چگونه دکوراسیون سرد زمستانی خود را گرم کنیم

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/07
چگونه دکوراسیون سرد زمستانی خود را گرم کنیم

اجزا و عناصر دکوراسیون زمستانی


با تغییر فصل و با شروع فصل سرما و کاهش درجه حرارت بهتر است بازتاب تغییرات این چرخه سالانه در دکوراسیون منزل نیز نمود داشته باشد زیرا سرما از عواملی است که بر دکوراسیون تاثیر می گذارد و تغییر دکوراسیون راهکاری طبیعی برای افزودن بعد زمان در دکوراسیون است علاوه بر آن دکوراسیون های فصلی اتاق های ما را به لحاظ بصری جالب نگه داشته و احساس سرما را از فضا دور می نماید و تنوع را به دکوراسیون اهدا کرده و این تغییرات علاوه بر زیبایی عملکرد را نیز افزایش می دهد.معمولا در دکوراسیون جنبه های کارکردی و توجه به مد روز و زیبایی دو مسئله ی مجزا محسوب می شوند اما حتی با وجود تضاد، همیشه مهم است که هر گونه تغییراتی که در دکوراسیون انجام می شود به جنبه های کاربردی آن نیز توجه شود. در این صورت تغییرات فصلی، فضایی دنج و ترکیبی از راحتی و جذابیت بصری به همراه دارد به همین دلیل شروع فصل ها زمان خوبی برای تغییرات دکوراسیون و وارد نمودن نشانه ها و احساسات فصل جدید در دکوراسیون است.
چگونه دکوراسیون سرد زمستانی خود را گرم کنیم

چیدمان منزل به سبک زمستانی


بهترین روش برای چیدمان مبل و تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی در فصل زمستان ان است که اگر شومینه دارید وسایل و مبلمان را به حالتی نزدیک به هم دور تا دور شویمنه بچینید.مبلمان اتاق پذیرایی شما حتما کوسن هایی دارد که بتوان با تغییر رنگ آنها فضای خانه را گرم تر کنید. رنگ های سرد را می شناسید پس با ترکیب آنها با رنگ های گرم سردی زیاد انها را خنثی کنید.

استفاده از شال مبل در دکوراسیون زمستانی


همانطور که در فصل زمستان لباس های ما دارای لایه های بیشتر و گرمتر می شوند استفاده از پتو و ملحفه های گرم نیز در دکوراسیون به متعادل سازی فضا کمک زیادی کرده و احساس گرمتر شدن و ایجاد پوششی گرم در دکوراسیون ایجاد می کنند می توانید از پتوهای پشمی و ملحفه های بافتنی روی مبلمان و روی صندلی کنار شومینه استفاده کنید ضمن اینکه رنگ و الگوی خاصی را وارد فضا می کنید که در جهت تعادل بصری برای بهبود دکوراسیون می باشد.

نور مناسب دکوراسیون زمستانی


راهکارهای زیبایی شناسی زیادی برای برجسته سازی فضاهای داخلی وجود دارد و یکی از راهکارهای بسیار خوب برای ایجاد تغییرات در فصل زمستان روشن کردن فضاست زیرا در ماه های بهار و تابستان، نور طبیعی به مراتب بیشتر است اما در زمستان به دلیل زود تاریک شدن هوا نیاز به نورپردازی در خانه بیشتر احساس می شود به خصوص در قسمت نشیمن که حوزه اصلی فعالیت و ارتباطات در منزل محسوب می شود تاریکی و یا کم نور بودن در دکوراسیون داخلی باعث کسالت می شود. برای این منظور می توانید از لامپ ها و روشنایی های آویز، دیواری و یا رومیزی استفاده نمایید.زمستان همیشه حال و هوای دنج و روزهای کوتاهش در ذهن ماندنی است که همین دلیلی برای تاکید دکوراتورها بر افزایش نور و استفاده از اینه ها در دکوراسیون خانه دراین فصل است.

تزئینات زمستانی با پشم و خز


از قدیم ها باب بوده است که در فصل های سرد سال پوست و پشم حیوانات را به لوازم خانه اضافه می کردند. شما هم می توانید به سبکی مدرن از این نوع خلاقیت برای گرم کردن خانه با تزیین کوسن ها و رومبلی ها استفاده کنید. رنگ های گرم قهوه ای و کرم و لوازم چوبی به طبع حال و هوای خانه ی شما را خاص زمستان می سازد.

دکوراسیون اتاق خواب زمستانی


روتختی های نرم با بافتهای لطیف و ملایم گرمای فضا را افزایش می دهند. رنگ های سبز و نارنجی در تغییر دکوراسیون اتاق خواب شما ایده ای عالی است.

کفپوش و فرش مناسب دکوراسیون زمستانی


سرد بودن فضا در منزل نیز در زمستان موضوعی آزاردهنده محسوب می شود زیرا پا به طور مستقیم با کف در ارتباط است و در صورت وجود فرش علاوه بر افزودن هارمونی بین رنگ های دکوراسیون می توانید احساسی ناشی از خالی بودن فضا را نیز کاهش دهید و قدم گذاشتن بر روی کف زمین را به احساسی خوب تبدیل نمایید.خانه های مدرن امروزی برای کف از انواع سرامیک ها و کفپوش ها بهره می برد که به نوعی سردی و خنکی را به فضا القا می کند اما شما با افزودن یک قالیچه ی نرم و پرزدار گرما را به محل نشیمن خانه می رسانید.

بالش و کوسن های رنگی مناسب برای دکوراسیون زمستانی


استفاده از بالشتک ها و کوسن ها با طرح ها و رنگ های مختلف و به خصوص پارچه و خزهای زمستانی نیز در زمستان بهانه ای برای افزودن گرما و ایجاد هارمونی بین سایر اجزای دکوراسیون می باشد علاوه بر آن راحتی بیشتری را برای مبلمان ایجاد می کند برای استفاده از بالشتک ها در دکوراسیون زیاده روی نکنید و با چیدمان مناسب و با استفاده از ابعاد متنوع بالشتک ها در دکوراسیون فضا را متناسب با فصل زمستان چیدمان نمایید.استفاده از کوسن و بالش های اضافه به تقویت گرمای فضای خانه کمک می کند. برای زیبایی بیشتر بهتر است از طرح های برجسته و درشت و رنگ های شاد استفاده کنید.

پرده های مناسب فصل زمستان


در دکوراسیون فصل زمستان سعی کنید از پرده ها با لایه های ضخیم تر و یا چندلایه استفاده کنید زیرا مانند عایقی مانع ورود هوا به دکوراسیون می شود و گرمای بیشتری را در خانه نگه می دارد. از سوی دیگر پرده بر جنبه های زیبایی شناختی فضا بسیار تاثیرگذار است و مانند فرش می تواند به تم های رنگی دکوراسیون شکل داده و مانند یک نقطه کانونی بصری به دکوراسیون فضا جهت دهد.با پوشش های لایه لایه ای پنجره ها از نفوذ سرما به خانه جلوگیری کنید. پرده های ضخیم و پر از چین، با رنگ های گرم چیزی است که در این فصل سرد به کارتان خواهد آمد.

یک فضای دنج برای مطالعه


فصل زمستان برای مطالعه باید محیطی را انتخاب کنیم که خواب الودگی به همراه نداشته باشد و با تغییراتی در محیط حس آرامش زیاد از حد را کاهش دهیم. سکوی کنار پنجره، یکی از دوست داشتنی ترین فضاهای خانه بخصوص برای استراحت و یا مطالعه است. با کوسن و بالشتک های گرم و نرم و پرزدار آن را برای زمستان مهیا کنید.

خانه ای با عطر و بوی زمستان


میوه های کاج و چوب دارچین در فصل زمستان القا کننده ی حس خوب و گرمای محیط است . با وجود آنکه اکسسوری و عناصر تزیینی در دنج کردن فضای خانه به شما کمک می کند، اما ایده آل تر آن است که از این طریق، عطر زمستان را به خانه بیاورید. پیاله ای تزیینی، پر از گل و گیاهان خشک و معطر زمستانی (چوب دارچین، میوه کاج، برگ های همیشه سبز...) علاوه بر جنبه تزیینی، فضای خانه را معطر و زمستانی کنید.
advertising