نحوه ست کردن و انتخاب بوت و نیم بوت مردانه

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/01
نحوه ست کردن و انتخاب بوت و نیم بوت مردانهدر فصل های سرد ممکن است ست کردن پوشاک برای آقایان کمی سخت تر باشد. اگر بتوانید یک جفت بوت مردانه و یا نیم بوت مردانه زیبا را با لباس هایتان به خوبی ست کنید، می توانیم اعتراف کنیم که گل را زده اید و در شیک پوشی شش بر هیچ از بقیه جلوتر هستید. در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید به خوبی از پس ست کردن بوت های مردانه و نیم بوت های مردانه با پوشاک خود بر بیایید. در این مطلب ما را همراهی کنید تا به شما بگوییم که نیم بوت و بوت مردانه را چگونه ست کنید تا عالی تر به نظر برسید.

بوت و نیم بوت مردانه با شلوار جین


ترکیب یک جفت نیم بوت مردانه یا بوت مردانه با یک شلوار جین می تواند فوق العاده باشد. در ترکیب رنگ نیم بوت با شلوار جین نگرانی نداشته باشید. از رنگ مشکی کلاسیک تا رنگ شنی صحرایی، همه و همه می توانند گزینه های مناسبی باشند. با در نظر گرفتن رنگ شلوار جین و هماهنگی آن با رنگ نیم بوت می توانید ترکیب فوق العاده ای ایجاد کنید. (این قسمت از ماجرا بستگی به خلاقیت و سلیقه شما در ترکیب رنگ ها دارد)

نیم بوت مردانه مشکی رنگ


تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برای نیم بوت و بوت های مردانه مشکی رنگ، از شلوار های جینی که به شدت سنگ شور شده اند و دو رنگ هستند استفاده نکنید. استفاده از این دو، صحنه وحشتناکی ایجاد می کند. می توانید از ترکیب کلاسیک بی نظیر شلوار جین مشکی و نیم بوت یا بوت مشکی نیز استفاده کنید. اگر خواستید به سراغ رنگ های دیگر نیز بروید، می توانید به امتحان کردن ترکیب های مختلف بپردازید .در مجموع استفاده از شلوار جین در فصل های سرد و با بوت مردانه و نیم بوت مردانه را شدیداً توصیه می کنیم.
نحوه ست کردن و انتخاب بوت و نیم بوت مردانه

بوت و نیم بوت مردانه با شلوار کتان


یکی از هیجان انگیزترین استایل هایی که می توانید در فصل های سرد و با بوت و نیم بوت از آن بهره ببرید .در قسمت انتخاب مدل کت برای ترکیب کردن با نیم بوت دست شما باز است. می توانید انتخابی رسمی تر و یا نیمه رسمی داشته باشید یا به سراغ کت های اسپرت تر و غیر رسمی تر و هر مدل خلاقانه و جدیدی بروید. کمی خاص بودن در این قسمت هیچ اشکالی ندارد، البته فقط مقدار کمی از آن مناسب است و مراقب باشید که سبک رسمی و یا غیر رسمی بوت و نیم بوت شما با سبک کتی که انتخاب کرده اید هماهنک باشد. یک نیم بوت اسپرت با یک کت یا اورکت رسمی وجهه چندان جالبی ندارد.برای انتخاب شلوار در این قسمت دقت کنید شلواری انتخاب کنید که دمپای آن هم تراز با قسمت دهانه نیم بوت باشد تا نه کوتاه باشد و نه مجبور باشید مقدار زیادی از دمپای شلوار را بر روی نیم بوت زیبای خود رها کنید.

شلوار کتان خاکی رنگ را از دست ندهید


این رنگ را ساخته اند تا شما با یک جفت نیم بوت یا بوت مردانه امتحان کنید. الحق که هر رنگی را بحر مدلی ساخته اند. رنگ خاکی برای شلوار کتان دست شما را برای انتخاب رنگ بوت و نیم بوت باز می گذارد. اگر می خواهید دغدغه ای بابت ست کردن نداشته باشید و در کمترین زمان بهترین و راحت ترین انتخاب را داشته باشید، شلوار کتان خاکی یا طوسی رنگ گزینه خوبی است. این رنگ را می توانید با هر رنگ بوت و یا نیم بوت ترکیب کنید.

چگونه بوت های خود را برای سال بعد نگهداری کنید؟


اگر می خواهید بوت های خود را برای استفاده در پاییز و زمستان در کمد بگذارید چند راه برای نگهداری از آن ها وجود دارد؛
از براده های چوب سدر استفاده کنید تا رطوبت را جذب کند و از بوت ها در برابر نم محافظت کند.
قرص های نفتالین بوی عجیبی دارند اما به خوبی حشرات را از لباس ها دور می کنند و ارزشش را دارند.
اگر بوت های گران قیمتی از جنسی مثل جیر دارید بد نیست از قالب های چوبی استفاده کنید تا کفش های شما شکل خود را از دست ندهند.
اگر قالب چوبی ندارید می توانید بوت مردانه خود را با روزنامه های کهنه پر کنید که همان کار قالب چوبی را انجام خواهد داد.

نکاتی که باید هنگام خرید بوت در نظر بگیرید


برای اینکه بوت هایی به اندازه ی مناسب خریداری کنید رعایت چند نکته ضروری است.
برای انجام بهترین خرید، بهتر است عصرها اقدام به خرید کنید؛ چرا که پاها در طول روز تورم دارند.
سعی کنید جوراب های بافتنی بپوشید تا آرامش بیشتری در پاهای خود حس کنید.
بهتر است هر دو لنگه ی بوت را به پا کنید؛ چون پاهای بیشتر افراد کمی با هم فرق دارند.
وقتی بوت های نو را پوشیده اید تمام پای شما باید احساس آرامش و راحتی کند؛ اما در عین حال بتوانید پا و مچ پای خود را به آسانی و بدون درد بچرخانید. اولین باری که بعضی بوت ها مثل بوت های کار چرمی را می پوشید، ممکن است احساس کنید آن ها کمی سفت هستند اما با تا کردن پاشنه ی آن ها، کفش نرم تر می شود و در پاهای خود احساس راحتی بیشتری می کنید.
قبل از بستن بند کفش، پای خود را به جلو هل دهید تا مطمئن شوید فضای کافی داخل کفش وجود دارد.
پشت کفش باید به اندازه ی یک انگشت جا داشته باشد تا نشان دهد کفش شما خیلی کوچک نیست.
بند بوت ها را ایستاده ببندید تا دقیق و درست و متناسب با فرم چای شما باشد.
شصت پاها را داخل کفش تکان دهید. انگشت ها نباید بدون هیچ فاصله ای با کفش برخورد کند.
به بالا و پائین بپرید و حرکت کنید. پاها نباید داخل کفش زیاد حرکت داشته باشد.
روی کناره های پا بایستید تا انعطاف بوت ها را بسنجید.
اگر پاهای باریک یا پهنی دارید شاید نیاز داشته باشید چند جفت کفش را امتحان کنید. قانون کلی این است که اگر پاهای شما باریک است باید کفشی نیم سایز کوچکتر و اگر پاهای پهنی دارید کفشی نیم سایز بزرگ تر انتخاب کنید.

چگونه بوت های نو و خشک را نرم کنید؟


نرم کردن یک جفت کفش خشک، یک جور حس غرور و سرخوشی به آدم می دهد، با اینکه در واقع کاری نکرده اید جز اینکه یک جفت کفش به پا کرده اید. اما تبدیل کردن آن ها از آن حالت سفت و خشک اولیه به حالتی نرم و راحت، کار نسبتا زمان بری است؛ بنابراین اگر کمی احساس سرخوشی کنید کاملا بجاست. اگر تازه یک جفت کفش خوب خریده اید و نمی دانید چطور این مرحله را انجام دهید به شما چند ترفند پیشنهاد می دهیم که کمک می کند بوت مردانه خشک خود را کمی نرم کرده و پاها احساس راحتی بیشتری کنند.

روش ساده برای نرم کردن بوت خشک


روش های ساده ای برای نرم کردن بوت ها وجود دارد و همینطور راه های سریع تری هم هست که شاید برای پاهای شما کمی دردناک باشد. یکی از روش های ساده، پوشیدن بوت ها هنگام صبح در خانه است اما وقتی بوت ها شروع به اذیت کردن پاها کردند آن ها را دربیاورید. این یک روش نسبتا کند است و ممکن است ماه ها طول بکشد تا بوت ها آماده ی پوشیدن شوند اما احتمال تاول زدن پاها در آن کم است.

روش استاندارد برای نرم کردن بوت مردانه


این روش به آب، یک کیسه ی پلاستیکی و فریزر نیاز دارد. کاری که باید انجام دهید این است که یک کیسه ی پلاستیکی را پر از آب کنید، سفت گره بزنید و آن را در بوت خود بگذارید. بوت های خود را در کیسه ی پلاستیکی دیگری بگذارید و آن ها را در فریزر قرار دهید. وقتی آب یخ ببندد، کفش منبسط شده و چرم بوت ها کش می آید. بدین ترتیب بوت مردانه ای نرم تر خواهید داشت.

بهترین روش برای نرم کردن بوت های خشک


استفاده از روغن سمور، بهترین راه حل نرم کردن بوت های شماست. با استفاده از یک سشوار روغن را نرم کنید تا آب شود. بعد با یک اسفنج تمیز روغن را روی تمام سطوح بوت بمالید. بعد از مالیدن روغن، تمام قسمت هایی را که فکر می کنید روغن هنوز آب نشده سشوار کنید. سپس اجازه دهید کفش ها به مدت 24 ساعت به همین حالت بمانند. در این مدت جلو و پشت بوت را خم کنید چراکه در این قسمت ها پا معمولا بیشتر خم می شود.بعد از گذشت 24 ساعت با یک اسفنج دیگر آخرین لایه ی روغن را که روی بوت مانده است ماساژ دهید. دستمالی دور انگشت خود بپیچید، آن را با حرکات دورانی روی کفش حرکت دهید و تا جایی که می توانید روغن را به خورد بوت دهید. وقتی کارتان تمام شد یک دستمال روی کل رویه ی بوت بکشید تا روغن اضافی پاک شود. وقتی به این مرحله رسیدید کار خود را کامل کنید و کفش ها را واکس بزنید. این کار نه تنها کفش ها را به خوبی نرم می کند بلکه از آن ها در برابر باد و باران هم محافظت کرده و باعث می شود سال ها برای شما کارایی داشته باشند.

سخن پایانی


در انتها پیشنهاد می کنیم نکاتی که ذکر شد را پایه و اساس برای انتخاب خود قرار دهید و صرفا از مدل ها و تصاویر کپی محض نکنید. به این دلیل که ممکن است از آن ها لذت نبرید. می توانید از مدل ها و تصاویر و ترکیب آن ها با سلایق خودتان الگو برداری کنید. مهمترین نکته در مورد انتخاب رنگ های مناسب و استایل مناسب سلیقه شخصی خودتان است.
advertising