لباس هایی که هر آقا برای ورزش نیاز دارد

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/09/21
لباس هایی که هر آقا برای ورزش نیاز دارد

ست های ورزشی مناسب آقایان


حواستان به لباس‌هایی که برای پوشیدن در باشگاه انتخاب می‌کنید باشد، این‌ها در کیفیت ورزش شما و سلامتی بدنتان می‌‌توانند موثر باشند. پس بی خیال هر لباسی را به عنوان لباس ورزشی مردانه انتخاب نکنید، بلکه در انتخاب خود به نکاتی که ورزشکاران حرفه‌ای به شما پیشنهاد می‌دهند، توجه داشته باشید.وقتی برای خرید لباس ورزشی به فروشگاه می روید، باید بیشتر از این که به مد بودن اون لباس توجه کنید، به راحتی اون دقت کنید. به جز لباس ورزشی برای دوچرخه سواری و شنا که لباس های مخصوص خودشون رو دارند، برای بقیه ورزش های معمول باید از لباس ورزشی های راحت استفاده کنید و همچنین باید لباسی باشه که دمای بدن شما رو پایین نگه داره. پوشش شما هنگام ورزش در عملکرد ان تاثیر بسزایی دارد پس بهتره در انتخاب لباس ورزشی نکاتی رو رعایت کنید که در ادامه ی مطلب به این نکات می پردازیم.

خصوصیات یک تی شرت مردانه مناسب ورزش


یک تی شرت ورزشی که به اندازه‌ی کافی آزاد باشد که به شما اجازه دهد به خوبی در آن حرکت کنید و در عین حال لطافت کافی را داشته باشد و اجازه عبور هوا را بدهد، برای شروع بهترین انتخاب است.شاید الان نگاهی به کمدتان بیاندازید، یکی از آن تی شرت های آزاد و راحت خودتان را بردارید و فکر کنید خب همین برای رفتن به باشگاه، لباس ورزشی مناسبی به حساب می‌آید، اما نه! در واقع درست است که تی شرت مردانه ای که از نخ تشکیل شده باشد اصولا کیفیت خوبی دارد، اما این برای ورزش کردن صدق نمی‌کند.پارچه‌هایی با الیاف نخی، اگرچه اجازه عبور هوا و تنفس بدن را می‌دهد، اما رطوبت را به خودشان جذب می‌کنند، دیر خشک می‌شوند و نتیجه اینکه با کوچکترین باد خنکی شما سرما می‌خورید. به همین دلیل هم یک لباس ورزشی با کیفیت معمولا از الیاف مصنوعی تشکیل شده است که به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن‌ برای ورزش کردن از الیاف طبیعی مانند نخ مناسب‌تر است.الیاف مصنوعی به کار رفته در لباس ورزشی مردانه ی با کیفیتی که خریداری می‌کنید، با تکنولوژی‌هایی همراه شده است که قابلیت تنفس، جذب عرق و در نتیحه خشکی و خنکی بدن را می‌دهد.علاوه بر آن بر خلاف پارچه‌های نخی یا الیاف طبیعی، پارچه‌ی یک لباس ورزشی حرفه‌ای به مقدار بسیار کمتری چروک می‌شود و بنابراین بعد از پنج دقیقه ورزش احساس نمی‌کنید لباستان به تن شما چسبیده است و از گرما در حال خفه شدن هستید.
لباس هایی که هر آقا برای ورزش نیاز دارد

ویژگی شلوار ورزشی مردانه مناسب


در انتخاب لباس به فصل هم توجه کنید، برای فصل‌های سردتر به ویژه برای ورزش خارج از خانه سراغ تی شرت ورزشی مردانه ی آستین بلند یا لااقل آستین دار بروید، این تی شرت ها هم به اندازه‌ی کافی قابلیت تنفس دارند و هم بدن شما را گرم نگه می‌دارند. برای تابستان سراغ تاپ ورزشی مردانه یا تی شرت ورزشی آستین کوتاه بروید.سوال این جاست که شلوارک یا شلوار بلند؟ این به ورزشی که انجام می‌دهید بستگی دارد. برای ورزش‌های کاردیو (cardio) مثل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا ایروبیک، سراغ شلوارهای جذب‌تر و شلوارک بروید، که دست و پاگیر نباشند.انواع مختلفی از شلوار ورزشی مردانه با طراحی‌های مختلف وجود دارد. برخی از آن‌ها جذب هستند و برخی دیگر فرم آزادتری دارند. در واقع دو نوع کلی از شلوار ورزشی مردانه ی مناسب باشگاه وجود دارد که با نام Sweatpants و Track pants شناخته می‌شوند. شلوارهای Sweat معمولا فرم آزادتری دارند و از پارچه‌ی لطیف‌تری دوخته می‌شوند، در حالیکه شلوار Track پارچه‌ی الیاف مصنوعی داشته، فیت آن جذب است و بیشتر برای ورزش‌هایی مانند دویدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی های لباس ورزشی مردانه


1. قبل از این که برای خرید لباس ورزشی میخواهید بروید اول یکبار تمام لباس ورزشی هایی که از قبل داشته اید رو چک کنید و بعد بر اساس نیازتان لباس ورزشی بخرید.

2.برای فصول سرد از سوییشرت و پیراهن های استین بلند هنگام ورزش استفاده کنید تا بدن شما را گرم نگه دارد.

3.به دوخت و فرم و اندازه لباس ورزشی هنگام خرید ان دقت کنید. لباسی بگیرید که در ان راحت باشید و دست و پا گیر نباشید تا راحت در ان بتوانید حرکت کنید.

4.لباسی بگیرید که دوست دارید و با ان حس خوبی دارید. چون هنگام ورزش داشتن حس خوب بسیار مهم است پس لباسی بگیرید که برایتان جذاب باشد.

5.جنس لباس ورزشی بهتره از الیاف طبیعی باشه چون باعث میشه سیستم تعرق شما عملکرد بهتری داشته باشه. اگر جنس لباسی که برای ورزش کردن استفاده می کنید بد باشه، باعث افزایش دمای بدن شما شده که این احتمال بروز سکته ی قلبی هنگام ورزش را افزایش میدهد.پس سعی کنید از لباس ورزشی با الیاف طبیعی و نخی به جای پلی استر استفاده کنید.گرمکن های مردانه باید در عین حال باید مقاومت کمی در برابر تبخیر آب داشته باشند که دمای بدن شما رو پایین نگه داره و نباید باعث تعرق یاد بدن شما بشه. تعرق زیاد باعث از بین رفتن اب بدن شما میشه و این برای سلامتی مضره. لباس های ورزشی با جنس پروپلین به خاطر دارا بودن خاصیت کنترل رطوبت و این که نرم هستند و خنک و سبک اند، جنس خوبی برای لباس های ورزشی میباشند و عملکرد بهتری نسبت به سایر الیاف در هنگام ورزش برای شما دارند. این الیاف در هنگام حرکت رطوبت را کنترل کرده و سریع ان را خشک می کنند و این باعث میشه شما حس بهتری هنگام ورزش داشته باشید.

6.نوع لباس ورزشی که می پوشید ( شلوارک و تاپ یا کاپشن و شلوار) بستگی به نوع ورزش و محلی که در ان ورزش می کنید دارد. اما در کل از انجایی که با پوشیدن لباس ورزشی باز و خنک بدن شما زودتر خنک می شود، پوشیدن تاپ و شلوارک به شما توصیه میشود. اما در فصل های سرد و فضای باز بهتره از کاپشن شلوار ورزشی استفاده بشه.

7.رنگ ها در روحیه ما تاثیر دارن. پس هنگام ورزش کردن از لباس هایی با رنگ های طوسی، صورتی، سفید، آبی ، سبز بیشتر استفاده کنید تا تاثیر مثبتی در روحیه شما و اطرافیان شما بگذاره.لباس هایی که میگیرید طرح ها و رنگ های مختلف داشته باشه. هرروز یک لباس ورزشی نپوشید و به لباس هاتون تنوع بدید تا انگیزه بیشتری برای ورزش داشته باشید.

8.کفش ورزشی بسیار مهم است .چند جفت کفش ورزشی تهیه کنید و در انتخاب ان دقت کنید که اساتاندارد و انعطاف پذیر باشه، اندازتون باشه و کاملا راحت و بادوام باشه و از پاهای شما در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنه.

9.هم چنین لباس های پنبه ای برای ورزش های سبک که تعرق در ان کم است مثل پیاده روی و نرمش مناسب هستند . اما در هنگام ورزش های هوازی و سنگین بهتره از این جنس لباس استفاده نکنید چون تعرق زیاد باعث سنگین شدن پارچه میشه و در نتیجه لباس به بدنتون میچسبه.هم چنین لباس هایی با الیاف کولمکس یا ساپلکس به خاطر متعادل نگه داشتن دمای بدن برای ورزش مناسب هستند.

اکسسوری‌ های ورزشی مردانه


ست لباس ورزشی مردانه ی شما با همین تی شرت، شلوار و کفش کامل نمی‌شود، شما به خرده ریزهای دیگری هم نیاز دارید که البته بسیار هم مهم هستند.برای شروع سراغ جوراب ورزشی می‌رویم. آن‌ها باید به اندازه‌ی کافی جذب پا و در عین حال راحت و بادوام باشند. در واقع جوراب ها مثل همه لباس‌های ورزشی دیگر، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. یک جفت جوراب ورزشی از عرق کردن بیش از اندازه‌ی پا جلوگیری کرده، باعث ایجاد احساس راحتی پا در کفش می‌شود و از پا در برابر تاول زدن و ناراحتی‌های پوستی هم محافظت می‌کند.

مدل کیف ورزشی مردانه باشگاه


اکسسوری دیگری که برای رفتن به باشگاه به آن نیاز دارید، کیف و کوله ورزشی است. کیف ورزشی یا کوله پشتی ورزشی هم باید به اندازه‌ی کافی سبک باشد و هم جیب‌های متعدد برای قرار دادن لباس‌ها و لوازم ورزشی شما داشته باشد. البته می‌توانید از یک کوله پشتی مردانه ی معمولی هم استفاده کنید، این بستگی به استایل و سلیقه شما دارد.

کفش ورزشی مردانه مناسب برای رفتن به باشگاه


اینکه کدام کفش ورزشی را برای ست لباس ورزشی مردانه ی خودتان در باشگاه انتخاب کنید، سوالی است که یک پاسخ مسلم دارد و آن کفش مخصوص تمرین است. کفش تمرین به گونه‌ای طراحی می‌شود که برای تمرینات مختلف ورزشی مناسب باشد. این مدل کفش ورزشی، به اندازه‌ی کافی سبک و انعطاف پذیر بوده و طراحی آن به گونه‌ای است که از قوزک و کف پا به خوبی محافظت کرده و در کفی آن از کوشن و در زیره از گریپ استفاده شده است.تنها نکته‌ای که برای انتخاب کفش ورزشی مردانه باقی می‌ماند این است که آن را از کدام برند و کجا انتخاب کنید. سراغ برندهای معتبر ورزشی بروید که بهترین انتخاب‌ها را در اختیار شما می‌گذارند و پیش از آن در مورد این برندها و محصولاتشان کمی تحقیق کنید.نکته‌ی دیگری که در خرید کفش ورزشی مردانه باید به آن توجه کنید زمان خرید است، کفش خود را به موقع عوض کنید. هر قدر هم که برای خرید کفش ورزشی تان پول صرف کرده باشید، قرار نیست که تا ابد برایتان کار کند. اگر به طور مداوم ورزش می کنید حداقل به سالی دو یا سه کفش ورزشی نیاز دارید و اگر حرفه‌ای ورزش می‌کنید این تعداد بیشتر هم می‌شود.
advertising