پوشش و تیپ مناسب آقایان در یک جلسه رسمی

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/10/03
پوشش و تیپ مناسب آقایان در یک جلسه رسمیدر یک جلسه‌ی رسمی اداری علاوه بر رفتار شما، پوشش‌تان هم اهمیت بسیاری دارد. در این جلسات ممکن است بعضی افراد را برای اولین بار ببینید، پس باید بتوانید تاثیرگذار باشید. پیشرفت فناوری باعث شده است افراد یکدیگر را کمتر ببینند، به همین دلیل جلسات حضوری اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند. وقتی ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید، تاثیر بهتر و بیشتری بر روی دیگران خواهید داشت. یک کت و شلوار مناسب، کراوات جذاب، کفش‌های براق، موهای آراسته و ظاهری مرتب تیپ مناسب شما در یک جلسه‌ی رسمی است. در واقع با این تیپ و استایل می‌توانید به دیگران نشان دهید که شما حرفه‌ای‌تر هستید.

ویژگی های کت و شلوار مناسب برای جلسات رسمی


هیچ كت تكی به درد هیچ مجلس رسمی نمی‌خورد. بنابراین در جلسات رسمی با كت تك ظاهر نشوید.شلوار شما باید فاقد هرگونه پیلی و چین باشد.از كت‌های 3 دكمه هرگز در جلسات رسمی استفاده نكنید. در جلسات رسمی از كت‌ها ی 2 دكمه و تك دكمه استفاده شود با اولویت دو دكمه.چاك پشت كت می‌تواند دوچاك یا تك چاك باشد، ولی كت‌های دوچاك خوش‌ فرم‌تر و به‌روزتر هستند.در هنگام نشستن، هر دو دكمه كت باز باشد.در هنگام ایستادن یا راه رفتن، صرفا دكمه بالایی كت (در كت‌های دو دكمه) یا دكمه كت تك بسته باشد و دكمه پایین كت‌های دو دكمه باز باشد.جیب‌های كت صرفا جهت تزئین است. در جیب‌های كنار هیچ چیزی نگذارید. بعضا در هنگام خرید درب این جیب‌ها دوخته شده است اصلا بازشان نكنید.در جیب‌های بغل كت چیزی نگذارید كه در هنگام بستن دكمه كت برجستگی آن نمایان باشد.
پوشش و تیپ مناسب آقایان در یک جلسه رسمی

طرح و رنگ کت و شلوار مناسب جلسات رسمی


استفاده از رنگ‌های تیره برای جلسه‌های رسمی انتخاب بهتری است. در این بین رنگ مشکی و سرمه ای شاید بهترین گزینه باشد. کت و شلوار مشکی، جلیقه‌ی مشکی، کراوات مشکی، کفش مشکی همراه با پیراهن سفید استایل ایده‌آل شما برای یک جلسه‌ی رسمی است.رنگ كت و شلوار رسمی سرمه‌ای و پس از آن مشکی یا رنگ تیره است. برای جلسات رسمی هیچ رنگ دیگری استفاده نمی‌شود.فقط در شرایطی برای مجالس رسمی از كت و شلوار غیر مشکی و سرمه‌ای استفاده كنید كه در تمام فروشگاه‌های شهر هیچ كت و شلوار مشکی و سرمه‌ای سایز شما وجود نداشته باشد.در صورتی كه تمایل به استفاده از كت و شلوار طرح‌دار دارید، خط‌های آن باید بسیار نازك باشد و خیلی جلب توجه نكند. كت شلوار مشكی با خط درشت سفید یا چهارخانه یك فاجعه محسوب می‌شود.

پیراهن مناسب کت و شلوار برای جلسات رسمی


هرگز زیر كت و شلوار خصوصا رسمی از پیراهن آستین كوتاه استفاده نكنید.پیراهن آستین بلند ترجیحا با دكمه سردست استفاده شود تا شكوه و نظم شما را به رخ دیگران بكشد.زیر کت، پیراهن سفید یا آبی آسمانی بسیار كم رنگ ساده بپوشید و در صورتی كه كت و شلوارتان خط‌دار است، پیراهن را حتما ساده انتخاب كنید و اگر كت و شلوار مشكی پوشیدید، صرفا از رنگ سفید برای پیراهن استفاده شود.

اکسسوری های مردانه مناسب جلسات رسمی


اگر از كراوات استفاده می‌كنید با لباس رسمی از رنگ‌های شاد مانند قرمز، بنفش و... استفاده شود. هرچند كراوات كاملا مرتبط با سلیقه شما است، بعضا مقامات و سران كشورها، رنگ كراوات خود را از رنگ غالب پرچم كشور خود اقتباس می‌كنند.كمربند شما حتما باید چرمی، مشكی و ساده باشد با سگكی كه جلب توجه نكند.جوراب كلا یك رنگ دارد آن هم مشكی یا سرمه ای تیره. بقیه رنگ‌ها اصلا مناسب جوراب نیست. وقت خودتان را تلف نكنید.با خودكار معمولی در جلسات رسمی چیزی را امضا یا یادداشت نكنید.كاربرد ساعت دیگر صرفا نشان دادن زمان نیست. ساعت شما قدرت شما را نشان می‌دهد و جایگاه اجتماعی شما را. پس همواره ساعت خوب و روان‌نویس یا خودنویس شیک به همراه داشته باشید.هرگز تحت هیچ شرایطی استفاده از ادکلن را فراموش نکنید، چراکه به آن شناخته می شوید.همیشه در جلسات رسمی كارت ویزیت و روان‌نویس یا خودنویس همراه داشته باشید.از اکسسوری‌های دیگر هم می‌توانید استفاده کنید. اگر پیراهن فرانسوی می‌پوشید، می‌توانید استایل خود را با دکمه سردست جذاب‌تر کنید. با کت و شلوار مشکی خود پوشت سفید هم می‌توانید ست کنید.

کفش مردانه مناسب یک جلسه رسمی


كفش هم باید مشكی و بنددار ساده باشد، ترجیحا نوك‌تیز. از پوشیدن كفش‌های دارای لژ بزرگ پرهیز كنید. كفش مردانه رسمی دارای 3 سانتی متر پاشنه است.کفش آکسفود از رسمی‌ترین کفش‌های آقایان است. برای جلسات رسمی از کفش آکسفورد مشکی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از کفش‌هایتان حتماً آن را تمیز کنید و با یک کفش تمیز و براق در جلسه‌ حاضر شوید.
advertising