چیدمان منزل با سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/11/10
چیدمان منزل با سبک دکوراسیون داخلی صنعتیسبک صنعتی دارای حالتی کاری است که احساسات را درگیر می‌کند و از آنجایی که از مصالح ساده‌ای در آن استفاده می‌شود، می‌تواند تا جای ممکن کم‌هزینه اجرا شود. این سبک با کاهش دادن همه چیز تا اصل و اساس خود، هماهنگی زیبای کاربری و فرم خالص را به نمایش می‌گذارد. این سبک حالتی بی‌تظاهر و ساده دارد و به همین دلیل هم شیک است.

اثاثیه کاربردی سبک صنعتی


اثاثیه در سبک صنعتی کم است و از مصارف بی مصرف خبری نیست. در این اثاثیه خطوط قوی و مشخص وجود دارد و نشانی از زرق و برق در آن‌ها دیده نمی‌شود. وسایل جدید را با وسایل قدیمی ترکیب کنید. سمساری‌ها، بازارهای دست دوم و حراج‌های خانگی را بگردید و از بررسی اثاثیه انداخته شده کنار پیاده‌رو خجالت نکشید. یکی از نکات اصلی در این سبک استفاده دوباره و جدید است: جعبه‌های چوبی تبدیل به میز می‌شوند، کمدهای فلزی قدیمی برای انبارکردن مورد استفاده قرار می‌گیرند و نردبان‌های کهنه نقش قفسه را پیدا می‌کنند.
چیدمان منزل با سبک دکوراسیون داخلی صنعتی
استراتژی هوشمندانه:با این که ممکن است اثاثیه راحت و نرم در ابتدا ناهماهنگ با این سبک به نظر برسند ولی لازم هم نیست روی چهارپایه‌های فلزی بنشینید و روی زمین سخت بخوابید. ولی اثاثیه باید ساده و بدون تزئینات زاید باشند، هیچ چیزی مثل یک مبل دسته‌دار چاق و چله یا یک نشیمن روکش‌کوب نمی‌تواند فضای صنعتی را از بین ببرد. از اثاثیه مستحکم با بافت طبیعی و رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

راز و رمز سبک صنعتی: هنر پیدا کردن


سبک صنعتی مرز میان زباله و گنج را محو کرده و زیبایی نهفته در اشیای روزمره و دورریز را آشکار می‌کند. اشیای خاصی که با فرم‌های جالب و خطوط قوی می‌یابید، از و میزهای ماشین‌تحریر گرفته تا پیچ و مهره‌های بزرگ، می‌توانند بر قدرتی که مشخصه این سبک است اضافه کنند. اگر کمی کهنه باشند، چه بهتر.

استراتژی هوشمندانه: واقعا اشتباه کردن در اینجا سخت است. اگر یک شی یا مجموعه‌ای از اشیا توجه شما را جلب کرد، با افتخار نمایشش دهید.

راز و رمز سبک صنعتی: فضای باز


سبک صنعتی ریشه در ساختمان‌های بزرگ و غارمانند دارد. انبارها، سوله‌ها و کارخانه‌ها. پس طبیعی است که یک نقشه کف باز و آزاد بخش مهمی از چنین سبکی باشد. یک سقف بلند اتاق‌های بزرگ را به هم متصل می‌کند. اتاق‌هایی که هر یک برای چند منظور، مثل آشپزخانه و اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن، استفاده می‌شوند.

استراتژی هوشمندانه: فضای باز بزرگ را با قرار دادن هوشمندانه اثاثیه بشکنید. یک میز و لامپ‌های آویزان دوقلو این آشپزخانه را از نظر بصری از فضای پشتش جدا می‌کنند. همچنین بهتر است توجه ویژه‌ای به هماهنگی و تکرار بصری در همه فضاها داشته باشید تا شکست بصری در فضا به وجود نیاید.

راز و رمز سبک صنعتی: هنر حاشیه ای


تابلوهای قدیمی کنار جاده، آثار انتزاعی و مجسمه‌های تلفیقی. خطر کردن است که به این سبک جذابیت می‌بخشد. اشیای پیدا شده مثل چرخ‌های گاری یا دستگیره‌های بزرگ شیر آب را می‌توان به دیوار‌ها آویخت و یا روی قفسه‌ها گذاشت تا تصویر گرافیکی قدرتمندی به وجود بیاورند.

استراتژی هوشمندانه: هر وقت شک داشتید بدانید که همیشه می‌توانید به سراغ عکس‌های سیاه و سفید بروید. از حاشیه‌های عریض و قاب‌های بسیار ساده استفاده کنید.

راز و رمز سبک صنعتی: رنگ های سرد


وقتی به رنگ‌های صنعتی فکر می‌کنید احتمالا خاکستری، خاکستری و باز هم خاکستری به ذهنتان می‌آید و شاید کمی هم سفید و سیاه جایی اضافه شود. با وجود این که طیف رنگی در این سبک باید بسته‌تر از دیگر سبک‌ها باشد ولی در پالت رنگی این سبک هم جای حرکت وجود دارد. فقط حواستان باشد که زیاده‌روی نکنید.کار خود را با پس‌زمینه‌ای خنثی شروع کنید که ته‌رنگی سرد هم داشته باشد و بعد می‌توانید کمی لیمویی، نارنجی، ارغوانی یا یک رنگ اشباع دیگر اضافه کنید. همچنین می‌توانید به سمت فضای تیره و گرفته بروید.

استراتژی هوشمندانه: حتی اگر تصمیم گرفتید از همان رنگ خاکستری استفاده کنید، در درجه آن تنوع داشته باشد. برخی جاها روشن‌تر، برخی تیره‌تر و برخی در میانه‌های طیف. بدین ترتیب فضا از حالت تک‌بعدی خارج می‌شود. به دلیل تاکید و توجه ویژه به مصالحی همچون سیمان و فلزهای بافت‌دار و شاید حتی کمی زنگ‌زده، سبک صنعتی معمولا خودش دارای بافتی است که رنگ‌های یکدست را می‌شکند. ولی اگر اتاقی به نظر تخت می‌رسید چند شی به آن اضافه کنید تا عمق پیدا کند.

راز و رمز سبک صنعتی: فلز زیاد


اگر یک ماده باشد که در سبک صنعتی همیشه حضور دارد، فلز است. حلبی، فولاد، آهن و آلومینیوم حس سرد، تمیز و کاربردی ایجاد می‌کنند و بدون این که بیش از حد مجلل به نظر برسند، شیک هستند. هر چیزی را که بتوان کوبید، خم کرد یا جوش داد می‌توان استفاده کرد: مجراهای ساختمان، پلکان، کانتر آشپزخانه، دیوارهای بین اتاق‌ها.

استراتژی هوشمندانه: از فلزهای «سرد» (نه برنج و طلا) با روکش مات یا کمی پتینه‌کاری استفاده کنید. سبک صنعتی ربطی به زرق و برق ندارد. زرق و برق را برای جواهراتتان نگه دارید. در کنار همه فلزها از مواد دیگر مثل سنگ و چوب استفاده کنید تا این حالت بوجود نیاید که درون یک کارخانه زندگی می‌کنید .

راز و رمز سبک صنعتی: معماری قابل دیدن


از نظر معماری یک اتاق صنعتی هیچ چیزی برای تصور کردن باقی نمی‌گذارد. معمولا در چنین اتاقی زیرساخت‌ها کاملا نمایان هستند و حتی مجراهای داخلی هم دیده می‌شوند. دیوارهای ناتمام، پنجره‌های خالی و تیرهای بیرونی، اسکلت ساختمانی با یک زمختی مناسب.

استراتژی هوشمندانه: این زمختی را بپذیرید. بلوک‌های سیمانی یا دیوارهای آجری را با رنگ نپوشانید و لوله‌ها و مجراها را زیر سقف کاذب پنهان نکنید. اگر فضای خصوصی برایتان مسئله است پنجره‌ها را با فیلم یا روکش مات بپوشانید ولی زدن پرده روی پنجره، تند و تیزی جذاب فضا را می‌گیرد.

راز و رمز سبک صنعتی: کفپوش ساده


رشد و گسترده‌تر شدن سبک صنعتی احتمالا مهمترین دلیل ورود کفپوش‌های سیمانی به جریان اصلی ساختمانی است. این کفپوش‌ها چه صاف و چه پرداخت شده باشند، بهتر از هر جنس دیگری شیکیِ صنعتی را منتقل می‌کنند. ولی چوب (بخصوص اگر عمرش معلوم باشد)، اپوکسی، کاشی‌های ساده یا حتی کفپوش لاستیکی هم می‌توانند موارد مناسبی باشند. یک آزمون ساده: آیا در یک کارگاه هم می‌توان از این کفپوش استفاده کرد؟ اگر جواب مثبت باشد، آن کف‌پوش برای این فضا مناسب است.

استراتژی هوشمندانه: فرش و موکت، زمختی صنعتی را می‌گیرند. اگر انگشتان پایتان یخ می‌کند یا زانوهایتان از راه رفتن روی سطوح سخت درد می‌گیرد به فکر گرمایش کفی یا خرید تشک‌های قابل جابجایی برای قرار دادن در مناطقی که زیاد روی آن‌ها خواهید ایستاد، مثل آشپزخانه، باشد.

نمایش مدرن و دست ساز عکس ها به سبک صنعتی


به سادگی با استفاده از کابل و تعدادی قلاب، نمایشگاه منحصر به فردی برای عکس های محبوب تان بسازید. فراموش نکنید برای دکوراسیون صنعتی عکس های سیاه و سفید مناسب هستند.

پتو های ارتشی در دکوراسیون صنعتی


پتوهای ارتشی بسیار گرم و زمخت هستند و بر روی تخت خواب ها و مبل های راحتی جذاب به نظر می رسند. این نوع پتوها کمیاب هستند و ممکن است در دست دوم فروشی ها یا بازار دست فروش ها به آن ها بر بخورید.

کوسن با پتوی ارتشی در دکوراسیون به سبک صنعتی


ممکن است پتوی ارتشی که پیدا می کنید، کهنه و دارای سوراخ باشد، ولی ناامید نشوید و به سادگی قسمت غیر قابل استفاده ی آن را بریده و بخش باقی مانده را به روکش کوسن تبدیل کنید. این بخش ها هم چنین می توانند برای روکش صندلی یا مبل راحتی مورد استفاده قرار گیرند.

صندلی های فلزی به سبک صنعتی


صندلی های فلزی یا چوبی فلزی می توانند ظاهری صنعتی به خانه ی شما دهند. این نوع صندلی ها به راحتی در بسیاری از دست دوم فروشی ها یافت می شوند.

رنگ سیاه در دکوراسیون به سبک صنعتی


اگر می خواهید به وسایل موجودتان ظاهری صنعتی بدهید، آن ها را به رنگ سیاه رنگ آمیزی کنید. مثلا می توانید سطح بیرونی وان قدیمی، چارچوب ها، رادیاتورها، قاب های عکس یا هر چیز دیگری را سیاه کنید.اگر فکر می کنید رنگ آمیزی کامل یک شی به رنگ سیاه آن را کسل کننده می کند، در عوض فقط بخشی از آن را سیاه کنید. مثلا نواری از رنگ سیاه.

قفسه با لوله در دکوراسیون صنعتی


لوله ها و تخته های چوب به راحتی در هر ابزار فروشی یافت می شوند و شما می توانید با استفاده از آن ها قفسه ای صنعتی-روستیک در زمانی کم مانند آخر هفته برای خودتان بسازید.

چرخ های بزرگ به عنوان پایه میز در دکوراسیون صنعتی


چرخک ها و چرخ های بزرگ نشانه های شاخصی از ظاهر صنعتی هستند. به جای خریدن یک میز قهوه خوری جدید برای دکوراسیون صنعتی خود، چرخک های نسبتا بزرگ را جایگزین پایه های میز چوبی قدیمی تان کنید. اگر در کارهای دستی مهارت دارید، می توانید با استفاده از یک تخته چوب، تعدادی لوله و چرخ یک میز حیرت انگیز بسازید.

لوله گالوانیزه به عنوان گلدان در دکوراسیون به سبک صنعتی


تکه های لوله ی گالوانیزه را از ابزارفروشی ها یا فروشگاه های دیگر تهیه کنید و با آن ها برای فضاهای بیرونی منزل خود باغچه بسازید. اگر یک صفحه ی کف برای آن ها فراهم نمایید و لبه های بالایی را صاف و هموار کنید، در فضاهای داخلی دکوراسیون تان نیز بسیار حیرت انگیز به نظر می رسند.

ترکیب رنگی سیاه و خاکستری در دکوراسیون صنعتی


یکی از آسان ترین روش ها برای آوردن سبک صنعتی به خانه، استفاده از ترکیب رنگی سیاه، خاکستری و سفید با حضور اندکی چوب طبیعی (هرچه پوسیده تر، بهتر) در دکوراسیون داخلی است. آباژور ها، کالای خواب، کوسن ها، حوله ها و هر چه می توانید را در رنگ مایه های خاکستری، سیاه و سفید انتخاب کنید.
advertising