نوشیدنی های شیرین به قلب شما صدمه وارد می کند

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/09/08
نوشیدنی های شیرین به قلب شما صدمه وارد می کندبه گفته محققان بروز عوامل پرخطر رابطه مستقیم با میزان مصرف دارد، یعنی هر چقدر نوشیدنی های شیرین بیشتر مصرف شود خطر بروز بیماری قلب و عروق بیشتر می شود.

نوشیدنی های شیرین شده با مقادیر کم، متوسط و بالای شربت فروکتوز به نحو چشمگیری باعث افزایش عوامل خطر بروز بیماری قلب و عروق می شود، حتی اگر فقط به مدت دو هفته توسط زنان و مردان جوان و سالم مصرف شود

خطر مرگ ناشی از بیماری های قلب و عروق که اولین علت مرگ و میر در سراسر جهان است، با افزایش میزان مصرف قندهای افزودنی افزایش یافته است.

این یافته ها به وضوح نشان می دهد که انسان ها به شدت نسبت به تاثیرات مضر شکر اضافی در طیف وسیعی از میزان مصرف حساس هستند.

محققان میزان لیپوپروتئین، تری گلیسیرید و اسید اوریک که همگی شاخص های خطر بیماری های قلب و عروق هستند را اندازه گیری کردند تا بر تغییرات این شاخص ها در هر گروه نظارت داشته باشند.

با افزایش میزان شربت فروکتوز در نوشیدنی ها، عوامل پرخطر در هر گروه افزایش می یافت. محققان همچنین دریافتند عمدتاً افزایش عوامل پرخطر لیپید برای بیماری قلبی-عروقی بدون توجه به وزن بدن، در مردان بیش از زنان است.

مصرف دو یا چند بار نوشیدنی شیرین در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را در زنان بالا می‌برد.

زنانی كه دو یا چند بار نوشیدنی شیرین در روز مصرف می‌كنند چهار برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت هستند. همچنین باعث می‌شود كه مقدار تری گلیسرید و گلوكز خون افزایش یابد.
advertising