انواع بارانی زنانه و نحوه ی ست کردن آن ها

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/23
انواع بارانی زنانه و نحوه ی ست کردن آن هاپالتو و بارانی از انواع لباس های پاییزه و زمستانی مورد علاقه اغلب خانم ها هستند.که چندین سال است وارد دنیای مد شده و قصد خارج شدن از آن را هم ندارد.بارانی زنانه یکی از ضروری ترین گزینه های استایل پاییزی است که تقریبا با همه چیز به خوبی ست می شود. بارانی در انواع طرح های کوتاه و بلند دوخته می شوند که قبل از انتخاب طرح و مدل بارانی بهتر است به چاقی و لاغری و قد و رنگ پوست خود توجه کنید. اگر استایل غیر رسمی دارید، می توانید یک تیشرت سفید ساده زیر بارانی پوشیده و آن را در شلوار فاق بلند خود بگذارید و بعد هم کفش مورد نظر خود را بپوشید. اگر هم می خواهید استایلشما رسمی تر باشد، یک پیراهن جذاب را با شلوار جمع و جور مشکی و کیف چرم ست کنید.
انواع بارانی زنانه و نحوه ی ست کردن آن ها
در دنیای مد از کلماتی مثل “ لباس چهارفصل” ، “لباس مدرن” و یا “لباس و پوشش همه پسند” برای توصیف استایل هایی استفاده می شود که هر فصل در لیست خرید ما قرار می گیرند؛ یکی از این لباس ها بارانی است. بارانی زنانه و مردانه که بعد از گذشت ۱۰۰ سال همچنان پرقدرت پابرجا مانده، در این مدت تغییر زیادی به خود ندیده و همچنان فرم دکمه های چهار تایی خود و یقه های پهن و کمر و سر آستین و یقه های بزرگ و محافظ گردن را تا حدودی حفظ کرده است. با وجود روش های مختلف پوشیدن بارانی و تغییر پارچه و رنگ آن در هر سال که باعث حفظ جذابیت این لباس می شود، فرم اصلی این آیتم همیشه ماهیت نظامی خود را حفظ کرده و رنگ های اصیل و کلاسیک آن مثل بژ, شتری ,کرمی , مشکی و سورمه ای طرفداران زیادی دارد.

تاریخچه شکل گیری پالتو های بارانی


تاریخچه شکل گیری بارانی به دهه ۱۸۵۰ میلادی برمی گردد؛ اما در ابتدای قرن ۲۰ بود که این لباس به فرمی که امروزه می شناسیم تبدیل شد. توماس بربری، بنیانگذار برند معروف انگلیسی بربری یا باربری، در سال ۱۸۷۹ میلادی، پارچه ای ضد آب تولید کرد که از آن در دوخت بارانی برای یکی از افسران ارتش انگلستان در سال ۱۹۰۱ میلادی استفاده کرد. این کت در طول جنگ جهانی دوم، افسران انگلیسی را در برابر آب و هوای نامساعد و گل و لایی که در سنگر ها وجود داشت حفظ می کرد. علاقه افسران و نظامیان به خاصیت ضد آب و طرح کاربردی بارانی، باعث شد این کت بعد از جنگ جهانی به سرعت بین همه محبوب شود و این گونه بود که بارانی کلاسیک، پا به عرصه وجود گذاشت.با گذر زمان، به محبوبیت بارانی افزوده شد و این لباس توانست به عرصه مد وارد شود و بر دوش ستارگانی مثل بریژیت باردو، مریلین مونرو و بعدها جکی او و آدری هپبورن قرار گیرد. تمام این زنان مشهور مدل مردانه بارانی را ترجیح می دادند. اما طرح مردانه به تدریج ساده تر و تنگ تر شد؛ چون دیگر نیازی به پوشیدن آن روی یک کت گرم دیگر یا برای مقاصد نظامی نبود. به همین ترتیب بارانی زنانه ابداع شد و جایگاه این کت در دنیای مد تثبیت شد. حالا دیگر این کت یکی از لباس های اصلی کمد لباس چهره های تاثیر گذار و معروفی مثل کیت ماس، کارا دلوین، الکسا چانگ و کیت میدلتون و خیلی های دیگر است. بی دلیل نیست بارانی تا امروز پابرجا مانده است.

انواع بارانی زنانه


یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب بارانی زنانه باید درنظر داشته باشید این است که بارانی انواع مختلفی دارد. اما در نهایت تمامی مدل های آن تا حدودی مشابه هم می باشند و ویژگی های کلی تقریبا مشابهی دارند. در ادامه با انواع بارانی زنانه آشنا خواهید شد.

بارانی زنانه کلاسیک


با داشتن استایل کلاسیک مدل کلاسیک بارانی برای انتخاب، تمام المان های اصلی را حفظ کرده است. اگر دوست داشته باشید می توانید رنگ صورتی ملایم، یا یکی از رنگ های خنثی را انتخاب کرده، و بارانی چهار دکمه خود را با هر لباسی که می خواهید ست کنید.بارانی کلاسیک که انعطاف پذیرترین آیتم بین لباس های بیرون شما به حساب می آید، با کت و شلوار زنانه یا با دیگر لباس های رسمی شما متناسب خواهد بود. همچنین با پیراهن زنانه غیر رسمی و یک جفت نیم بوت زنانه نیز بسیار جذاب می شود. همچنین می توانید با پوشیدن یک تاپ اسپورت و شلوار پاره استایل کاملا راحت و ریلکسی داشته باشید؛ به همین دلیل است که بارانی زنانه از آیتم های مورد علاقه همه خانم هاست .از اما واتسون گرفته تا کیت میدلتون.

کت بارانی زنانه


کت بارانی این مدل بارانی در دهه ۱۹۵۰ میلادی محبوب شده و ویژگی هایی از کت بارانی کلاسیک دارد. انتخاب رنگ های کرم، آبی کم رنگ یا خاکستری به شما کمک می کند روی جزئیات لباس تمرکز کنید.کت بارانی با چهار یا شش دکمه و یقه بزرگ و بند های گره خورده سرآستین با لباس های دیگر به آسانی ست می شود.هیچ مشکلی برای ست کردن این مدل فوق العاده جذاب کلاسیک وجود ندارد. می توانید کت های بارانی را روی پیراهن های زنانه بلند یا یک لباس پاییزی مناسب بپوشید.کت های بارانی واقعا یک آیتم تمام و کمال هستند که نیازی به تعریف ندارد. پس اجازه دهید استایل شما را ارتقاء دهند.

پالتو بارانی زنانه


کت بارانی برای روز های سردتر سال، می توانید از پالتو بارانی استفاده کنید. این آیتم، فرمی شبیه به بارانی داشته اما کمی ضخیم تر می باشد؛ به قولی این آیتم ترکیبی از دو آیتم پالتو و بارانی ساده است. اکثر این آیتم ها نیز یقه هایی مشابه با بارانی های زنانه معمولی داشته و کمربند دارند. به راحتی می توانید این نوع بارانی را با بوت های بلند ست کرده و در روز های سرد سال، گرم و خوش تیپ بمانید.

کدام استایل بارانی مناسب شماست؟


حالا دیگر ثابت کرده ایم که بارانی در هر استایلی که باشد، آیتم ضروری برای خانم هاست که با هر لباس دیگری ست می شود. می توانید همراه با بارانی زنانه ، شلوار جین مام استایل، کتونی و تیشرت محبوب خود را بپوشید. بارانی زنانه، بدون بر هم زدن استایل از شما در برابر آب و هوای نامساعد محافظت می کند در اینجا استایل های پوشیدن بارانی را از شل و راحت گرفته تا استایل های رسمی آورده ایم.

بارانی در استایل راحت زنانه


بارانی راحت وقتی گفتیم این کت بسیار انعطاف پذیر است، دروغ نمی گفتیم. یک بارانی کلاسیک، وقتی آستین هایش را تا بزنید می تواند از شکل اصیل خود به یک بارانی راحتی تبدیل شود. می توانید کمر کت خود را تا جلو آورده و ببندید یا در همان پشت گره بزنید. پوشیدن بارانی گشاد بسیار جذاب است. دکمه های آن را باز بگذارید یا از همان ابتدا مدل های اورسایز را خریداری کنید. یک کیف شل چرمی هم بیندازید تا استایل راحت بارانی شما تکمیل شود.

بارانی در استایل کاری بانوان


بارانی زنانه بلند با استفاده از یک بارانی مدرن، به لباس های کار خود روح تازه ای ببخشید. از مدل های جدید و رنگ مشکی استفاده کنید یا سراغ رنگ های روشن تر بروید و توجه همه را به بارانی خود جلب کنید.

بارانی در استایل رنگی خانم ها


بارانی زنانه رنگی بارانی های زمان جنگ با کاربرد خاصی ساخته می شدند و از همین رو در آن ها از رنگ های تیره استفاده می شد؛ اما حالا می توانید از رنگ های روشنی مثل آبی و صورتی کم رنگ یا رنگ های غلیظ تری مثل سبز استفاده کنید. سعی کنید با بارانی رنگی خود لباس های ساده بپوشید؛ مثلا یک بلوز بافتنی ساده یا راه راه، و یا از بلوزی با رنگ متضاد یا با طرح های ساده استفاده کنید و بدین ترتیب باعث شوید رنگ بارانی با رنگ لباس شما تضاد ایجاد کند یا مکمل آن شود.
advertising