روش های رفع اشتباهات رایج در استایل آقایان

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/10/25
روش های رفع اشتباهات رایج در استایل آقایانامروزه خوشبختانه شاهد این پدیده هستیم که آقایان بیشتر به ظاهر و به ویژه پوشش خود توجه می‌کنند. از سوی دیگر اما، هنوز هم بسیاری از آن‌ها چند گناه نابخشودنی را انجام می‌دهند که استایل آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه همراه باشید تا با چند اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن و البته نحوه اصلاح آن‌ها آشنا شوید.

با فرا رسیدن فصل تابستان، بسیاری از ما به سراغ کمد لباس‌های خود می‌رویم و به دنبال راه‌هایی برای بهتر کردن ظاهرمان هستیم. همان طور که در مقدمه گفتیم، خوشبختانه طی چند سال اخیر آقایان به شکل قابل توجهی به ظاهر و پوشش خود توجه بیشتری نشان می دهند. گواه این مدعا نیز، تعداد رو به رشد انواع باشگاه های ورزشی و صد البته مجلات، وبلاگ ها و مقالات مرتبط با مد آقایان است. اما، خب متاسفانه برخی با عدم رعایت چند نکته کوچک، تیپ خود را تحت شعاع قرار می دهند.

اشکالات تیپ و استایل مردانه: کت و شلوار بزرگ


درست است! صدر فهرست ما به کت و شلوارهای بیش از حد بزرگ و یا هر نوع پوششی اختصاص دارد که اندازه مناسبی ندارند. متاسفانه، بسیاری از مردان لباس‌هایی می‌پوشند که یک یا دو سایز برایشان بزرگ است.آقایان! خواهش می‌کنیم توجه داشته باشید که لباس بزرگ به معنی مردانگی و قدرت نیست. همچنین، این نوع پوشش الزاما راه حل مناسبی برای نشان دادن کاهش وزن چشم‌گیر شما هم به شمار نمی‌آید. تنها نتیجه پوشیدن لباس‌های بزرگ و بیش از حد گشاد، کوچک‌تر جلوه کردن جثه شما و ایجاد ظاهری نا مطلوب است.
روش های رفع اشتباهات رایج در استایل آقایان

ایرادات استایل آقایان : بلندی دم پای شلوار مردانه


شلوار کوتاه شاید مد باشد اما هیچ جای دنیا شلوارهای بلند و گشاد مد نیستند و نخواهند بود. این نوع از پوشش نشان می‌دهد شما فرم اندام خودتان را نمی‌دانید و شاید اهمیتی به آن نمی‌دهید. تا جایی که می‌توانید شلوار را بر اساس کفش‌هایی که معمولاً به پا دارید انتخاب کنید. تابستان پیش روی شماست پس می‌توانید کمی هوشمندانه انتخاب کنید و قد شلوار خودتان را کمی کوتاه کنید تا جوراب دیده شود و استایلی هوشمندانه و اسپرت داشته باشید.

اشکالات تیپ و استایل آقایان : کفش پنجه مربعی


یکی دیگر از اشتباهات رایج آقایان در لباس پوشیدن، انتخاب کفش پنجه مربعی است. با پوشیدن این کفش‌ها، شباهت بی‌نظیری به مسافران زمان که از دهه‌های نود میلادی آمده‌اند، خواهید داشت. متأسفانه این مدل از کفش‌ها در میان مردان ایرانی رایج است و شاید به عنوان کفش رسمی در بسیاری از سازمان‌ها پوشیده می‌شوند. خب شما لازم نیست سرکار خوش استایل باشید اما بیرون از محیط کار به جای کفش پنجه مربعی، از مدل کلاسیک استفاده کنید. به جای رنگ مشکی همیشگی، رنگ قهوه‌ای روشن یا سوخته بر اساس لباس خودتان می‌توانید انتخاب کنید.

اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن: پیراهن مردانه روی شلوار


خواهش می‌کنیم، نه، استدعا می‌کنیم از انداختن پیراهن مردانه رسمی روی شلوار خودداری کنید. تنها حسی که این نوع پوشش به دیگران القا می کنید این است که یا شما مقدمات مد و استایل را بلد نیستید و یا ظاهرتان برایتان مهم نیست. در نتیجه، چنین تیپی نگاه تحسین آمیز دوستان و آشنایان را به همراه نخواهد داشت.راه حل: پیراهن مردانه اسپرت و قرار دادن آن‌ها درون شلوار

ایرادات تیپ مردانه: کیف پول بزرگ و در حال انفجار


درست مانند یک جفت کفش بد، یک کیف پول بدفرم نیز می‌تواند حتی بهترین استایل ممکن را نابود کند. هیچ چیز بدتر از دیدن مردی خوش پوش نیست که حتی جزئیاتی مانند ست کردن پارچه‌های طرحدار را رعایت کرده اما کیف پول بدی دارد. رک بگوییم، اگر حسابی به ظاهر خود رسیده‌ و حتی کفش‌های درستی هم انتخاب کرده اید، یک کیف پول در حال انفجار و بد ریخت تنها افسوس دیگران را به ارمغان می‌آورد: ” چرا مرد به این خوش‌پوشی از دست آن کیف پول بدقواره و قلمبه راحت نمی‌شود؟”بیایید با هم رو راست باشیم. هر دو می دانیم که به تمام رسید‌های قدیمی، کارت‌های ویزیت و کوپن‌های منقضی شده‌ای که در کیف پولتان انبار کرده‌اید، نیاز پیدا نخواهید کرد. پس، یک کیف پول کوچک و ساده تهیه کنید که تنها کارت‌های بانکی، کارت شناسایی و مقدار اندکی پول نقد را در خود جای دهد.

پوشیدن جوراب سفید ورزشی


یکی از کابوس‌های ترسناک آقایان زمانی اتفاق می‌افتد که در کشو لباس، جز جوراب سفید و قدیمی ورزشی، جوراب دیگری نداشته باشند. هیچ مرد خوش‌پوشی دوست ندارد به همراه کت و شلوار رسمی خاکستری، جوراب سفید ورزشی ست کند. نه تنها جوراب سفید ترکیب خوبی برای مردان کلاسیک نیست، ورزشی بودن هم مزید بر علت می‌شود. با کت و شلوار و لباس‌های رسمی همیشه جوراب‌های مشکی یا اگر جسارت کافی دارید، جوراب طرح‌دار ست کنید.

اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن: آستین های بلند کت


پیدا کردن کت که اندازه و دوخته شده برای تن شما باشد کار سختی است و حتی کسانی که عمر و وقت خودشان را صرف این کار کرده‌اند، غالباً دچار مشکل می‌شوند. اما پیدا کردن کت مناسب و حتی اندازه کردن آن کار ساده‌ای است. به این نکته دقت کنید که آستین پیراهن شما، باید به اندازه چند سانتی‌متر از آستین کت بلندتر باشد. بهتر بخواهیم شرح دهیم، آستین کت تا روی مچ باید باشد. تازه‌کارترین خیاط هم می‌تواند آستین کت را برای شما اندازه کند پس اگر این اشکال همیشه در لباس پوشیدن داشتید، دست به کار شوید.

اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن: دکمه های باز یقه


اگر قرار نیست کراوات داشته باشید، خب بستن همه دکمه‌های پیراهن تا یقه کار جالبی نیست اما به همین اندازه باز گذاشتن تعداد زیادی از دکمه‌ها، مخصوصاً زمانی که کت به تن دارید و مراسم رسمی است، کار نادرستی است. هرگز بیش از دو دکمه را باز نگذارید و سعی کنید به جز دکمه آخر، بقیه دکمه‌های پیراهن را بسته نگه‌دارید.

اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن: بستن همه دکمه های کت


زمانی که کت دو دکمه‌ای به تن دارید، هیچ‌وقت اشتباهات رایج آقایان در لباس پوشیدن ، یعنی بستن همه دکمه‌ها را انجام ندهید. بستن یک دکمه کافی است. بستن تک دکمه نه تنها شما را خوش‌پوش‌تر جلوه می‌دهد بلکه کمک می‌کند که احساس راحتی زیادی هم داشته باشید.

اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن: دیده شدن زیر پوش


اگر تمایل دارید که چند دکمه از پیراهن را باز نگه‌دارید، حتماً از زیرپوش‌های یقه‌هفت استفاده کنید تا دیده نشود. مخصوصاً اگر استایل رسمی دارید این کار واجب است. اما اگر استایل کژوال و روزمره دارید، دیده شدن مقداری از زیرپوش آنچنان مشکلی ندارد.

اشتباه رایج آقایان در لباس پوشیدن: یقه تا خورده پیراهن


پایین یقه در موارد بسیاری، دچار چین‌خوردگی و قوس می‌شود که دید خوب ایجاد نمی‌کند. برای رفع این مشکل معمولاً از گیره‌های مخصوص پیراهن استفاده می‌شود یا انتهای پایین یقه را با فلز تزیین می‌کنند تا صاف بماند. البته اغلب پیراهن‌ها در قسمت یقه مقاومت کافی را با چند با اتو کردن به دست می‌آورند، فقط گاهی در آینه خودتان را چک کنید.

کراوات خیلی بلند و خیلی کوتاه


یکی دیگر از اشتباهات رایج آقایان در لباس پوشیدن به کار بردن لباس با کراوات نامناسب است. کراوات شما باید اندازه‌ای تا روی کمربند داشته باشد. در غیر این صورت گره کراوات را تنظیم کنید. خوشبختانه این روزها کراوات‌های آماده وجود دارد که می‌توانید به راحتی بر اساس اندازه‌ای که به شما دادیم بهترین را انتخاب کنید.
advertising