وسایل مناسب دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان کوچک

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/11/05
وسایل مناسب دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان کوچکطراحی داخلی برای فضاهای کوچک همواره چالش های خود را داشته و همه می دانیم مانور دادن برای چیدمان در یک خانه کوچک کار ساده ای نیست. اما چیزی که مشخص بوده و نباید آن را فراموش کنید این است که هیچ گاه اجازه ندهید تا فضای کوچک شما را از دکوراسیونی که علاقمند به آن هستید دور کند. در یک فضای کوچک علاوه بر طراحی فضاهای مختلف استفاده از وسایلی مناسب نیز می تواند تا حد بسیار زیادی شما را برای داشتن یک دکوراسیون داخلی ایده آل کمک کند.
وسایل مناسب دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان کوچک

استفاده از میزهای عسلی تو در تو برای خانه کوچک


بسیاری از میز های عسلی که اکنون وجود دارند به صورت تو در تو ساخته شده اند. یعنی تمام میزهای کوچک در دل میز بزرگ جای گرفته و از این رو بسیار مناسب برای فضاهای کوچک می باشند؛ چراکه از ریخت و پاش در فضا جلوگیری کرده و به شما اجازه می دهند تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

معجزه آینه های بزرگ در دکوراسیون داخلی خانه کوچک متراژ


استفاده از آینه های بزرگ در خانه های کوچک متراژ به شدت توصیه می شود. این نوع از آینه ها در چنین واحد هایی معجزه می کنند و علاوه بر آنکه ظاهری زیبایی دارند با انعکاس نور منجر می شوند تا فضای شما بزرگتر از آن چیزی که هست نشان داده شود. این آینه ها بهتر است در مقابل پنجره قرار بگیرند تا به خوبی منجر به انعکاس نور شوند.

مبلمان چند کاره و انعطاف پذیر برای خانه کوچک


از مبلمانی استفاده کنید که انعطاف پذیر باشند، مبلمانی که در فضای شما بتوانند در مدت زمانی بسیار کوتاه تغییر کاربری داشته و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. مبلمانی که هم مانند یک نیمکت ایفای نقش می کنند و هم در نقش یک میز قابلیت ظاهر شدن دارند.

شلف ها بهترین نوع قفسه برای سازماندهی وسایل


شلف ها قفسه های دیواری هستند که به سادگی می توانند تعداد وسایل زیادی را بدون اشغال کردن فضای مفید از شما در خود جای دهند. این شلف ها در هر مکانی که بخواهید قابل اتصال هستند و در هر قسمتی از دیوار جای خوش می کنند.

از فرش های کوچک استفاده کنید.


برای فضاهای کوچک انتخاب فرش های بزرگ اصلا توصیه نمی شود. با توجه به اینکه امروزه اکثر آپارتمان ها دارای کفپوش های مدرن است پس به راحتی می توانید از فرش های کوچک تر برای فضای داخلی تان استفاده کنید که تمام سطح کف را نپوشاند. اگر کف فضای شما موزاییک است حتما از موکت های بدون طرح، با بافت عمودی شکل و رنگ خنثی برای مفروش کردن دکوراسیون داخلی منزل کوچک استفاده کنید.

استفاده از پرده بلند در آپارتمان های کوچک


برای چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی با سقف های کوتاه بهترین انتخاب استفاده از پرده های بلند است. پرده های بلند با رنگ های خنثی با ایجاد انحراف بصری سقف شما را بلندتر از قبل نشان دهد در نتیجه فضای شما بزرگ تر دیده می شود. برای این منظور پرده را از سقف نصب کنید به نحوی که تا روی زمین قرار بگیرد.

از سطوح عمودی فضا استفاده کنید.


وقتی آپارتمان کوچک دارید پس شما باید از تمام بخش های موجود در فضا به خصوص فضاهای عمودی نهایت استفاده را داشته باشید. برای این منظور می توانید از شلف ها و طبقات عمودی روی دیوار کمک بگیرید و به لوازم و وسایل خود نظم ببخشید.

از بی نظمی در فضا بپرهیزد!


بی نظمی و اغتشاش بصری دشمن فضاهای کوچک است. برای جلوگیری از اغتشاش بصری در فضا همیشه لوازم اضافی را از فضای خود دور کنید و نسبت به مرتب بودن فضا حساس باشید.

از رنگ های خنثی استفاده کنید.


در دکوراسیون منزل کوچک حتما از بافت و طرح های ساده استفاده کنید، توجه داشته باشید که حتما رنگ های انتخابی لوازم و وسایل تان ساده و نزدیک به رنگ های خنثی باشد، پارچه هایی با طرح و رنگ های شلوغ را کنار بگذارید کنار بگذارید و تا حد امکان از یک ترکیب رنگ ساده برای فضای داخلی تان استفاده کنید.
advertising