راه های غیر ورزشی برای کم کردن وزن

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 98/03/26
راه های غیر ورزشی برای کم کردن وزنبه گفته متخصصان تغذیه و ورزش، برای رسیدن به بیشترین کالری‌سوزی و در نهایت کاهش وزن تضمینی، بدونِ آسیب، باید تمرینات ورزشی اصولی انجام دهید و در کنار ورزش، رژیم غذاییِ سالم و کم‌کالری داشته باشید.و اما راه هایی وجود دارند که با کمترین هزینه و بدون حرکات ورزشی می شود تا حدودی وزن را کاهش داد

راه های غیر ورزشی برای کاهش وزن


بوسیدن : شما با هر دقیقه بوسیدن ۲ تا ۶ کالری می‌سوزانید. پس بگذارید این خبر خوش را به شما بدهیم که اگر یک ساعت در روز اطرافیانتان را ببوسید حدود ۶۰ کالری خواهید سوزاند.

خرید کردن :شما هم با فروشگاه‌‌گردی و خرید کردن حالتان خوب می‌شود؟ پس یادتان باشد که راه‌رفتن در فروشگاه یا خیابان و تماشای مغازه‌ها باعث بیشترین کالری‌سوزی در خیابان‌گردی‌هایتان می‌شود.

نوشتن نامه پستی :قطعاً با فشاردادنِ دکمه ارسال ایمیل به بیشترین کالری‌سوزی نمی‌رسید، اما اگر به شیوه قدیم، نامه بنویسید و پست کنید

آدامس جویدن : اگر از معتادان آدامس هستید، جالب است بدانید که هرساعت آدامس جویدن ۱۱ کالری می‌سوزاند.

تماشای فوتبال : هر ۹۰ دقیقه فوتبالی که تا الان با هیجان زیاد شاهد آن بوده‌اید، ۱۰۰ کالری از شما سوزانده است.

زیر دوش آواز بخوانید : همچنین آواز خواندن در حمام، سیستم تنفسی و ماهیچه‌های شکمی را درگیر می‌کند. شاید باورتان نشود که هر ساعت آواز خواندن در حمام ۱۳۶ کالری می‌سوزاند!

کرفس بخورید : بله، می‌دانیم که خیلی‌ها هیچ‌وقت دلشان با کرفس صاف نخواهد شد، اما نمی‌توانیم از این سبزی پرخاصیت غافل بشویم و نگوییم که کرفس به‌خاطر کالری کمی که دارد، در بین افرادی‌که رژیم گرفته‌اند، پرطرفدار است.

رابطه جنسی بیشتر : عشق‌بازی و برقراری رابطه جنسی علاوه‌بر لذتی که دارد کالری‌ زیادی هم می‌سوزاند.

بی قراری : وقتی سرجایتان نشسته‌اید هم ۳۵۰ کالری بیشتر از کسی‌که بدقولی‌اش اعصابتان را خرد کرده، بسوزانید.

آب یخ بنوشید : نوشیدنِ آب سرد در افزایش سوخت‌وساز بدن تأثیر به‌سزایی دارد، زیرا باعث می‌شود که بدن حدود ۷۰ تا ۱۲۵ کالری بسوزاند تا آب را متناسب با دمای بدن گرم کند.

غذایتان را تند کنید :اگر از طرفدارانِ غذاهای تند و فلفلی هستید به شما تبریک می‌گوییم، ‌چون این ذائقه شما به کالری‌سوزی‌تان منجر می‌شود. با اضافه‌کردنِ نصف قاشق چای‌خوری فلفل به غذاهایتان، نسبت به دیگران، ۶۰ کالری کمتر از غذا دریافت خواهید کرد.
راه های غیر ورزشی برای کم کردن وزن
گل کاشتن : اما شاید باورتان نشود که هرساعت باغبانی ۲۵۰ کالری می‌سوزاند. پس دیگر وقت آن رسیده که حتی به‌خاطر لاغرتر شدنتان هم که شده در باغچه منزل خود گل و گیاه بکارید.

مدیتیشن : اصلاً آیا می‌توان با یک‌جا نشستن هم چربی سوزاند؟ بله، بر طبق مطالعات صورت گرفته انجام مدیتیشن و تمرینات ذهنی باعث می‌شود تا دیگر تمایلی به خوردنِ غذاهایی با کالریِ بالا نداشته باشید و لاغر شوید.

علاقه به آشپزی :غذا پختن معمولاً شامل خُرد کردن، تکه‌کردن، مخلوط‌کردن و سرخ‌کردن مواد غذایی می‌شود. اگر شما به مدت ۴۰ دقیقه این کارها را انجام دهید حدود ۱۲۸ کالری می‌سوزانید.

در اتاق سرد خوابیدن :خوابیدن به‌خصوص در اتاق سرد می‌تواند تفاوت جزئی در مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان داشته باشد. جالب است بدانید بدنتان برای این‌که در سرمای اتاق شما را گرم نگه دارد، حتی در خواب هم کالری می‌سوزاند.

مشاهده فیلم ترسناک :به جای این‌که تعجب کنید، همین الان یک فیلم ترسناک ببینید تا دکمه کالری‌سوزی‌تان فعال بشود. شما با تماشای یک فیلم ترسناک در مدت زمان یک ساعت، ۱۱۳ کالری خواهید سوزاند!

مصرف سرکه :شاید در مورد خواص مصرف سرکه مطالب زیادی خوانده باشید. این ماده مفید علاوه‌بر سلامت قلب و کنترل قند خون باعث افزایش حس سیری و کاهش کالری دریافتی از غذا و درنهایت موجب چربی‌سوزی می‌شود.

پارک کردن ماشین :شما هم برای خرید و رفتن سرکار و یا مهمانی به جای خط ۱۱ فقط سوار ماشین می‌شوید؟ پیشنهاد می‌کنیم که این‌بار ماشینتان را کمی دورتر از محل کار و فروشگاه مورد نظرتان پارک کنید. این کار ساده به تسریع در کاهش وزنتان کمک زیادی خواهد کرد.
advertising