مصرف شیر همراه با مکمل کراتین

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/10/04
مصرف شیر همراه با مکمل کراتین

آیا همراه مکمل کراتین باید چیز دیگری هم بخوریم؟


هر چند فواید مصرف مکمل کراتین، به خودی خود چشمگیر و کافی است اما خیلی از افراد، به دنبال این هستند که از چه راهی می‌توانند، این فواید را به حداکثر برسانند. محققان سعی کردند عناصر دیگری چون پروتئین، کربوهیدرات، اسید آمینه، دارچین و ترکیبات گیاهی گوناگونی را به کراتین اضافه کنند تا تاثیرات آن را افزایش دهند. مطالعات زیادی گزارش کرده‌اند که مصرف کربوهیدرات همراه کراتین می‌تواند میزان جذب کراتین را توسط عضلات افزایش بدهد.

اما مطالعاتی نیز بوده‌اند که نشان داده‌اند افزودن کربوهیدرات به کراتین، تاثیر قابل توجهی نداشته است. برخی از این مطالعات، از ۱۰۰ گرم کربوهیدرات یا تقریباً ۴۰۰ کالری در این آزمایشات استفاده کردند. اگر شما به این کالری اضافی نیازی نداشته باشید، دریافت آن سبب افزایش وزن خواهد شد. به طور کلی،همراه کردن کراتین و کربوهیدرات، می‌تواند مفید باشد، اما این کربوهیدرات اضافی ممکن است شما را در معرض دریافت کالری اضافی قرار دهد.

یک استراتژی عملی و سودمند می‌تواند مصرف کراتین در زمانی باشد که به طور عادی یک غذای حاوی کربوهیدرات میل می‌کنید، به شرط آنکه خارج از آن وعده، کربوهیدرات اضافی مصرف نکنید. همچنین می‌توانید همراه این وعده‌ی غذایی‌تان، پروتئین بخورید، چون پروتئین و اسید آمینه می‌توانند توانایی بدن برای حفظ کراتین را افزایش بدهند.

مصرف کراتین با شیر


مصرف کراتین با شیر بلامانع است و تداخلی با شیر ندارد، این امکان وجود دارد که مصرف شیر به جذب بیشتر کراتین کمک نکند اما در کاهش جذب اون اختلالی وارد نمی‌کند.
advertising