انواع تخت و سرویس خواب کدامند

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/30
انواع تخت و سرویس خواب کدامندسرویس خواب ترکیبی از وسایل زیر به همراه یک تخت خواب میباشد:
تخت خواب. میز توالت یا میز آرایش. آینه. کمد. پاتختی. مبل پاتختی (پاف) .ترکیب این چند مورد تعریف سرویس خواب میباشد.
سرویس خواب ها به سه دسته کلی تقسیم می شود و سرویس خواب ها دیگر زیر مجموعه این سرویس خواب ها هستند.

سرویس خواب سنتی


در سرویس خوابهای سنتی تمامی قطعات آن از چوب درختان راش وافرا و یا گردو ساخته شده است. در این مدل سرویس خواب، تمامی اجزا و ملزومات آن دارای پایه های زمخت چوبی بوده و در ساختار تاچی شکل بالای تخت خواب و پایین آن کاملا منبت کاری شده است. در این مدل سرویس خواب از هیچ گونه مصنوعات چوبی استفاده نشده است و تمام ساختار آن از چوب درختان استفاده شده است.
انواع تخت و سرویس خواب کدامند

سرویس خواب کلاسیک


سرویس خواب های کلاسیک برگرفته از سرویس خوابهای سنتی بوده با این تفاوت که زمختی و شلوغی و سنگینی سرویس خواب های سنتی در آنها کمتر دیده میشود و با استفاده از چوب های کمتر کار شده و ساده تر و حذف بعضی مولفه های سرویس خواب سنتی مثل منبت کاری روی چوب تغییراتی در آن بوجود آمده است.برای اتصالات آن نیز از ابزار امروزی تر وجدیدتر استفاده گردیده است.

سرویس خواب مدرن


سرویس خواب مدرن با استفاده از مصنوعات چوبی مثل ام دی اف و نئوپان در ساختار تولید آن استفاده شده است و تنوع رنگ در آن بسیار زیاد شده و اتصالات بکار رفته در آن از نوع اتصالات جدید و امروزی بوده که باز و بسته کردن آنها راحت تر شده و قابلیت های جدید در آن لحاظ گردیده است.امروزه اینگونه سرویس خواب ها به علت مقرون به صرفه بودن و وزن سبکتر و قابلیت حمل آسانتر، طیف زیادی از مردم را به سمت خود کشانده و مشتریان زیادی دارد.

سرویس خواب دو نفره


تخت خواب‌های دو نفره به طور معمول از دو قسمت جدا شونده از هم تشکیل شده‌اند که به وسیله قلاب یا بست‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند. در قسمت بدنه تخت، پایه‌ها معمولاً از چوب ساخته شده و قسمت‌هایی که با زمین در ارتباط هستند ازز مقاومت بیشتری برخوردارند. پایه‌ی تختخواب‌ها حداقل 15 سانتی متر از زمین ارتفاع دارند تا امکان تغییر در اندازه و همین طور جابجایی برای استفاده کننده به راحتی فراهم گردد. هم چنین این فضا امکان ذخیره کردن اقلامی که در اتاق بدون کاربرد هستند را نیز فراهم می‌کند. مثلاً بخشی برای نگه داری البسه مازاد یا حتی وسایلی که نیاز به ساماندهی زیاد ندارند. تختخواب‌های دو نفره بسیار مورد پسند بوده و کارایی بالایی دارند و از نظر اشغال فضا در محیط اتاق کاملاً بهینه و مناسب هستند. تنوع ظاهری این ننوع تختخواب‌ها بسیار زیاد است و همان طور که در بستر اینترنت می‌توانید جستجو کنید انواع مدل‌های تختخواب های دو نفره با سبک‌های مدرن، سلطنتی، کلاسیک و فانتزی موجود هستند. امکانات و ویژگی‌های هر یک از این تخت‌ها نیز متفاوت و جذاب است. وجود کشو یا درب‌های مخفی، وجود سیستم صوتی یا اتصال دهنده‌های الکتریکی و همین طور در مواردی وجود یخچال در این نوع تختخواب‌ها آن‌ها را به یکی از دوست داشتنی‌ترین‌های این بیست نوع مدل تبدیل کرده است. این تختخواب‌ها در بخش متریال نیز به انواع تختخواب های چوبی، چرمی و فلزی تقسیم بندی می‌شوند و تنوع بی نظیر خود را در هر بخش به تکامل می‌رسانند.

سرویس خواب عروس


سرویس خواب عروس زیر مجموعه ای از سرویس خوابهای دونفره میباشد.در سرویس خواب عروس مولفه زیبایی و تنوع رنگ بسیار مهم است ولی در اکثر مواقع رنگ سفید رنگ غالب میباشد، دلیل آن نیز کاملا مشخص است.سفید علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارد و درفضا های کوچک خوب جواب میدهد، پیام آور شادی وخوشبختی نیز میباشد. استفاده از چرم نیز در این مدل سرویس خواب جلوه خاصی داشته و مورد استقبال اکثر زوجین میباشد.

سرویس خواب یک نفره


تخت خوابهای یک نفره در اکثر مواقع با تشک در سایز(1.6*2) متر اعمال و پیکربندی میگردد. تخت خواب میتواند دارای کشو یا بدون کشو ساخته شده باشد که در بعضی از آنها تاج بلند و کوتاه به کار رفته است.سرویس خواب یک نفره دارای ملزومات زیر میباشد:
میزآرایش. آینه. کمد. دراور. مبل پاتختی که بسته به نیاز افراد ممکن است بعضی از این وسایل خریداری شود.

سرویس خواب نوجوان (پسر)


سرویس خواب پسرانه میز آرایش و مبل پاتختی ندارد و میتوان به جای آن از کمد های بزرگتر استفاده نمود و در بعضی مواقع از کتابخانه و میز تحریر در کنار تخت خواب پسرانه استفاده میشود.

سرویس خواب نوجوان (دخترانه)


در سرویس خوابهای دخترانه میز آرایش و مبل آن یکی از قسمتهای مهم است.رنگ تخت خواب و رنگ اجزا دیگر اتاق خواب از دیگر موارد مهم در چیدمان سرویس خواب دخترانه میباشد.

سرویس خواب های نوزاد


خرید کردن برای نوزادان یکی از دوست داشتنی ترین اتفاق‌ها در زندگی هر پدر و مادری است در کنار این حس لذت باید موارد بسیار مهمی در نظر گرفته شود تا علاوه بر راحتی و آسایش کودک، امنیت و زیبایی نیز در این بین در نظر گرفته شود. تختخواب نوزاد یا کودک که بخشی مهم در بین انواع تختخواب را به خود اختصاص می‌دهد تختی ساده است که با دارا بودن شاخصه‌هایی خاص اما با اهمیت، نیاز به توجه در هنگام خرید را بالا می‌برد. ارتفاع تخت، یکی از مهم‌ترین این ویزگی‌هاست. چرا که اگر کودک توانایی حرکت را داشته باشد پس از خروج غیر منتظره دچار آسیب نگردد. نکته بعدی وجود دیواره‌های محافظ مستحکم است. این بخش که به حالت نرده‌ای یا میله‌ای می‌تواند ساخته شده باشد به عنوان محافظ کودک در مقابل خطر سقوط نقش مهمی را بر عهده دارد. مورد دیگر استفاده از جنس‌های مرغوب در ساخت می‌باشد که باعث می‌شود کودک دچار حساسیت نشده و شب‌های راحتی را در این تختخواب سپری کند. در بخش ساخت و تولید نیز عدم وجود گوشه‌ها و محل‌های تیز که باعث آسیب کودک می‌شود نیز جز موارد پر اهمیت خواهد بود. اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های دیگر این تختخواب صحبت کنیم، وجود بخش نگهداری البسه کودک و همین طور اسباب بازی‌های آن در زیر تخت چه به صورت کمد و چه به شکل کشو از نکات مثبتی است که می‌تواند رعایت گردد.

سرویس خواب های یک و نیم نفره


تخت خواب های یک و نیم نفره از لحاظ ابعاد و سایز، مقداری بزرگتر از تخت خواب یک نفره بوده و فرق دیگری با سرویس خواب یک نفره ندارد. بسیاری افراد علاقمند هستند تا سایز تخت خوابشان بزرگتر بوده و عرض آن بیشتر باشد تا بتوانند راحت تر روی تخت خواب استراحت کنند.

سرویس خواب های تاشو


سرویس خواب های کمجا یا تاشو، بیشتر در محل هایی استفاده میشود که مشکل کمبود فضا وجود داشته و شخص میخواهد از این فضا بیشترین استفاده را ببرد. از خصوصیات اینگونه سرویس خواب ها این است که تخت خواب آن میتواند به راحتی باز و بسته شود و نیاز به فضای کم دارد.

تخت خواب فوتون


(فوتون، نامی ژاپنی است که از تشک‌هایی که هنگام خواب بر روی زمین قرار داده می‌شوند برگرفته شده است.)فوتون همان طور که تعریف شد تشکی است که در شب هنگام بر روی زمین قرار داده می‌شود و طی روز درون کمد مخصوص نگه داری می‌شود. این وسیله اکنون وارد بخش مبلمان شده و کارایی بهتری پیدا کرده است به طوری که از تشک آن برای خوابیدن استفاده می‌شود و هنگام روز با تا کردن آن به مبل تبدیل می‌شود. تفاوت فوتون با مبل تختخواب شود در جدا شدن تشک از قاب مبل و استفاده جداگانه از تشک آن است که امکان خوابیدن بر روی زمین را نیز فراهم می‌کند. مانند مبل تختخواب شو این مبل نیز از نظر درگیر کردن فضا کمترین جا را به خود اختصاص می‌دهد و انتخاب اول شما می‌تواند باشد. ظاهر جالب تشک این تختخواب حس نرمی و راحتی خاصی را به مخاطب القا می‌کند و یکی از گزینه‌های اصلی برای قرار گرفتن در اتاق مخصوص به جوانان و نوجوانان است تا از هر دو کاربری آن استفاده گردد. تنوع رنگ و تشک در کنار قالب چوبی یا فلزی آن را نیز در بخش تنوع پذیری بالا قرار داده است. از مهم‌ترین نکات این تختخواب در میان انوع تختخواب سهولت در جابه جایی به دلیل سبکی آن است که ویژگی خاصی برای افرادی است که دائم در حال جابه جا شدن هستند.
advertising