زبرجد سنگی جواهر با طیف های مختلفی از سبز

مد و زیباییجواهرات

- 97/09/21
زبرجد سنگی جواهر با طیف های مختلفی از سبز

زبرجد به چه رنگ هایی در طبیعت یافت می شود؟


زبرجد یکی از سنگ های قیمتی است که تنها به رنگ سبز یافت می شود.بسیاری از سنگ ها را می توان در رنگ های متفاوتی در محدوده صورتی روشن تا آبی یافت؛ اما زبرجد دارای ظرافت ابدی سبز رنگ است.periodot سنگی است که بخاطر زیتونی رنگ بودنش آن را olivine نیز می نامند.این سنگ در طبیعت به رنگ های زرد،زرد مایل به سبز و زیتونی وجود دارد که ایده آل ترین رنگ این کانی سبز چمنی می باشد.البته رنگ سبز این سنگ گرانبها، با مقدار آهن موجود در ساختار بلوری آن ارتباط مستقیمی دارد. رنگ سبز زبرجد از رنگ سبز تیره تا سبز روشن متغیر است.به علت همین تنوع رنگ های موجود در رنگ سبز زبرجد گاهی این سنگ جواهر با زمرد اشتباه درنظر گرفته می شود.
زبرجد سنگی جواهر با طیف های مختلفی از سبز

ساختار سنگ زبرجد peridot چیست؟


سختی این سنگ 6.5 بوده و فرمول شیمیایی آن MgFe2SiOl4 است.زبرجد یک سنگ قیمتی است که از عهد باستان در خاورمیانه و خاور نزدیک آن را شناخته اند.این سنگ دارای درخشش شیشه ای است و در علم زمین شناسی به کانی الوین که رنگ سبز زیتونی دارد زبرجد گفته می شود که تحت تاثیر اسیدسولفوریک تجزیه می شود و در برابر فشار و ضربه مقاومتی نداشته و ترک می خورد و اگر در معرض حرارت قرار بگیرد رنگ آن کمرنگ تر می شود.این سنگ به وسیله ی جنگجویان جنگ های صلیبی در قرون وسطی به اروپا و اروپای مرکزی برده شد و اغلب برای اهداف مذهبی و در کلیسا از آن استفاده می شود.

معادن استخراج سنگ زبرجد


یکی از قدیمی ترین سنگ های گرانبهای جهان زبرجد است که این سنگ زبرجد مربوط به 1500 سال قبل از میلاد است.این سنگ برای اولین بار در جزیره ای در دریای سرخ در نزدیکی مصر کشف شد.بنا به افسانه ای ساکنان این جزیره مجبور به جمع آوری سنگ برای خزانه فرعون بودند.به همین دلیل ساکنان جزیره در طول روز و شب ناچار به کار در معادن برای استخراج سنگ بودند و این خود دلیلی برای کشف سنگ جواهر زبرجد توسط آنان گردید؛ زیرا این سنگ در طول شب درخشش کاملا زیبایی را ایجاد می کرد.به همین دلیل مصریان این سنگ را به عنوان گوهری از خورشید و همچنین زمرد شب مطرح کردند. در واقع سنگ جواهر زبرجد به عنوان گوهر ملی مصر شناخته شده است.معادن این سنگ در میانمار، استرالیا ،برزیل، چین،کنیا،مکزیک، پاکستان، سرلانکا و آفریقای جنوبی هستند.جالب است بدانید که بزرگترین زبرجد تراشیده جهان با وزن 319 قیراط،در حال حاضر در واشنگتن نگهداری می شود

در گذشته و اکنون استخراج سنگ زبرجد یکی از منحصربفردترین سنگ ها به شمار می رود؛ زیرا اکثر سنگ ها در پوسته زمین تشکیل می شوند و این در حالی است که سنگ جواهر زبرجد در لایه های پایین تری از پوسته زمین تشکیل می شود.این سنگ در واقع در گوشته زمین تشکیل می شود، یکی دیگر از سنگ هایی که در گوشته زمین شکل می یابند سنگ الماس است.عمق این سنگ ها در گوشته زمین به بیست تا پنجاه مایل می رسد. البته در برخی از نواحی به دلیل فعالیت های صفحه تکتونیکی و یا فعالیت آتشفشان ها، سنگ جواهر زبرجد به طور طبیعی به سطوح بالاتری از سطح زمین می رسند.

راه تشخیص زبرجد طبیعی و اصلی از تقلبی چیست؟


پدیده ی شکست دو گانه قوی نوری در این سنگ یکی از بهترین راه های تشخیص زبرجد معدنی و طبیعی از تقلبی است بطوریکه در زبرجد طبیعی در بلور نگین های ضخیم ، می توان دوبله به نظر آمدن اضلاع قسمت زیرین نگین را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد.

خواص سنگ زبرجد


استفاده از این سنگ جواهر قیمتی در درجه اول مربوط به ماه تولد افراد می شود. افراد متولد ماه اوت از این سنگ به عنوان سنگ ماه تولد خود و یک سنگ منحصربفرد برای جذب عشق و صلح استفاده می کنند.
همچنین برخی معتقدند که استفاده از سنگ زبرجد موجب ایجاد آرامش و یک خواب راحت شبانه می گردد.
اگر شما به دنبال یک سنگ جواهر بسیار زیبا و بی نظیر با خواص فوق العاده می گردید و یا احتیاج به نمادی از صلح و آرامش دارید، سنگ جواهر زبرجد یک انتخاب بسیار مناسب برای شما به شمار می رود و می تواند پاسخگوی مناسبی برای درخواست شما باشد.
اگر شما از رنگ سبز بسیار زیبا و منحصربفرد در جواهرات و زیورآلات خود لذت می برید برای این منظور می توانید سنگ های متنوعی مانند زمرد و برخی دیگر از سنگ ها را انتخاب کنید؛
البته سنگ زمرد بسیار گران قیمت است. پس از آن گوهر گرانبهای سبز رنگ دیگری به نام سنگ جواهر زبرجد موجود است که شما می توانید از آن برای جواهرات خود استفاده کنید.
شجره نامه سنگ جواهر زبرجد به مصر باز می گردد. زبرجد یکی از با ارزش ترین و گرانبهاترین سنگ هایی است که هم توسط پادشاهان و هم توسط افراد مذهبی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
اغلب افراد زبرجد را به عنوان نمادی برای از بین بردن شر و بدی و همچنین برای زینت و زیبایی مورد استفاده قرار می دهند.
سنگ جواهر زبرجد با تنوع در اندازه و اشکال گوناگون آن یکی از بهترین و متنوع ترین جواهرات محسوب می شوند و استفاده از آن ها برای علاقمندان به زیورآلات و جواهرات زیبا توصیه می شود.
این سنگ غم و اندوه را رفع کرده و باعث از بین رفتن نفرت و حسادت می شود.
باعث افزایش برکت و ثروت می شود.
باعث افزایش شانس و اقبال است.

خواص درمانی زبرجد


مفید برای سوی چشم
موثر بر روی عملکرد و مجاری تنفسی
موثر برای گردش خون
از بین برنده افسردگی و پیشگیری از بیماری طاسی
تقویت دستگاه هاضمه و رفع یبوست
سم زدایی از کبد
درمان کننده جوش ها و آبله های زیر پوستی بر روی صورت
درمان اگزما (تکه ای زبرجد را برای چند ساعتی در آب بگذارید و آب را روی پوست های حساس بمالید)
به هضم غذا کمک کرده و برای دستگاه گوارش و فرایند هاضمه مفید است.
به رفع یبوست کمک می کند و کبد را سم زدایی می کند
بیماری های پوستی را بهبود می بخشد و باعث تسکین درد های استخوانی می شود.
advertising