نکات انتخاب و خرید کفش بچگانه

مد و زیباییتیپ کودکان

- 97/08/27
نکات انتخاب و خرید کفش بچگانهانتخاب کفش مناسب بچگانه بر سلامت کودک شما بسیار تاثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کفش مناسب تاثیر بسزایی بر روی حفظ تعادل آن‌ها هنگام ایستادن و راه رفتن دارد از این رو انتخاب کفشی که سایز و کیفیت مناسب داشته باشد باید با دقت انجام شود تا هیچ مشکلی برای سلامت کودک شما به وجود نیاید. در این مطلب راهنمای انتخاب و خرید کفش بچگانه را برای شما آماده کرده‌ایم.

فروشگاه مناسب برای انتخاب و خرید کفش بچگانه


اولین قدم برای انتخاب و خرید کفش بچگانه، انتخاب یک فروشگاه مناسب است که بتواند راهنمای خوبی برای خرید کفش باشد و اطلاعات کافی در اختیار شما برای خریدی خوب بگذارد
نکات انتخاب و خرید کفش بچگانه

اندازه‌گیری پای کودک برای انتخاب و خرید کفش بچگانه


دومین موردی که باید دقت کرد، اندازه‌گیری پای کودک است. برای این‌کار کودک باید صاف بایستد. بهتر است اگر جوراب دارد، آن‌ها را در‌بیاورد سپس با استفاده از یک متر طول پای کودک را اندازه بگیرید که عموما این کار را فروشنده باید برای شما انجام دهد.

نظرخواهی از کودک برای انتخاب و خرید کفش بچگانه


اگر کودک شما در سن و سالی است که توانایی انتخاب درست دارد به او اجازه دهید تا مدل و رنگ کفش خودش را انتخاب کند زیرا اگر کودک شما کفش‌هایش را دوست نداشته باشد از پوشیدن آن‌ها خودداری می‌‌کند. علاوه بر این اگر استفاده از کفش‌های بند‌دار برای کودک شما سخت است سعی کنید کفش‌های چسبی خریداری کنید که استفاده از آن راحت است و یا نحوه بستن بند کفش را به او آموزش دهید.

کنترل سایز برای انتخاب و خرید کفش بچگانه


هنگام خرید کفش حتما سایز کفش و طول کفش را با طول پای کودک چک کنید تا بتوانید سایز مناسب را انتخاب کنید. به‌خاطر داشته باشید قبل از خرید کفش حتما آن را تست کنید و اجازه دهید کودکتان چند دقیقه با آن راه برود تا مطمئن شوداحساس راحتی دارد.

نکات نهایی برای انتخاب و خرید کفش بچگانه


یکی دیگر از تست‌هایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید داخل کفش فضای کافی برای انگشتان پا وجود دارد. برای اندازه‌گیری کافی است انگشت خود را جلوی کفش فشار دهید و مطمئن شوید تمام انگشتان پای کودک شما به‌خصوص انگشت کوچک صاف در کفش قرار گرفته است و هیچ‌گونه خمیدگی ندارد. و آخرین نکته که هنگام خرید کفش بچگانه باید به آن توجه کنید قوس داخلی کفش است. این قوس کمک می‌کند کف کفش شیب نداشته و کف پای کودک آسیب نبیند.
advertising