مصرف مکمل پروتئین وی whey با آب بهتر است یا با شیر

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/10/07
مصرف مکمل پروتئین وی whey با آب بهتر است یا با شیر

مصرف پروتئین وی با آب


افرادی که تمایلی به ترکیب شیر با پروتئین وی ندارند، می‌توانند پروتئین وی را با آب ترکیب کنند و بنوشند. به دلیل عدم وجود کربوهیدرات، پروتئین و چربی در آب، میزان کالری موجود در آب صفر است. چون هیچ ماده ای که محتوی کالری باشد در آب موجود نیست. بنابراین ترکیب وی با آب، در مقایسه با ترکیب وی با شیر، کالری کمتری دارد، پس افرادی که قصد دارند پس از تمرین، فقط پروتئین وی دریافت کنند و غذای پس از تمرین آن‌ها محتوی کربوهیدرات و چربی نباشد، می توانند پروتئین وی را با آب ترکیب کنند و بنوشند.

مصرف پروتئین وی با شیر


افزودن پروتئین وی به شیر باعث افزایش میزان پروتئین دریافتی می‌شود. از سوی دیگر، خود شیر علاوه بر اینکه محتوی پروتئین وی هست، دارای پروتئین کازئین و کربوهیدرات نیز است. کربوهیدرات موجود در ۱ لیوان شیر، می تواند در پرسازی ذخایر از دست رفته گلیکوژن پس از ورزش و پروتئین دریافتی در بازسازی عضلات موثر باشد. همچنین شیر حاوی چربی نیز است، چربی موجود در شیر می‌تواند در پرسازی عضلانی یا حجیم شدن عضلات نقش داشته باشد.

نوشیدن شیر پرچرب در مقایسه با شیر کم چرب سبب سنتز (ساخت) بیشتر پروتئین در عضلات شده است. یعنی در واقع شیر پرچرب باعث شده است که مصرف اسیدهای آمینه در سلول ها افزایش و در نتیجه آن نیز ساخت عضلات افزایش یابد. در افرادی که اختلال گوارشی ناشی از مصرف شیر ندارند، ترکیب شیر با پروتئین وی موجب افزایش دریافت پروتئین، کربوهیدرات و چربی بیشتر می شود.
advertising