ویژگی های تخت خواب جک دار

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/22
ویژگی های تخت خواب جک داربیشتر ما با مشکل کمبود جا در خانه‌هایمان مواجه هستیم. به همین دلیل چیدمان منظم و اصولی وسیله‌ها در خانه کار بسیار دشواری است. چیدمان و جا دادن وسیله‌ها در اتاق خواب کوچک، یکی از مشکل‌ترین و پر دردسرترین مواردی است که در دکوراسیون داخلی وجود دارد. اگر لباس‌ها، وسایل شخصی و دیگر موارد در اتاق خواب، به درستی چیده و جاسازی نشوند، خیلی زود می‌توانند فضای اتاق را به هم ریخته و در هم و بر هم کنند و احساس راحتی و آسودگی را از اتاق خواب دور کنند. در کنار ترفندهای استفاده از اتاق خواب کوچک یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ایجاد یک چیدمان سیستماتیک و منظم، استفاده از سرویس خواب جک دار است. حتما می‌پرسید که سرویس خواب جک دار چیست ؟ در ادامه مطلب به سوال شما پاسخ می‌دهیم و موارد و نکاتی را که باید در هنگام خرید و استفاده از سرویس خواب جک دار در نظر داشته باشید، تقدیم حضورتان خواهیم کرد.

تخت خواب جک دار چیست ؟


تخت یکی از مهم‌ترین اجزای سرویس خواب محسوب می‌شود. یک سرویس خواب جک دار یا بهتر است بگوییم تخت خواب جک دار، تختی است که زیر تشک آن فضایی برای انبار وسیله‌ها تعبیه شده است. از آنجایی که بزرگ‌ترین تکه مبلمان در اتاق خواب، همان تخت خواب است و جای زیادی را می‌گیرد، بهتر است که آن را طوری طراحی کنیم که بتوان از فضای زیر آن استفاده کرد. شاید با خودتان فکر کنید که این کار را می‌توان به سادگی با اضافه کردن چند کشو در زیر تخت نیز انجام داد. ولی باید بگوییم که کشوهای زیر تخت، به اندازه کل فضای زیر تخت کاربردی نیستند.برای استفاده از کشوی زیر تخت باید روی زمین زانو بزنید و بعد کشو را آن قدر بیرون بکشید که بتوانید به انتهایی‌ترین وسیله‌های درون آن نیز دسترسی داشته باشید و گاهی هم باید به درون کشو بخزید زیرا کشو تا یک حد مشخصی بیشتر بیرون نمی‌آید.به علاوه، اگر با خودمان صادق باشیم، باید بگوییم که زیر تخت از آن مکان‌هایی است که شاید سالی یک بار هم تمیزش نکنیم و تازه اگر هم بخواهیم این تمیز کاری به سختی انجام می‌شود. زیرا تکان دادن تخت دشوار است و اصلا ترجیح می‌دهیم زیرش را تمیز نکنیم. به دلایل گفته شده، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید یک سرویس خواب جدید را دارید، سرویس خواب جک دار با باکس دار بخرید. قول می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد.
ویژگی های تخت خواب جک دار

مزایای استفاده از سرویس خواب جک دار چیست؟


تختخواب جک دار را می‌توان یکی از بهترین نوع های تختخواب دانست. اولین مزیت استفاده از تخت جک دار دونفره و یا یک نفره این است که این سرویس خواب، جای بیشتری برای انبار وسیله‌هایتان به شما می‌دهد. شاید بگویید که با خرید باکس‌های پای‌تختی نیز می‌توان فضای کافی برای انبار وسیله‌های اضافی ایجاد کرد. ولی موضوع این است که با استفاده از تختخواب جک دار، فضایی ایجاد می‌شود که در آن می‌توان سه برابر باکس‌ها وسیله گذاشت. عالی نیست؟

مزیت دیگر اینکه اگر از سرویس خواب جک دار برای اتاق مهمان استفاده کنید، باز هم فضای بیشتری نصیبتان می‌شود. وقتی مهمان‌ها از آن تخت استفاده می‌کنند، اصلا خبر ندارند که از تختشان به عنوان انباری استفاده کرده اید زیرا این فضا بسیار پوشیده و دور از چشم است.

مزیت بعدی این است که سرویس خواب جک دار در فضای انبار زیر تخت از چشم همه پنهان می‌ماند. پس دیگرلازم نیست نگران مرتب بودن آن باشید. می‌توانید هرچیزی را که می‌خواهید از چشم بچه‌ها پنهان بماند نیز زیر سرویس خواب جک دار بگذارید.

به علاوه یکی دیگر از مزیت‌های تخت های جک دار این است که دیگر لازم نیست کلی کمد و بوفه بخرید و درون اتاق جای بدهید تا بتوانید وسایل اضافی را درون آن‌ها بچینید. بنابرین اتاق شلوغ نمی‌شود و فضای دلبازی ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از نکات مثبت سرویس خواب جک دار این است که برای برداشتن وسیله‌ها از داخل آن دیگر لازم نیست به زیر آن بخزید خود را به دردسر بیندازید. فقط کافی است شاسی تخت را بکشید تا تشک بالا بیاید و به فضای زیر تخت دسترسی داشته باشید.

در آخر اینکه تمیز کردن و گردگیری آن به راحتی انجام می‌شود و نیازی به جایجایی این مبلمان عظیم و کمر درد بعد از آن نیست.

کفی تخت جک دار فلزی


کفی تخت جک دار فلزی که به اختصار کفی تخت فلزی و یا کفی تخت جک دار نامیده میشود چند سالی است که وارد بازار فروش شده و از استقبال خوبی برخوردار بوده است کفی تخت جک دار فلزی کارایی بسیار مفیدی دارد. با قرار دادن کفی تخت جک دار فلزی در زیر تشک سرویس خواب میتوانید از فضای زیر تشک برای قرار دادن برخی اثاث و البسه استفاده کنید. کفی تخت جک دار فلزی مجهز به دو جک است که هر کدام به ظرفیت حدود 900 یا 1000 نیوتن می باشند. کفی تخت جک دار فلزی عموما در سه مدل تولید شده که دومدل آن به حالت تمام کلاف و نیم کلاف است و نیاز به عملیات نصب ندارند و با قرار دادن کفی تخت جک دار فلزی در درون سرویس خواب و گذاشتن تشک بر روی آن قابل استفاده هستند.لذا تاکید میگردد این دو مدل هیچ نوع نصبی نیاز ندارد و با قرار دادن آن در درون چهارچوب تختخواب و گذاشتن تشک بر روی آن قابل استفاده است.

فقط یک مدل کفی تخت جک دار فلزی که کلاف پایینی را ندارد و بایستی به بدنه سرویس خواب از طریق چندین پیچ بسته شود نیاز به نصب دارد که این مدل توصیه نمی شود.جنس کفی تخت جک دار فلزی از فلز آهن میباشد و با رنگ کوره ای ساده طوسی ، رنگ آمیزی شده است و ابعاد آن نیز تقریبا همان ابعاد تشکی است که در روی آن قرار میگیرد.ارتفاع بدنه کفی تخت جک دار فلزی نیز متناسب با ارتفاع بدنه دیواره تخت قابل انتخاب است. جک ها دارای یکسال گارانتی میباشد و در صورتی که هر وقت نیاز به تعویض داشته باشند به وفور در بازار در دسترس میباشند.

راهنما خرید سرویس خواب جک دار چیست؟


اگر تا به حال متقاعد شده‌اید که یک سرویس خواب جک دار بخرید، پس بگذارید نکاتی را در مورد این نوع سرویس خواب تقدیم حضورتان کنیم تا آن‌ها را در هنگام خرید سرویس خواب در نظر داشته باشید.

فضای مورد نیاز شما چقد راست؟


می‌توانید با تعیین ارتفاع تخت، این فضا را کاهش و یا افزایش دهید. تخت‌هایی با ارتفاع بیشتر، مسلما فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

می‌خواهید امنیت این فضا چقدر باشد؟


این فضای زیر تخت به خاطر پنهان بودن، امنیت زیادی را نیز برای وسایل شما فراهم می‌کند. گاهی ممکن است بخواهید وسایل با ارزشتان را نیز زیر تخت بگذارید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که تخت را جوری سفارش دهید که یک گاو‌صندوق کوچک نیز در آن تعبیه شده باشد.

ارتفاع سقف اتاق خود را در نظر بگیرید.


از آنجا که برای دسترسی به انبار زیر تخت باید لایه رویی را بلند کنید، در نظر داشته باشید که ارتفاع تخت متناسب با ارتفاع سقف اتاق باشد که مبادا در هنگم بلند کردن روی تخت، با کمبود فضا مواجه شوید. هر چه سقف‌ اتاق‌تان کوتاه‌تر باشد، ارتفاع تخت نیز باشد کوتاه‌تر شود و بالعکس.

به قفسه‌ بندی داخل تخت توجه داشته باشید.


اگر نظم داخل تخت برای شما مهم است و می‌خواهید وسیله‌ها را با دسته‌بندی‌های مشخص و منظم داخل آن بچینید، حتما از قبل به سازنده بگویید که داخل سرویس خواب را برایتان قفسه‌بندی کند.

کاربرد تخت خواب جک دار چیست؟


البته باید بگوییم که همه نوع استفاده‌ای می‌شود از این تخت کرد، ولی مناسب‌ترین و رایج‌ترین استفاده‌ها عبارتند از:
استفاده به عنوان گنجه اسباب‌بازی بچه‌ها: اگر اتاق بچه‌ها کوچک است و جای زیادی برای گذاشتن گنجه اسباب‌ بازی آن‌ها ندارید، از زیر تختشان استفاده کنید.
استفاده برای اتاق اصلی: در اتاق اصلی که اتاق خودتان است از این سرویس خواب برای انبار و چیدن وسیله‌های اضافی استفاده کنید.
در اتاق مهمان: همانطور که قبلا گفتیم،استفاده از فضای زیر تخت اتاق مهمان‌ها، کاری هوشمندانه است.
و در آخر باید بگوییم همه جا می‌توانید از این تخت‌ها استفاده کنید و محدودیتی در استفاده از آن‌ها نخواهید داشت.

نکات استفاده از تخت خواب جک دار


در هنگام باز کردن درب کفی تخت جک دار فلزی ، حتما بایستی تشک بر روی آن قرار داشته باشد و گرنه باعث پرتاب درب بصورت آنی و ضربه زدن به صورت یا سایر اجزاء بدن میشود.
دقت کنید در هنگام باز کردن درب کفی تخت جک دار فلزی ، فقط تشک و حداکثر یک روتختی بر روی آن قرار داشته باشد، اگر در روی تخت اشیا سنگین مانند متکا و یا البسه و ... وجود دارد ابتدا آنها را بردارید و سپس درب کفی تخت جک دار فلزی را باز کنید چون اندازه تحمل وزن برای جک ها فقط در حد تشک و روتشکی میباشد و وجود سایر اجسام باعث سنگینی بیش از اندازه و بسته شدن ناخود آگاه درب میگردد که خطر ناک است.
هنگام باز بودن درب کفی تخت جک دار نشستن و خوابیدن درون آن برای شما و کودکان ممنوع است، پس از قرار دادن اشیا درون آن بلافاصله درب کفی تخت جک دار فلزی را ببندید.
داخل جک ها گاز فشرده وجود دارد. از قرار دادن جک در معرض گرمای زیاد و نزدیک آتش جدا خودداری کنید چون باعث ترکیدن میشود.
advertising