تاثیر استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/07
تاثیر استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خوابرنگ بنفش که به عنوان رنگ سال 2018 انتخاب شده است، یکی از رنگ‌هایی است که استفاده از آن در دکوراسیون خانه کار کمی مشکلی است. اما با کمی ظرافت و دقت می‌توان از آن به خوبی در خانه و به خصوص در اتاق خواب استفاده کرد.رنگ بنفش به نظر می‌رسد که احساسات قوی را برانگیزد و یا حتی آن را تحریک کند: اکثر مردم یا آن را دوست دارند و یا از آن متنفرند. از این رو، این رنگ یکی از رایج‌ترین رنگ‌های مورد استفاده برای تزئین اتاق خواب اصلی نیست. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این رنگ مناسب اتاق خواب بچه‌ها یا بیش از حد زنانه است.چنین افکاری بسیار شرم‌آور هستند؛ به خاطر اینکه در واقعیت وقتی به درستی از این رنگ استفاده شود، بنفش می‌تواند رنگی بسیار پیچیده و مدرن برای اتاق خواب اصلی باشد.
تاثیر استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب
به گونه‌ای که علاوه بر اینکه برای خانم‌ها بسیار جذاب و زیبا می‌شود، برای آقایان نیز جلوه دیگری پیدا می‌کند.اگر چه برخی از طرفداران و دوستداران رنگ بنفش در انتخاب رنگ مناسب و دلخواه خود برای رنگ دیوارها ریسک نمی‌کنند و از ترکیب رنگ‌ها استفاده می‌کنند.نترسید و از رنگ بنفش تیره برای رنگ دیوارهای اتاق خود استفاده کنید؛ فکر نکنید که این رنگ فقط برای اتاق خواب‌های روشن مناسب است. در حقیقت این دیوارهای تاریک برای اتاق‌هایی که کم نور هستند نیز متناسب است؛ زیرا این بنفش تیره بدون توجه به شدت نور خود را حفظ می‌کند.

درجات مختلف و انواع رنگ بنفش در دکوراسیون


اگر رنگ بنفش را به میزان یک یا دو درجه روشن‌تر کنید، رنگ تسکین دهنده‌ای که بسیار بهتر و جالب‌تر از رنگ‌های خنثی است و خیلی هم تند و تیز نیست به دست می‌آید یاسی به عنوان رنگی خنثی از ترکیب دو رنگ البته نسبت بیشتری رنگ سفید وکمتر بنفش تیره حاصل شده که این رنگ به دلیل روشنی و زیبایی، ملایمت و آرامش را سبب می شود و به دلایل خصوصیات روانشناختی رنگ بنفش که شامل: وقار، اصالت، عزت نفس، ظاهری سلطنتی و در عین حال آرامش بخش و همین طور تسکین دهنده را به مخاطبین هدیه می کند.انتخاب رنگ یاسی برای اتاق خواب امروزه بسیار رایج بوده و می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب و در دکوراسیون منزل محسوب شود زیرا آرامش را به فضای خصوصی و فضای استراحت افراد آورده و علاوه بر تاثیر مثبت بر خواب ،به دلیل خنثی بودن قابل هماهنگی با مبلمان و رنگ دکوراسیون اتاق می باشد. رنگ یاسی در کنار طیف بنفش هماهنگی بسیار لطیف و زیبا و در کنار رنگ های ملایم دیگر ترکیبی زیبا ایجاد می کند و در ترکیب با رنگ های مکمل و دیگر رنگ ها می تواند انعطاف پذیر باشد.

بنفش به عنوان رنگی سرد دارای طبیعتی آرامش بخش است که این باعث برتری آن نسبت به دیگر رنگ‌ها به عنوان رنگی مناسب برای اتاق خواب شده است. می‌توانید از بنفش روشن در دیوارها استفاده کرده و در کنار آن از بنفشی ملایم در تخت، پنجره‌ها و بالش‌های کوچک استفاده کنید که باعث دل‌انگیز و رمانتیک شدن فضا می‌شود.ریسک کنید و از این رنگ در تمام اتاق خود و حتی رنگ سقف استفاده کنید. با محدود کردن پالت رنگی خود به رنگ‌های بنفش و سفید و استفاده کمی از آن در مبلمان کوچک، ظاهری شاداب و زنده، و البته نه زننده، به اتاق خود می‌بخشید. این راه بسیار مناسبی برای ترکیب مقادیر زیادی از طرح های الگودار، بدون توجه به تم رنگی شماست.سایه‌های کم رنگ و خاموشی از رنگ بنفش را با قسمت‌هایی از رنگ‌های متالیک ترکیب کنید و آن‌گاه شما اتاق خوابی پر زرق و برق که گران و پیچیده به نظر می‌رسد خواهید داشت. دقت کنید که در این امر زیاده روی نکنید. برای داشتن محیطی با درخشش زیاد می‌توانید به فضای خود آینه اضافه کنید. بالش‌های به رنگ بنفش کم رنگ باعث لوکس شدن و سادگی اتاق می شود.گاهی اوقات تنها کمی بنفش برای محیط شما کافی است. داشتن تنها قسمت‌هایی از این رنگ در رخت خواب و بالش‌های شما به همراه رنگ‌های دیگر ترکیب جالبی می‌سازد.

انواع ترکیب رنگ بنفش در دکوراسیون


1.می‌توانید رنگ‌های خنثی را به همراه تخت خوابی سفید رنگ یا حتی طوسی و خاکستری به کار ببرید.
2.زمانی که شما رنگ‌های آبی و بنفش شیری را با هم در می‌آمیزید، این ترکیب حسی آرامش بخش را القاء می‌کند. ترکیب این رنگ‌ها در کنار انواع مختلف تم از معمولی گرفته تا تم‌های تزئینی مدرن به خوبی جلوه می‌کند.
3.رنگ‌هایی مانند سبز، آبی و بنفش به خاطر خواص آرامش بخشی که دارند بسیار مشهور هستند، ولی هنگام کار کردن با رنگ‌های خاموش با شدت برابر، فراموش نکنید که کمی کنتراست (تفاوت درخشندگی رنگ در اشیا که باعث تمایز آ‌ن‌ها یا تصویرشان از یکدیگر می‌شود) مانند بالش‌های تزئینی با طرح‌های سرگرم کننده به اتاق خواب خود اضافه کنید تا از خسته کننده بودن اتاق جلوگیری شود.

کاربرد رنگ بنفش در دکوراسیون


اگر اتاق خواب شما خیلی کوچک است یا می‌خواهید اتاقی کوچک را به عنوان اتاق میهمان انتخاب کنید، بنفش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. پنجره‌های سفید فضا را بازتر نشان می‌دهند و این در حالی است که می‌توانید از فرش‌های پرزدار به همان رنگ بنفش استفاده کنید. ولی مشکل شما این است که در این مورد، رنگ‌هایی که می‌توانید استفاده کنید محدود هستند. این رنگ‌ها عبارتند از: سفید، بنفش و خاکستری. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که فضای کوچک شما دنج به نظر برسد و نه تنگ.
جدا از داشتن دیوار های بنفش می توانید از سایه‌های روشن‌تر این رنگ در وسایل تزئینی و جانبی استفاده کنید. هم چنین می‌توانید از وسایل تزئینی با رنگ‌های خنثی همانند لامپ آویز، گلدان، میزها و با رنگ بنفش کم رنگ (lavender) استفاده کنید که ظاهر بنفشی که می‌خواهید داشته باشید را کمی ملایم می‌کند.

کودکان عاشق رنگ بنفش هستند و این یک مزیت بسیار بزرگ برای والدین است. بعضی از تحقیقات نشان دهنده این هستند که رنگ بنفش فعالیت مغز را تحریک می‌کند، که این می‌تواند برای مطالعه مفید باشد پس می‌توانید از این رنگ در اتاق مطالعه استفاده کنید.
رنگ بنفش تیره یا آلویی را با رنگ نقره‌ای همراه کنید تا برای اتاق خواب دختر خود فضای اتاق یک پرنسس را فراهم کرده باشید. این رنگ بدون شک یکی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب دخترانه به شمار می‌رود.
اگر یک سبک تزئیناتی خاص را می‌پسندید که بسیار چشم‌گیر و خیره کننده باشد، سعی کنید رنگ قرمز و بنفش را با یکدیگر ترکیب کنید.
برای داشتن ظاهر و فضایی که ظریف‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد و به خوبی با مبلمان چوبی هماهنگ است، رنگ سبز با بنفش را با همدیگر به کار ببرید.
یکی از رمانتیک‌ترین ترکیب‌ها برای اتاق خواب به کار بردن توری‌های سفید است که به ظرافت و شیکی آن اضافه می‌کند. علاوه بر این معمولا کابرد رنگ بنفش به همراه رنگ‌های آبی و سبز مرسوم نیست، ولی در کنار این توری‌ها به خوبی جلوه پیدا می‌کند و ساده و شیک دیده می‌شود.

advertising