نحوه چیدمان اصولی تابلو روی دیوارهای منزل

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/11/13
نحوه چیدمان اصولی تابلو روی دیوارهای منزل

اندازه مناسب تابلو در منزل


اولین و مهمترین اصل در استفاده از تابلوها در منزل سایز و اندازه متناسب با دیوار و مبلمان خونست. انتخاب تابلویی که بیش از حد کوچک یا بزرگ باشه مثل یک تکه اضافی همیشه مزاحم و آزار دهندست. بنابراین اگر تابلوی مورد نظر را روی دیوار پشت مبل یا تخت قرار میدین به این نکته دقت کنید که اندازه ی ایده آل تابلو به مبلمان رو دو به سه در نظر بگیرین طوری که مبل از هر دو طرف مقداری بزرگتر از تابلو باشه. همچنین در صورتی که قراره تابلو روی دیواری مستقل نصب شه باید رابطه 4 به هفت رو محاسبه کنین. با اندازه گیری طول و عرض دیوار هر عدد رو در 0/571 (نسبت 4 به هفت) ضرب کنید که ابعاد بدست اومده طول و عرض تابلو رو مشخص میکنه.
نحوه چیدمان اصولی تابلو روی دیوارهای منزل

ارتفاع مناسب برای نصب تابلو در منزل


برای بدست آوردن ارتفاع مناسب نصب تابلو باید فاصله ای بین 1/50 الی 1/65 را از کف تا مرکز تابلو اندازه بگیریم. این یک محدوده ایده آل برای نصب تابلوئه که در دیوارهای کوتاه تر به 1/50 و دیوارهای بلندتر به 1/65 نزدیکتره.بنابراین اگه تابلو رو به دیوار پشت مبل یا کاناپه نصب میکنین حدود 20 الی 30 سانتیمتر بالاتر از مبل رو برای نصب در نظر بگیرین. و حتما تابلوها رو با توجه به مبل یا کاناپه تنظیم کنید نه در و پنجره. و یادتون نره که تابلوهای خیلی بزرگ رو به دیوارهای مستقل اختصاص بدین و فضای باز بیشتری اطرافش درنظر بگیرین.

اصول استفاده از تابلوها برای ساخت گالری دیواری


ایده طراحی دیوار به شکل گالری یا آلبوم دیواری خیلی زیبا و جذابه و اگه اصول درستش رو در نظر بگیریم جذاب تر هم میشه. برای اینکه یک گالری دیواری اصولی داشته باشیم طبق قانونی که در بالا گفته شد ابتدا ارتفاع مناسب نصب تابلو از کف اتاق رو مشخص میکنیم و سپس حول همون محور تابلوهای مورد نظرمون رو با چیدمان سازگار کنار هم نصب میکینم.برای اینکه طراحی ایده آل و زیبایی داشته باشین راحت ترین کار پیاده کردن الگوی مورد نظر روی کاغذ هست که با توجه به ابعاد و فرم تابلوها میتونین انواع چیدمان رو روی کاغذ پیاده کنین و وقتی مورد پسند واقع شد از آن برای نصب تابلوها روی دیوار استفاده کنین.

نکات استفاده از تابلو ها در دکوراسیون منزل


1.تابلوهای بزرگ را بر دیوارهای اصلی نصب نمایید. اگر در هنگام خرید انتخاب شما تابلویی بزرگ بوده است، بهتر است به این نکته توجه کنید.

2.در فضایی مشخص، مانند نشیمن یا اتاق خواب، سعی کنید که از موضوعات و سبک های هماهنگ در تابلو ها استفاده کنید. این کار باعث می شود که وحدت در دکوراسیون خانه شما احساس شود.

3.قاب تابلوها باید متناسب با رنگ و سبک مبلمان و وسایل داخلی فضای مورد نظر شما باشد.

4.استفاده از نورپردازی بر روی تابلو ها تاثیرگذاری آنها را دو چندان می کند. در صورت امکان این شرایط را تابلوی جدید خود فراهم کنید. در غیر این صورت در انتخاب محل نصب آن دقت کنید و مناسب ترین مکان را بیابید.

5.اگر قصد دارید چندین تابلو را در کنار هم بر روی یک دیوار نصب کنید، بهتر است تابلوهایی که رنگی روشن تر دارند را در بالا و آن ها که رنگ آن ها تیره تر است را در پایین قرار دهید.

6.اگر ارتفاع دیوار ها در خانه شما کم است، نصب تابلوهای عمودی به بلندتر نشان دادن آن ها کمک بسیاری خواهد کرد.

7.با توجه به سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل شما توجه به حفظ تقارن و یا تناسب در نصب تابلو ها یکی از نکات کلیدی و مهم می باشد.

8.یکی از مکان های مناسب برای نصب تابلو ها دیوار پشت کاناپه در نشیمن شماست. اما توجه داشته باشید که اندازه قاب نباید بزرگتر از اندازه طول کاناپه باشد.
advertising