استفاده از طرح و الگوهای مختلف در لباس پوشیدن

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/03
استفاده از طرح و الگوهای مختلف در لباس پوشیدنست کردن لباس یکی از موضوعاتی است که در نگاه بسیاری از مخاطبان جذابیت خاصی دارد، ست کردن لباس به روش ترکیب الگوها و طرح‌ها باعث می شود تا به سختی از لباس های خود خسته شوید. شاید نزد خیلی از افراد این موضوع چنان بدیهی باشد که فکر کنند نیازی نیست در مورد ست کردن لباس اطلاعاتی کسب کنند. ولی علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که در این زمینه از خود صورت می‌دهند، کمتر موفق می‌شوند آن را به‌خوبی اجرا نمایند چراکه فرق بین ترکیب‌بندی الگوها و طرح‌های موفق با ناموفق مانند تفاوت میان ظاهر جذاب و ظاهر طاووس است. البته منظور از طاووس در اینجا همان خودنمایی با تجمیع تمام امکانات زیبایی‌بخش بدون بهره‌گیری از هنر است.

ست کردن لباس : هنر ترکیب الگوها


اما چرا اصلا الگوها را با هم ترکیب کرد؟ چرا نباید از همان ترکیب پوششی که در آن بهتر جلوه می‌کنید، استفاده نکنید و ترکیب الگوها را به افراد مطلع آن نسپارید؟ بعضی مواقع اضافه کردن یک ایده اضافه همراه با خود یک دنیا مشکل و مسئله را به همراه می‌آورد، پس چرا اصلا باید به خود دردسر بدهیم؟اگر شما در دنیای مد مردانه تازه‌ وارد هستید و هنوز برای ایده‌های مستقل خود کاملا اعتماد بنفس ندارید، احتمالا ترکیب الگوها چندان مناسب شما نیست. این هنر در ابتدا فریبنده است و در صورت ورود به این زمینه، اغلب با قضاوت‌های اطرافیان‌تان روبرو خواهید بود. تا وقتی که به اندازه کافی دست به تجربه نزده‌اید و سبک پوشش و جامه‌های مناسب خود آگاهی بیشتری پیدا نکرده‌اید، احتمالا این قضیه چندان مناسب شما نیست، البته فعلا!در واقع، هنر اعتماد بنفس در پوشش شخصی می‌تواند بهترین حوزه برای شروع به فعالیت در زمینه ترکیب الگو و طرح باشد و شما می‌توانید با بهره‌گیری از این هنر، جنبه‌ی جدیدی از خودتان را به نمایش بگذارید.حالا مانند همیشه به چند نکته راهنما و رهنمود بنیادی می‌پردازیم که به شرح زیر است. این نکات به شما کمک می‌کند چطور جامه‌های خود را انتخاب نمایید و از چه مواردی باید اجتناب کنید.
استفاده از طرح و الگوهای مختلف در لباس پوشیدن

ست کردن الگوی یکسان


اولا اینکه اگر در زمینه ترکیب الگوها تازه‌وارد هستید، پس بهترست که از همان الگوهای یکسان خود پیروی کنید. به عنوان مثال؛ راه‌راه را با همان راه‌راه و شطرنجی را نیز با همان شطرنجی بپوشید. نکته کلیدی اینجاست که هر الگوی جدیدی که به ظاهر خود اضافه می‌کنید، پهنا یا سایز الگو با الگوی قبلی تفاوت داشته باشد.یکی از مثال‌های خوب در این زمینه استفاده از پیراهن‌های رسمی راه‌راه (نه راه‌راه ضخیم، بلکه نسبتا باریکا) سرمه‌ای است چراکه این پیراهن‌ها احساس قدرت و اعتماد بنفس را به مخاطب انتقال می‌دهند، به‌طوری که شما می‌توانید این پیراهن‌های رسمی سفید با راه‌راه‌های سرمه‌ای همراه با کراوات قرمز بپوشید و اتفاقا کاملا برازنده هم جلوه کنید.همان‌طور که پیشتر هم گفته شد، نکته کلیدی در اینجا این است که هر الگو را در سایز مختلفی بپوشید تا با نگاه عیب‌جوی دیگران روبرو نشوید. اما نهایتا با خلاقیت است که شما می‌توانید روح جدیدی در ظاهر سنتی و روزمره خود بدمید.

حفظ الگوی رنگی


پیروی از الگوی خانواده‌ رنگی یکسان نیز می‌تواند کمک خوبی باشد. هرچند این امر در مواقعی که از الگوهای متفاوتی مانند راه‌راه با شطرنجی استفاده می‌شود، بهتر جواب می‌دهد.با استفاده از الگوهایی که از سایه‌های رنگی متفاوت بهره می‌برد، می‌تواند ظاهر بسیار ظریفی داشته باشد، در عین حال می‌تواند به شما کمک کند که از خود جلوه‌ای از جسارت و اعتماد بنفس نشان دهید. استفاده از سایزهای الگوهای مختلف نیز ایده‌خوبی است اما در این مورد چندان لزومی ندارد.حتما توجه داشته باشید که از رنگ‌هایی بهره بگیرید که در خانواده‌ی رنگی یگسانی باشند، به عنوان مثال اگر در الگوی‌تان رنگ سرمه‌ای وجود دارد، بهترست آن را با آبی روشن جور کنید. به علاوه، این روش همچنین در بکارگیری از مد رایج این فصل نیز کمک خوبی است: مد پوشیدن لباس‌های با طرح چاپی.

ست کردن لباس : هنر ترکیب


روش نهایی جور ساختن الگوها با یکدیگر برای مراحل پیشرفته‌تر است، پس در این مرحله باید نهایت دقت را بخرج دهید و از زیاده‌روی با ست کردن تمام وجوه پوشش‌تان خودداری کنید.از رنگ‌هایی که مکمل یکدیگر هستند و در یک خانواده رنگی محسوب می‌شود، بهره بگیرید. در فصل تابستان تم رایج در سبک پوشش خوش‌پوش‌ها، استفاده از آزادی بیان در انتخاب طرح، الگو، بافت و رنگ لباس است و شما باید تمام تلاش خود را بکنید که به نحوی از نوع پوشش خود استفاده کنید که مناسب و برازنده باشد و هیچ فضایی برای قضاوت منفی دیگران بدست ندهد.کمی دست به تجربه بزنید! از کار خود لذت ببرید. تابستان امسال، مد رایج استفاده از لباس‌ها با طرح و الگوی چاپی روی چاپی روی چاپ است. تنها قاعده طلایی، تغییر سایز الگوی روی هر کدام از جامه‌ها‌تان است.

کت و شلوار راه راه مردانه


این روزها یکی از به روزترین سبک های کت و شلوار محسوب می شوند. آنها نه تنها برای ملاقات های اداری و رسمی بسیار مناسب هستند بلکه به همان نسبت، زرق و برق خاصی درجشن ها و مهمانی ها دارند.یکی از اصلی ترین خصوصیات کت و شلوار های طرح راه راه این است که شما را بسیار شبیه یک جنتلمن واقعی می کند و جذابیت خاصی به شخصیت شما می دهد. همچنین اگر با این تیپ قصد دارید شخص خاصی را تحت تاثیر خود قرار دهید ، مطمئنا در این امر موفقیت بسیاری کسب خواهید کرد!یکی از عوامل ظاهری که می تواند از دیدگاه زنان ، مردان را خوش پوش تر نشان دهد مردی با کت و شلوار شیک و با سایز مناسب است و این یکی از خاصیت های کت و شلوار های راه راه است ، چراکه به شما کمک می کند بهترین خود را نشان دهید و لازم است هر آقای خوش پوشی حداقل یک دست از آنها را در کمد لباس خود داشته باشد.

حرف آخر


امیدوارم این نکات و ایده‌ها به شما در نحوه استفاده از ترکیب الگوها در سبک پوشش‌تان سودمند باشد. ولی در نظر داشته باشید که تا وقتی هم شخصا و در سبک پوشش‌تان اعتماد بنفس بدست نیاورده‌اید، خود را با بکارگیری ترکیب الگو به زحمت نیاندازید. همین بهترست که از رنگ‌های ست و یکدست یا خنثی استفاده کنید تا از قضاوت‌های منفی دیگران بابت ترکیب الگوی ناشیانه اجتناب کنید.
advertising