فواید کلاژن برای چربی سوزی و عضله سازی و کاهش سلولیت

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/30
فواید کلاژن برای چربی سوزی و عضله سازی و کاهش سلولیت

عضله سازی و چربی سوزی با کلاژن


در مورد ارتباط کلاژن و ورزش، تحقیقات زیادی انجام نشده اما مطالعه‌ای در سال 2015 به بررسی تاثیر مکمل کلاژن روی 53 مرد سالمند مبتلا به ساکروپنیا پرداخت. ساکروپنیا بیماری است که عضله در اثر بالا بودن سن از دست می‌رود. بعد از 12 هفته، آنهایی که درکنار تمرینات قدرتی، مکمل مصرف کرده بودند، شاهد افزایش چربی سوزی و تقویت عضلات بودند.

حالا اگر مصرف کلاژن را هم به تمرینات خود اضافه کنید چه خواهد شد؟ کلاژن از اجزای مهم بافت عضله است، بنابراین عجیب نیست که تاثیر بزرگی روی عضله سازی دارد. ضمنا حاوی مقدار زیادی گلیسین است. گلیسین، آمینو اسیدی است که در سنتز کراتین دخالت دارد. گلیسین می‌تواند سوخت مورد نیاز عضله برای قدرت داشتن حین تمرینات را به مقدار زیادی فراهم کند.

کاهش سلولیت با کلاژن


کلاژن علاوه بر حفظ سلامت و انعطاف پذیری پوست، از سلولیت‌ها نیز کم می‌کند. سلولیت، لایه‌ای از چربی در زیر پوست است که به بافت پیوندی فشار وارد کرده و ظاهری ناصاف به پوست می‌دهد. در سال 2015 مطالعه‌ای به پشتیبانی یکی از تولید کننده‌های کلاژن انجام شد که بررسی شود کلاژن نوع اول چه اثری روی سلولیت دارد.

105 زن به طور تصادفی انتخاب شدند که 24 تا 50 ساله بودند و به مدت 6 ماه، مکمل کلاژن پپتید مصرف کردند. این افراد بعد از مصرف مکمل، بافت پوست‌شان ظاهری بهتر پیدا کرده و از موج‌دار بودن آن کم شده بود. فراموش نکنید که سلولیت کاملا معمول است و تخمین زده شده 80 تا 90 درصد از زنان آن را دارند. سلولیت بخشی طبیعی از افزایش سن و ساختار پوست بوده و جای نگرانی ندارد.
advertising