایی می‌شود توصیه می‌کنیم که ازجمله آنها می‌توان از شکر، غذاهایی با شاخص گلیسمیک مانند پاستا، نان، حبوبات و چربی، آرد تصفیه شده و‌ مونوسدیم گلوتامیک را نام برد.

بیدمشک طبیعت خنک


تقویت قلب، آرام بخش، افزاینده نیروی بدن، ملین و تقویت کننده معده، تقویت بینایی
نوع مصرف: به صورت شربت همه وقت قابل استفاده است.

شاطره (طبیعت خنک) تقویت قوه بینائی


رفع خارش بدن، تصفیه کننده خون، رفع کمبود ویتامین ث، مقوی، صفرا بر، اشتها آور، مسهل اخلاط ثلثه، ضد یرقان و نارسایی کبد، از غلظت و چسبندگی خون می‌کاهد، در بیماری جذام وبرخی غددسرطانی (با منشاء اپی تلیوم) موثراست، مفید جهت زنبورزدگی و تقویت قوه بینائی
نوع مصرف: یک فنجان در یک لیوان آب سرد بعد از غذا میل شود.

سنبل الطیب تقویت قدرت چشم


داروی خواب آور، آرام بخش، ضد افسردگی، ضد دلپیچه، تقویت قدرت چشم
نوع مصرف: یک فنجان در یک لیوان 3 بار در روز میل شود.
advertising