نحوه ست کردن کت و شلوار طرح دار

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/10/19
نحوه ست کردن کت و شلوار طرح دارانتخاب کت های ساده که مناسب تمام استایل ها بوده و بتوان آن ها را با انواع رنگ ها ترکیب کرد، ایده مناسبی به نظر می رسد. البته این موضوع تا زمانی صدق می کند که نخواهید در یک مهمانی خاص، اطرافیان تان را تحت تأثیر خود قرار دهید. بسیاری از آقایان، برای انتخاب کت با چالش روبرو هستند و قصد ریسک کردن ندارند. بعضی از این افراد مسیر را اشتباه می روند و فکر می کنند پوشیدن یک پیراهن یا کت طرح دار به همراه اکسسوری های مختلف و شلوغ، باعث به یاد ماندنی شدن استایل آن ها می شود. البته به یادماندنی هم می شوند؛ اما قطعا نه به شکلی که دلشان می خواهد! یکی از طراحان لباس مشهور دنیای مد، معتقد است برای جذاب تر شدن استایل باید یک سری نکات را بدانیم و طبق همان ها هم عمل کنیم. می توانیم نکات کلی را بدانیم و استایل و ظاهر خودمان را مطابق با آنها بسازیم. بهترین راه برای این کار، اضافه کردن طرح ها به چند مورد از آیتم های استایل مان است و چه آیتمی بهتر از کت؟ برای داشتن استایلی جذاب و متفاوت می توانید یک کت طرح دار زیبا بپوشید و با انتخاب طرح ساده و یا خنثی برای بقیه آیتم ها، استایل منحصر به خودتان را ایجاد کنید.
نحوه ست کردن کت و شلوار طرح دار

راهنما انتخاب کت طرح دار و تک رنگ مناسب


امروزه با کت های طرح دار می توان خیلی کارها انجام داد. اما قبل از اینکه یک کت رنگین کمانی بپوشید و بیرون بروید، بهتر است بدانید که زیاده روی همیشه بدترین انتخاب است. به همین دلیل است که کت های ساده، هیچگاه از مد نمی افتند. در هنگام خرید کت طرح دار ، آن را چندین بار بررسی کنید. کت های راه راه و خال خالی نیز گزینه های مناسبی هستند؛ البته به همان اندازه که جذاب اند، می توانند باعث بد شدن استایل نیز شوند. کت های گلدار و ابر و بادی هم اگر درست ست نشوند، می توانند استایل تان را کاملا خراب کنند.همین قانون برای کت های رنگ روشن نیز صدق می کند. این نکته را درنظر داشته باشید که کت های رنگ روشن طرح دار، راحت تر از رنگ های تیره ست می شوند؛ چون مجبور نیستید هم به فکر هماهنگی طرح ها باشید و هم هماهنگی رنگ ها! بهترین رنگ برای انتخاب کت، رنگ های خنثی مثل بژ، طوسی و آبی کاربنی هستند که می توانید آن ها را با رنگ های زیادی ترکیب کنید.اگر بتوانید این رنگ ها را در بقیه اجزای استایل تان نیز قرار دهید، بهتر هم می شود؛ چون در این صورت استایل تان هماهنگی پیدا می کند.

میزان طرح کت مردانه


طرح های بزرگتر نگاه های کمتری را به سوی شما جلب می کنند؛ چون این طرح ها به اندازه کافی بزرگ هستند و به چشم می آیند و نیاز به دقت کردن ندارند. اما طرح های ریز از دور خیلی واضح به نظر نمی رسند و فرد هرچه بیشتر نزدیک آن می شود، بیشتر به طرح ها جذب می شود. به همین خاطر است که پیشنهاد می کنیم دنبال پارچه های خیلی ساده نباشید؛ چون پوشیدن کت های بدون طرح، هیچ جذابیتی ندارد. اگر از پارچه های پشمی استفاده می کنید، نیاز به انتخاب مدل های طرح دار نیست؛ چون بافت خود پارچه کافی است.

پیراهن مناسب کت طرح دار


مهم ترین نکته در انتخاب کت، نوع پارچه و یا بافت آن است. پوشیدن پیراهن مردانه ای که بافت ریزی از خود داشته باشد در زیر کت، هم جنس کت و هم جنس پیراهن را جذاب تر نشان می دهد؛ با پوشیدن چنین پیراهنی، می توانید در مهمانی کت تان را در بیاورید و همچنان استایل جذاب خود را حفظ کنید. ترکیب رنگ کت و پیراهن را فراموش نکنید. ترکیب رنگ کت و پیراهن مهم ترین عاملی است که می تواند یک استایل را جذاب و فوق العاده نشان دهد.

کت طرح دار برای موقعیت های مختلف


در ادامه ۳ موقعیت که بهتر است در آنها کت طرح دار بپوشید را بیان می کنیم.

راهنما پوشیدن کت طرح دار برای محل کار


کت طرح دار برای محل کارمعمولا در محل کار، همه از یک فرم لباس خاص تبعیت می کنند؛ مثلا پیراهن مردانه چهارخانه و یک شلوار پارچه ای معمولی! در این شرایط که همه همکاران شما استایل ساده و معمولی دارند، پوشیدن یک کت طرح دار با یک پیراهن جذاب زیر آن، می تواند توجه همه را به شما جلب کند و آن ها را تحت تأثیر قرار دهد. با این استایل، مطمئنا متفاوت خواهید بود. فقط باید این نکته را در نظر داشته باشید که طرح کتی که انتخاب می کنید بیش از حد رسمی و مجلسی نباشد.

راهنما پوشیدن کت طرح دار برای قرار ملاقت


کت طرح دار برای قرار ملاقات در قرارهای ملاقات، خصوصا در قرار اول، نشان دادن شخصیت اهمیت بسیار زیادی دارد. با نوع لباس پوشیدن خود، تا حد زیادی می توانید شخصیت تان را نشان دهید. پوشیدن کت طرح دار باعث نشان دادن شخصیت بالای شما می شود؛ بدون اینکه مضحک به نظر برسید. اگر خیلی جوان هستید کت، شما را بالغ تر و اگر مسن هستید، شما را جوان تر نشان می دهد.

راهنما پوشیدن کت طرح دار برای آخر هفته


کت طرح دار طوسی برای مهمانی آخر هفتهکت طرح دار برای دورهمی های آخر هفته کاملا مناسب است؛ البته این نکته به لباس هایی که با آن ست می کنید نیز بستگی دارد. با ساخت ترکیب جذابی از رنگ ها، می توان برای هر مهمانی استایل مناسبی داشت. می توانید همراه با این کت، از کروات و پیراهن مردانه هم استفاده کنید و برای تکمیل کردن استایل تان یک پوشت در جیب کت تان قرار دهید.

چگونه و کجا کت و شلوار طرح دار بپوشیم ؟



بدانید چه موقع و کجا باید کت و شلوار طرح دار بپوشید


کت و شلوارهای طرح دار بر خلاف کت و شلوارهای ساده مناسب هر موقعیتی نیستند. شما باید موقعیت هایی که قرار است در آنها کت و شلوار طرح دار بپوشید را بشناسید. مثلا قرار نیست شما در یک مهمانی یا مراسم ختم کت و شلوار طرح دار به تن کنید. به طور کلی مراسمی که در آنها قرار است کت و شلوار شما نشانه ای داشته باشد و گویای نکته ای باشد بهتر است از کت و شلوارهای ساده استفاده کنید.

رنگ مناسب کت و شلوار طرح دار


به دقت بخوانید زیرا این نکته مهمترین نکته این مقاله است. اگر رنگ کت و شلوار طرح دار شما با رنگ پوست شما سازگاری نداشته باشد بیشتر کردن طرح ها و رنگ ها فقط قضیه را بدتر می کند و این تضاد را جبران نمی کند. اگر کت و شلوار خاکستری به شما نمی آید قرار نیست کت و شلوار خاکستری خال خالی به شما بیاید و خال خالی بودن آن چیزی را درست کند. پس ابتدا بدنبال رنگ هایی باشید که با پوست شما سازگاری دارند و در قدم بعدی بدنبال طرح های مناسب باشید.

اندازه طرح ها مهم است


اگر از آن دسته افرادی هستید که از تیپ های مونوکرومتیک خوششان می آید بهتر است به دنبال طرح های ریز و کوچک و در عین حال دلپذیر باشید. طرح هایی که از نظر رنگی با رنگ پایه کت و شلوار شما تضاد زیادی هم نداشته باشند. ضمنا این نکته را بیاد داشته باشید که شاید شما با پوشیدن کت و شلواری با طرح مینیمال و ساده تر زیاد مورد توجه نباشید و صرفا یک فرد شیک شناخته شوید ولی طرح های بزرگ تر شما را در مرکز توجه قرار می دهد.

سایز و اندازه مناسب کت و شلوار طرح دار


نکته ای که همیشه مد نظر ما بوده و دوست داشتیم شما دنبال کنندگان مقالات به اهمیت آن پی ببرید اندازه بودن لباس ها بوده است. کت و شلواری که اندازه شما نباشد هرقدر هم که دلپذیر باشد تیپ شما را خراب می کند و از جذابیت آن می کاهد. حال همین کت و شلوار را به صورت طرح‎دار فرض کنید. این را بدانید که طرح دار بودن کت و شلوار اندازه نبودن آن را فجیع تر نشان می دهد. طرح ها باعث می شوند که مشکلات روی کت شما مثلا بزرگ بودن آستین آن بیشتر توی چشم باشد.اندازه بودن کت و شلوار تا حدی در بالا بردن شخصیت شما نیز موثر است. اگر قرار است تیپ رسمی با کت و شلوار و کتانی داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که شلوار شما نباید با کتانی تان برخوردی داشته باشد. ولی در تیپ های رسمی بهتر است کفش رسمی با انتهای پاچه شلوار برخورد کند.

ست کفش با کت و شلوار طرح دار


شاید اگر چند سال پیش این مقاله را می خواندید و در آن می گفتیم که پوشیدن کتانی با کت و شلوار مانعی ندارد تعجب می کردید. ولی واقعیت امر این است که قوانین فشن تغییر نکرده اند فقط کمی ساده تر شده اند. افراد با امتحان کردن موارد مختلف به این نتیجه رسیده اند که کتانی های باریک می توانند با شلوار های پارچه ای تنگ ست شوند. در انتخاب کتانی به شدت دقت کنید و این را بدانید که ست کردن آن با کت و شلوار کار دشواری است.

پیراهن مناسب ست کردن با کت و شلوار طرح دار


یکی از مهم ترین انتخاب های شما هنگامی که کت و شلوار طرح دار می پوشید انتخاب پیراهن مناسب است. پیراهنی که با کت و شلوار طرح دار شما ست می شود اولا باید ساده و ثانیا متناسب با یکی از رنگ های به کار رفته در کت شما باشد. اگر قرار است تیپ شما غیر رسمی باشد پیراهن را با تیشرت تعویض کنید ولی در انتخاب طرح و رنگ آن قانون ذکر شده همچنان صادق است. ضمنا سعی کنید تیشرت را درون شلوار قرار دهید تا جذابیت تیپ شما بیشتر شود.

اکسسوری مناسب با کت و شلوار طرح دار


از آنجایی که کت شما باید مرکز توجه باشد و اکسسوری های اضافه می توانند این نقش را از او سلب کنند پس بهتر است تا می توانید تعداد اکسسوری هایتان را کم کنید. پیشنهاد ما صرفا بدست کردن یک ساعت شیک مردانه است.

اگر هنوز احساس می کنید که برای پوشیدن یک دست کت و شلوار طرح دار آماده نیستید اشکالی ندارد، شما می توانید با یک کت تک طرح دار و یک شلوار ساده شروع کنید. البته حالت متضاد آن را زیاد پیشنهاد نمی کنیم. رنگ های تیره مثل مشکی،سرمه ای، حتی قرمز تیره و یا خاکستری برای کت خود انتخاب کنید و سعی کنید شلوار را با آن ست کنید.
advertising