راهنمای انتخاب کفپوش برای اتاق خواب

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/12/25
راهنمای انتخاب کفپوش برای اتاق خوابانتخاب کفپوش مناسب برای اتاق خواب‌ها به همان اندازه اتاق نشیمن اهمیت دارد و لازم است کفپوش دوام و ماندگاری و کیفیت لازم را داشته باشد . برای مثال برای آشپزخانه و حمام باید کفپوشی انتخاب کنید که آب از آن چکه نکند. برای اتاق خواب نیز کفپوش خوب به شما کمک می‌کند که دیگر نیازی نداشته باشید که هر روز اتاق را تمیز کنید.

معمولا فرش و موکت اولین انتخاب برای کفپوش اتاق خواب است. هر روز صبح پاها را بر روی فرش گرم و نرم قرار دادن، احساس خوبی ایجاد می‌کند، همچنین کفپوش‌های طبیعی ساخته شده از الیاف گیاهی امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. سطوح سخت به خصوص کفپوش‌های چوبی نیز موردعلاقه بسیاری از افراد است و ظاهر شیک و امروزی به فضا می‌دهد.

فرش و کفپوش طبیعی برای اتاق خواب


اگر می‌خواهید از تخت خواب بیرون آمده و حس خوبی روی کفپوش احساس کنید، هم فرش و هم کفپوش طبیعی می‌توانند این حس را به شما القا کنند.

می‌توانید فرشی سبک‌تر از آنچه برای قسمت‌های دیگر خانه استفاده کرده‌اید، در اتاق خواب استفاده کنید یا می‌توانید مدل‌های لوکس‌تری انتخاب کنید و با سایه-روشن و رنگ‌ها جلوه جذاب‌تری به فرش دهید.

ممکن است از فرش ترکیبی پشم و الیاف دست‌ساز بر روی کفپوش‌های چوبی استفاده کنید اما برای اتاق خواب بهتر است از مواد طبیعی با پشم خالص در فرش استفاده کنید.

فرش‌های رنگارنگ می‌توانند برای اتاق خواب مناسب باشند و تفاوت عمده‌ای با دیگر اتاق‌ها ایجاد کند. برای اتاق خواب بزرگسالان، فرش‌هایی با رنگ خنثی مناسب‌تر است و ظاهر لوکسی به اتاق می‌‍بخشد.

کفپوش طبیعی می‌تواند اتاق را جذاب‌تر سازد. فرش‌های کنفی و الیاف نارگیل می‌توانند جلوه زیبایی به کفپوش اتاق خواب بدهند، چرا که بافت نرم و ابریشمی آن گرچه برای جاهای پررفت و آمد مناسب نیست، اما می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن باشد.

کفپوش سخت


ممکن است بخواهید از کفپوش سخت استفاده کنید چه از نوع جدید و چه از نوع قدیمی. کفپوش چوبی برای اتاق خواب مناسب است و می‌تواند طرح و رنگ به اتاق بدهد یا توسط قالیچه پوشانده شود. اگر نگران سردی کفپوش چوبی هستید وقتی پاها را روی آن می‌گذارید، چوب جامد می‌تواند گرمای زمین را نگه دارد. کفپوش چوبی به راحتی تمیز می‌شود و بدون خراش و لکه‌دار شدن می‌تواند به مدت طولانی ماندگار بماند.

چوب‌های طراحی شده نیز می‌توانند ظاهر لوکس و شیکی به اتاق بدهد. چوب‌های طراحی شده از لایه‌های ترکیبی تخته چوب‌ها ساخته شده است که ماندگاری بیشتری نسبت به چوب جامد دارد. کفپوش طراحی شده باکیفیت که لایه رویی آن چوب جامد ۷ میلی‌متری یا بیشتر است، خریداری کنید. این کفپوش‌ها حرارت کف اتاق را برای روزهای سرد زمستان به اندازه مناسبی نگه می‌دارند.

اگر می‌خواهید کفپوش اتاق شکل چوبی داشته باشد اما به‌صرفه باشد، لمینت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این نوع کفپوش احساس کفپوش چوبی را منتقل نمی‌کند اما مانند کفپوش چوبی می‌تواند احساس گرما هنگام پا گذاشتن روی آن را منتقل کند. کفپوش لمینت ظاهری شبیه چوب دارد و می‌تواند انتخاب به‌صرفه‌ای باشد.

کفپوش وینیل نیز جایگزین دیگری برای کفپوش چوبی است. کفپوش وینیل باکیفیت نرم است و نسبتا به‌صرفه است.

کفپوش برای اتاق کودک


طراحی اتاق کودک باید طرح و نقش و نگار بیشتری نسبت به اتاق بزرگسالان داشته باشد، به راحتی تمیز شده و ضد لکه باشد.

کفپوش وینیل سطح گرم و نرمی دارد اما کفپوش لینولئوم کاملا از مواد طبیعی است و به کسانی که از آلرژی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. کفپوش‌های لاستیکی برای اتاق کودکان مناسبند و لمینت نیز گزینه‌ای است که نگهداری از آن راحت است.

اگر به دنبال فرش برای اتاق کودک هستید، ترکیب پشم یا پلی‌پروپیلن که ضد لکه هستند می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. شستشوی فرش‌های کرکی گره‌دار گرچه دشوار است اما این نوع فرش‌ها با اسباب بازی کودکان مهربانند و سطح ضدضربه دارند.
advertising