داشتن تیپ و استایل دانشجویی مناسب و بی نقص

مد و زیباییسایر

- 97/10/12
داشتن تیپ و استایل دانشجویی مناسب و بی نقصنحوه‌ی پوشش شما در دانشگاه اهمیت زیادی دارد. از یک طرف، دانشگاه سالن مد نیست که بخواهید لباس‌های عجیب و غریبی بپوشید. باید ساده و دانشجویی و متناسب با محیط آکادمیک باشید. اما از طرف دیگر بسیاری از روابط و دوستی‌های شما در همین دوران شکل می‌گیرد؛ پس باید خوش‌پوش باشید و لباسی بپوشید که به نحوی معرف شخصیت شما نیز باشد.

بایدها و نبایدهای تیپ دانشجویی


در انتخاب تیپ دانشجویی دخترانه و پسرانه چند اصل اساسی وجود دارد:
بدترین انتخاب تیپ دانشجویی پسرانه، کت وشلوار است. تحت هیچ عنوان روز اول با کت و شلوار در دانشگاه حاضر نشوید! اگر می‌خواهید از همان روز اول اعتبارتان را از دست ندهید، دور این یک مورد را خط بکشید.قوانین مشخصی برای پوشش دانشگاهی وجود دارد. مثلا لباس آستین کوتاه برای آقایان و مانتوهای کوتاه برای خانم‌ها ممنوع است. اما هر دانشگاهی فرهنگی مخصوص به خود دارد؛ ممکن است قوانین در یک دانشگاه سخت‌گیرانه‌تر و در دیگری آزادتر باشد.

تیپ دانشجویی پیشنهاد من این است که ماه اول کمی محتاطانه‌تر لباس بپوشید. در این مدت، فرهنگ، محیط و پوشش سایر دانشجویان را کمی بررسی کنید. در این بررسی حتما دانشجویان دانشکده‌ی خودتان را در نظر بگیرید. اگر دانشجوی عمران هستید، دانشجوهای هنر را ملاک بررسی قرار ندهید. معمولا بچه‌های هنر آزادترین پوشش را دارند، بچه‌های فنی، اسپرت می‌پوشند و دانشجوهای رشته‌های انسانی، با پوششی رسمی‌تر رفت‌و‌آمد می‌کنند. اما تمام این موارد بسته به دانشگاه متفاوت است.در سرتاسر جهان، تیپ دانشجوها معمولا ساده است؛ چرا که آن‌ها قشری هستند که بیشتر توجه خود را به تحصیل معطوف می‌کنند. بنابراین سادگی یکی از الزام‌های یک تیپ دانشجویی شیک است.
داشتن تیپ و استایل دانشجویی مناسب و بی نقص

کفش مناسب دانشگاه


از هرکسی که در مورد مهم‌ترین قسمت یک پوشش بپرسید، جواب متفاوتی می‌دهد. برای من یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها، کفش است و جزو آیتم‌هایی است که می‌توانید روی آن پول زیادی خرج کنید؛ چرا که مستقیما به سلامت شما هم مربوط می‌شود.

کفش دانشجویی دخترانه و پسرانه :


کفش دانشجویی پسرانه کفش دانشجویی مناسب شامل یک جفت کفش اسپرت و یک جفت کفش رسمی است. در کنار این دو مورد، یک نیم بوت برای روزهای سرد لازم است. کفش‌های پاشنه بلند به عنوان کفش دانشجویی دخترانه خیلی مناسب نیستند. تصور کنید که صبح دیرتان شده است و در راهروهای دانشگاه می‌دوید تا به کلاستان برسید؛ هر تق تق این کفش‌ها، یک خراش روی تصویر شما است.شما قرار است مدت زمان زیادی را در دانشگاه سپری کنید. به غیر از زمانی که در کلاس‌ها هستید، زمان زیادی را هم با دوستانتان خواهید گذراند؛ مخصوصا اگر دانشجوی لیسانس هستید. بنابراین باید در انتخاب کفش‌های خود دقت زیادی به خرج دهید که طبی، سبک و راحت باشند و در طولانی مدت به پای شما آسیب نزنند.

کیف و کوله پشتی مناسب دانشجویی


کیف دانشجویی یکی دیگر از موارد مهمی است که به غیر از استایل، به سلامت شما هم مربوط است. اگر دانشجوی رشته‌های فنی و مهندسی هستید، معمولا هر روز به لپ‌تاپتان نیاز خواهید داشت. بنابراین باید به سراغ کوله‌پشتی مخصوص حمل لپ تاپ بروید. اگر نیازی نیست که هر روز لپ‌تاپ همراه خود داشته باشید، کیف رودوشی هم به عنوان کیف دانشجویی شیک، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.کیف‌های دستی، از جمله کیف دانشجویی دخترانه شیک هستند؛ ولی سعی کنید سراغ کیف‌هایی کمی بزرگ تر بروید که بتوانید یک دفتر یا کلاسور هم در آن قرار دهید. کیف‌های دستی را از این لینک ببینید.

اکسسوری های مناسب دانشگاه


اکسسوری‌هایی مانند ساعت و زیورآلاتی مانند دستبند می‌توانند تیپ دانشجویی ساده شما را جذاب تر کنند و استفاده از ان‌ها از واجبات است.

مانتو دانشجویی مناسب


انتخاب مانتو و شلوار دانشجویی از سخت ترین قسمت‌های انتخاب تیپ دانشجویی دخترانه است. مانتوی دانشگاهی مناسب نباید خیلی کوتاه یا تنگ باشد؛ چون ممکن است در حین ورود به محوطه دانشگاه با مشکل روبرو شوید. مانتوی رسمی انتخاب خوبی است؛ اما مدل‌های دیگری هم وجود دارند که شیک و به روز هستند و می‌توانید در دانشگاه هم آن‌ها را بپوشید. معمولا مانتوهای کتی انتخاب بهتری هستند. اگر دانشگاه سخت گیری ندارید، می‌توانید از مانتوهای راحت تری استفاده کنید. البته بگذارید بار دیگر یادآوری کنم که مانتو و شلوار دانشجویی مناسب به شدت به استانداردهای پوششی دانشگاه شما بستگی دارد.خانم های عزیز دانشجو مانتویی بپوشید که آستین و دکمه داشته باشد. زیرا اگر آستین کوتاه بپوشید و یا مانتوی جلو باز قطعا پشت در دانشگاه خواهید ماند . هرچند خودمان هم می‌دانیم پیدا کردن مانتویی با چنین ویژگی‌های نادری در بازار بسیار سخت است و باید از میان کوه مانتوهای توری و تریکو و جلوباز و آستین‌کوتاه و یقه‌باز رد شوید تا به گوهر نایاب مانتوی معمولی برسید.

پیراهن و تیشرت مناسب دانشگاه


شما می‌توانید با چند پیراهن و تیشرت، چندین استایل متفاوت داشته باشید. پیراهن روی تیشرت از محبوب ترین استایل‌های دانشجویی است. پیراهن و شلوار جین هم ترکیب بسیار جالبی است. فقط توجه داشته باشید که طرح تیشرت‌هایی که انتخاب می‌کنید، برایتان دردسرساز نشود.

شلوار مناسب تیپ دانشجویی


شلوار دانشجویی مناسب کدام دسته از شلوارها هستند؟ شلوار جین و شلوار کتان، شلوار دانشجویی مناسبی هستند. می‌توانید این شلوارها را با پیراهن، تیشرت، انواع مانتوها و بارانی‌ها بپوشید. این شلوارها با انواع کفش‌ها هم ست می‌شوند و بهترین انتخاب برای تیپ دانشجویی هستند. سعی کنید شلوارهای جین رسمی‌تر را انتخاب کنید؛ مسلما شلوار جین زاپ‌دار انتخاب مناسبی برای دانشگاه نیست.

چادر دانشجویی


وقتی قدم به دانشگاه می‌گذارید، باید در طول روز فعالیت زیادی داشته باشید. کلاس‌ها در محل‌های متفاوتی از دانشکده برگزار می‌شوند. کتاب‌ها و جزوه‌های بسیاری هست که باید هر روز با خود حمل کنید. لپ‌تاپ را هم به این لیست اضافه کنید. ممکن است چادرهای عادی در این موقعیت برایتان دشوار باشند. چادر دانشجویی یکی از مدل‌های چادر اسلامی است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها در محیط دانشگاه استفاده کنید.

شلوار جین دانشجویی


هم در آقایان و هم در خانم ها جزو تفکیک ناپذیر تیپ دانشجویی شلوار جین است ، مخصوصا رنگ تیره . در آقایان تی شرت و شلوار جین بهترین و راحت ترین انتخاب می باشد. در فصل پاییز پوشیدن تی شرت های آستین دار بسیار عالی است . البته من به شدت به ترکیب یک پیراهن چهارخانه ی زیبا با یک تیشرت ساده در زیر آن به همراه شلوار جین ، علاقه دارم . و این مدل پیراهن هم از مدل های جذابی است که حتما شما را خوش تیپ تر خواهد کرد.آقایان ، تا حد امکان کت و شلوار نپوشید ، زیرا مناسب اساتید است نه داشجویان عزیز. در مورد کفش و کوله هم محدودیتی برای آقایان وجود ندارد ، ولی سعی کنید کفش های راحت و ترجیحا کفش ورزشی بپوشید تا پاهایتان راحت تر باشند .و اما در خانم های دانشجو هم ترکیب شلوار جین و یک مانتو ساده ی دکمه دار و یک کتونی زیبا و کوله ی شیک بهترین انتخاب می تواند باشد .

جنس مناسب مانتو دانشجویی


پارچه مناسب مانتوی دانشجویی، نخی با کمی پلاستیک است. مانتوهای خیلی نخی (الیاف طبیعی) چندان رسمی به نظر نمی‌آیند. پلاستیکی‌ها هم موجب است منجر به ابتلا به زخم بستر در طول کلاس‌های طولانی شوید.کسی نگفته باید در دانشگاه مشکی و سرمه‌ای پوشید، اما کمتر کسی هم با مانتوی قرمز به دانشگاه می‌رود (و اجازه ورود پیدا می‌کند!) این طور چیزها خیلی بستگی به دانشگاه‌تان دارد. رشته‌تان هم این طور چیزها را می‌تواند تغییر دهد. مثلا اگر دانشجوی هنر باشید، کسی به مانتوی زرد و قرمز و گل‌گلی‌تان کار ندارد، اما از یک دانشجوی مهندسی انتظار تیپ رسمی‌تری می‌رود. این موضوع بسیار وابسته به نوع دانشگا هتان است ولی در کل رنگ های جیغ خط قرمز بسیاری از دانشگاه هاست .از طرفی پوشیدن رنگ های روشن باعث می شود به علت شلوغی متروی هشت صبح تهران، بعدازظهرهای دودآلود وسط شهر، صندلی‌های چوبی کهنه و میخ‌دار دانشگاه و سلف سرویس مملو از بوی سرخ‌کردنی دانشگاه هر روز مشغول شستشو و اتوکشی مانتویتان باشید و از فرط شستشو تار و پودش از هم باز می‌شود. بروید سراغ رنگ‌های چرک‌تر!

به مقنعه با مانتو دانشجویی فکر کنید.


شاید یک پانچوی نخی چهل تکه با یک شال بلند و باز قشنگ به نظر بیاید، اما موقع خرید، حتما به این موضوع توجه کنید که این مدل مانتو با مقنعه جور می شود یا نه. اغلب مانتوها هر چقدر هم که خوشگل باشند، با مقنعه ترکیب ناجوری را تشکیل می‌دهند! مقنعه با مانتوهای خیلی گشاد یا خیلی تنگ مسخره است! بنابراین بروید سراغ مانتویی که روی تن‌تان راسته بایستد. یقه‌های دارای تزیینات را هم بی‌خیال شوید و یقه گرد ساده یا یقه شومیز بگیرید. سعی کنید مانتو تزیینات زیاد مثل دکمه و جیب نداشته باشد که در ترکیب با یک مقنعه ساده بد می‌شود.در ادامه چند پیشنهاد مناسب دانشگاه برای خانم های خوش پوش داریم.

ایده تیپ دانشگاه


مانتوی ساده ی دکمه دار و آستین دار ، شلوار جین روشن ، کوله و کفش کتونی . البته حتما مقنعه هم به این ست اضافه کنید .

پیشنهاد استایل دانشجویی


مانتوی کمر دار جلو بسته ، کوله و کفش . شلوار جین سورمه ای و مقنعه ی سورمه ای در همراهی با این اجزا ، شما را به یک دانشجوی تمام عیار تبدیل خواهد کرد.

پیشنهاد تیپ دانشجویی


این استایل رسمی تر است . مانتوی جلو بسته ، شلوار کتان یا جین مشکی ساده ، کیف دستی مشکی ، کفش راحتی مشکی . البته حتما یک مقنعه ی طوسی یا مشکی را فراموش نکنید.
advertising