راهنمای خرید و انتخاب کفش مناسب و استاندارد

مد و زیباییسایر

- 97/09/01
راهنمای خرید و انتخاب کفش مناسب و استانداردخیلی ها معتقدند کفش را ارزان میخرند تا هر چند وقت یکبار مدلی دیگر تهیه کنند و کفش های رنگارنگ داشته باشند در صورتیکه این اشتباست و باید حتماً از کفشی که استاندارد است استفاده کنند.به تناسب فصل‌ها همیشه انواع متنوعی از كفش‌ها در بازار موجود است كه گاهی این مدل‌های زیاد شما را در خرید سردر گم می‌كنند. برای این كه به چنین وضعی دچار نشوید نكات زیر به شما كمك خواهد كرد.به رویه کفش هم حتی دقت کنند چون گرمی و سردی هوا روی رویه کفش تاثیر گذاشته و پا سرد و گرم میشود و یا آفتاب زیاد باعث داغ شدن رویه و اذیت شدن پا میشود.فراموش نکنید کفش قلب دوم شماست پس برای خرید آن وقت گذاشته و دقت کنید.

نکات انتخاب و خرید کفش مناسب


1.بهتر است هر فردی برای خرید کفش زمان مناسب را بداند و بعد از ظهرها برای خرید کفش اقدام کند زیرا در طول روز به دلیل فعالیت و ایستادن قسمت تحتانی بدن بزرگتر می‌شود.
2.هنگام خرید كفش حتما جوراب به پا داشته باشید تا سایز مناسبی را انتخاب كنید.
3.برای خرید صندل مدل‌هایی را انتخاب كنید كه كف آنها لیز نباشد. همچنین سطح تماس پا با صندل هم نباید طوری باشد كه صندل از پا در بیاید.
4.برای آن‌كه مطمئن شوید كفش شما اندازه است پای خود را به جلوی كفش بچسبانید و انگشت خود را در انتهای كفش قرار دهید. فاصله‌ای به اندازه یك بند انگشت مناسب خواهد بود.
5.توجه داشته باشید كه كفش باید از همان ابتدا در پای شما راحت باشد. نه این‌كه منتظر بمانید تا كم‌كم جا باز كند.
6.همیشه دقت کنید کفش اندازه باشد و منتظر این نباشید که با پوشیدن و راه رفتن کفش جا باز کند و گشاد شود.
7.پاشنه کفش شما بیش از اندازه بلند نباشد.بدترین مدل کفش مدلی است که پاشنه بیشاز 2سانت داشته باشد و نوک کفش هم بلند و باریک باشد.
8.داخل کفش دارای آستر باشد تا تعریق پا با مشکل مواجه نشود.
9.پنجه کفش به هیچ وجه نباید باریک باشد چون باعث میشود شکل و فرم پا از حالت طبیعی خارج شده و به کمرمان هنگام راه رفتن فشار بیاید.
10.کفش کاملاً صاف نخرید چون کفش باید آجدار باشد تا از لیزخوردن و سر خوردن شما جلوگیری کند.

اصول خرید کفش استاندارد


زیره مناسب یک کفش باید حداقل یک سانت ضخامت داشته باشد اما متاسفانه اغلب کفش‌های داخلی اینگونه نیست. به خصوص در کفش کالج این ضخامت رعایت نشده است زیرا مساله کاهش هزینه و سبک ماندن کار در اولویت بوده است.کسانی که انگشت‌های بلندتری دارند باید از کفش‌های کشیده استفاده کنند تا امکان حرکت برای انگشتان پا ایجاد شود بالعکس کسانی که پاهای پهنی دارند بهتر است از کفش‌های گرد استفاده کنند.کفش پاشنه بلند تا میزان زیادی غیر استاندارد است زیرا در این حالت پنجه پا مجبور به تحمل وزن فرد می‌شود در حالیکه برای حالت عادی این پاشنه پا است که 75 درصد وزن بدن را تحمل می‌کند.گر چه کفش پاشنه بلند در هیچ حالتی توصیه نمی‌شود اما بهتر است افراد از نمونه‌هایی استفاده کنند که انگشت‌های پا را به یکدیگر نچسباند و امکان حرکت به فرد بدهد.کفش کالج جزء نمونه‌های راحت و سبکی است که با اغلب فرم پاها سازگار است اما مشکل اینجاست که زیره این کفش‌ها مناسب نیست یعنی آن ضخامت استاندارد در این نوع کفش‌ها لحاظ نشده است.
advertising