خصوصیات و تاریخچه استایل باروک چیست

مد و زیباییسایر

- 97/09/16
خصوصیات و تاریخچه استایل باروک چیست

تاریخچه استایل باروک Baroque Style


استایل باروک در واقع از لغت باروکو پرتغالی به معنای سنگ سخت و تراش نخورده گرفته شده است . البته در ابتدا وقتی این سبک رواج پیدا کرد به معنای مسخره ، مضحک و پوچ بود زیرا در قرن 17 و 18 همه معتقد بودند که هیچ چیزی نباید خارج از قواعد و اصول رومیان و یونانیان بنا شود و سبک باروک را کژ سلیقگی تام می دانستند . اما با گذر زمان و استقبال از این سبک ، نماد شکوه و تجمل شد .
خصوصیات و تاریخچه استایل باروک چیست
اگرچه پیرامون واژه‌ٔ باروک صفت‌های مختلفی همچون نامأنوس، پرزرق و برق، و مجلل وجود دارد، اما تاریخ‌نویسان امروزی آن را فقط برای اشاره به شیوه‌ای خاص در هنر به کار می‌برند. توصیفی ساده اما مفید از شیوهٔ باروک آن است که هنر باروک، چارچوب اثر (بوم، سنگ یا صدا) را از کنش و حرکت انباشته می‌کند. هنرمندان باروک در آثارشان در پی خلق جهان‌هایی سراسر ساختارمند یافته بودند.چنین شیوه‌ای، کاملا باب طبع اشراف بود که به ساختارهایی کامل و یک‌پارچه می‌اندیشید.

خصوصیات سبک استایل باروک


در سبک باروک و یا تِرند باروک پارچه های اشرافی اولین گزینه است که به خوبی میتواند این استایل را نمایان کند . رنگ طلائی و درخشان مزین کننده این پارچه هاست ولی نقره ای هم رنگ دوم تزئینی پارچه هاست. گلهای بزرگ و موتیف های گیاهی از شاخصه های دیگر این سبک است .مدل لباس ها اشرافی و ویکتوریائی است. تزئینات زیاد از حد به چشم میخورد طراحان ار هر چیزی که بتواند به تجملی بودن لباس و اکسسوری کمک کند ،دریغ نمیکنند.باروک دورهای مملو از تجملات و تزینات افراطی وفور فرمهای منحنی وار و ضخیم و مورب واستفاده از پارچه های سنگین و جلوه فروشیهای افراطی است.

استایل باروک


در سبک باروک طراحان از هر چیزی که باعث فاخر بودن لباس شود دریغ نمی کنند. در خیاطی این لباس ها نیز از تزیینات هر چه بیشتر برای تجمل بیشتر استفاده می شود . مدل های لباس های اشرافی و ویکتوریایی همگی سبک باروک هستند . باروک شامل منحنی و دورهای مفرط و پارچه های سنگین و منحنی های ضخیم و مفرط است . سبک باروک به دلیل نیاز کلیسا برای ساختار یک پارچه فاخر از حمایت اشرافیان برخوردار شد و طبقه متوسط جامعه نیز همچون بازرگانان ثروتمند و پزشکان با سفارش تابلوهایی از چشم اندازها و صحنه های روزمره به ارتقای این سبک کمک کرده اند . در این دوره پوشاک مردان بیش از زنان دچار تحول شد و به شکل کت وشلوار امروزی در آمد.

نماد های سبک باروک


پارچه های ساتن
رنگ طلایی عنصر اصلی این سبک که نماد فخر و تجمل است
رنگ مشکی و نقره ای
روبان دوزی های اشرافی
تور حریر
advertising