بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن و پذیرایی کوچک

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/19
بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن و پذیرایی کوچکداشتن خانه‌ای بزرگ آرزوی همه است، اما این امر با افزایش قیمت‌ها و از اطرفی با افزایش جمعیت برای همه امکان‌پذیر نیست. اما به هر حال می‌توان خانه‌ای کوچک و نقلی داشت که بزرگتر از آن چیزی است که نشان می‌دهد. اگر جزء افرادی هستید که به دنبال ترفندهایی برای بزرگتر نشان دادن خانه خود می‌باشید، این مطلب را از دست ندهید.داشتن خانه‌ای کوچک به این معنی نیست که مجبورید همه چیز را روی هم تلنبار کنید و در یک فضای کوچک و گرفته احساس خفگی به شما دست بدهد! ابدا اینطور نیست. برعکس، یک خانه کوچک باید به شما احساس صمیمیت و امنیت را القا کند و در عین حال نور و هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد. خانه، چه بزرگ و چه کوچک، باید فضایی برای آرامش خاطر شما ایجاد کند و افراد خانواده را در هر کجای دنیا که باشد، به سمت خود جذب کند.همه ما‌ وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک می‌شود، کمی احساس دلگیری می‌کنیم. زیرا تصور می‌کنیم طراحی فضاهای کوچک حوصله سر بر است و در نهایت نتیجه خوبی به ما نخواهد داد. ولی واقعا اینطور نیست. ما در این پست می‌خواهیم چند ترفند را برای برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک به شما عزیزان ارائه دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید فضای کوچک و دنج خانه خود را به مکانی دلنشین، دوست داشتنی و نقلی تبدیل کنید.
بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن و پذیرایی کوچک

برای بزرگتر نشان دادن نشیمن مبلمان را به دیوارهای خانه نچسبانید


وقتی مبلمان و میزها را به دیوارها می‌چسبانید، فضا خود به خود احساس تنگی و کوچکی را القا می‌کند. برای مثال سعی کنید میز نهارخوری را در وسط فضا قرار دهید، و یا تخت خود را با کمی فاصله از دیوار بگذارید. یک فوت کوزه گری برای اتاق نشیمن کوچک این است که یک مبل سبک داشته باشید و آن را مانند تاب از سقف آویزان کنید. بله عجیب است، ولی تضمین می‌کنیم که بسیار زیبا و جالب خواهد شد فضا را بسیار بزرگتر از قبل نشان خواهد داد.وقتی در اطراف مبلمان شما فضای خالی ایجاد شود، این احساس به بیننده القا می‌شود که اتاق بزرگتر از اندازه واقعی خودش است.به جای استفاده از مبلمانی به فرم L و یا میز ناهارخوری بزرگ ، سعی کنید از مبلمانی استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال کند.همچنین در انتخاب اکسسوری نیز این نکته را رعایت کنید.

مبلمانی که نشیمن کوچک شما را بزرگ تر جلوه می دهد


استفاده از مبلمان و لوازم منزل چندکاره، یکی از راهکارهایی است که تضمین می‌کند فضای خالی زیادی در خانه ایجاد شود. برای مثال می‌توانید از گنجه به عنوان میز وسط استفاده کنید تا هم لوازم پذیرایی را درونش نگهداری کنید و هم به عنوان میز برای پذیرایی از مهمان‌هایتان از آن استفاده کنید.یا از پاف‌های با ارتفاع بیشتر، هم به عنوان صندلی میزبان و هم به عنوان میز عسلی مهمان‌ها استفاده کنید. میزهای غذاخوری و یا مبل‌های تک نفره‌ای وجود دارند که می‌توانید در صورت عدم استفاده از آن‌ها، آن‌ها را تا کنید و در یک گوشه بگذارید. با این کار فضای خیلی زیادی از خانه آزاد می‌شود و خانه را بزرگتر نشان می‌دهد. لوازم تاشوی زیادی در بازار وجود دارند که برای خانه‌های کوچک مانند یک معجزه هستند.همیشه به ما می‌گویند که بهتر است اتاق‌های کوچک را با مبلمان کوچک پر کرد. ولی این واقعا اشتباه است.استفاده از چند قطعه مبل کوچک و جمع و جور، تنها فضا را شلوغ میکند و علاوه بر کوچک نشان دادن فضا، جلوی رفت و آمد و حرکت راحت را نیز سد می‌کند.برای بزرگ نشان دادن منزل بهتر است کمی بزرگ و بیرون از چارچوب فکر کنید و یک عدد مبل چند نفره بزرگ و حجیم را در خانه خود بگذارید. بزرگی این مبل و فضایی که به لطف نبود مبل‌های کوچکتر آزاد می‌شود، خانه شما را بسیار دلباز و بزرگ نشان می‌دهد. برای داشتن جایگاه نشستن بیشتر در خانه، در یک گوشه چند پاف و بالشتک بزرگ داشته باشید تا اگر مهمان داشتید از آن‌ها استفاده کنید.

برای بزرگ تر شدن پذیرایی و نشیمن از آینه استفاده کنید


همان طور که در مطلب بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن نیز اشاره شد، آینه‌ها راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای بزرگتر نشان دادن خانه هستند. می‌توان به روش‌های مختلف از آینه استفاده کرد. می‌توانید یک آیینه تمام قد را به یکی از دیوارهای اصلی تکیه دهید، یا اینکه روی دیوار شاخص اتاق، چند قاب آیینه نصب کنید. یا روی تاقچه اتاق یا روی یکی از کمدها یک آیینه بگذارید.آینه ها عمق محیط را افزوده و به بزرگ تر نشان دادن محیط کمک می کنند.شما می توانید با استفاده از یک آینه بر روی دیوارهای اتاق نشیمن تان محیط را بزرگ تر نشان دهید.

برای بزرگ تر شدن نشیمن کوچک از الگوی رنگ تک رنگ استفاده کنید


الگوی تک رنگ به این معنی است که از توناژهای مختلف تنها یک رنگ در رنگ آمیزی و طراحی دکوراسیون خانه استفاده کنیم. این کار باعث بزرگتر نشان دادن خانه و فضای آن می‌شود.

پرده مناسب برای بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن کوچک


نمی شود این حقیقت را کتمان کرد که پرده های پر زرق و برق باعث زیبا تر شدن فضای پذیرایی و نشیمن می گردد.اما در خانه های با اتاق نشیمن کوچک این کار بسیار اشتباه است.اگر قصد دارید سالن خود را بزرگ تر نشان دهید بهتر است از پرده های ساده استفاده کنید.لازم نیست حتما با پرده‌های ضخیم و بلند فضای خانه را دلگیر و تاریک کنید. می‌توانید برای بزرگتر نشان دادن خانه از نور طبیعی روز نهایت بهره را ببرید و بگذارید فضای خانه با نور آفتاب بزرگ‌تر و دلبازتر دیده شود.اگر هم از پرده استفاده می‌کنید، سعی کنید پرده‌های حریر نازک و روشن نصب کنید تا جلوی ورود نور به خانه گرفته نشود. پرده اتاق نشیمن و پرده اتاق خواب باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند و بهتر است در مورد آن‌ها آگاهی کسب کنید.

استفاده از خطوط برای بزرگ تر نشان دادن فضای نشیمن کوچک


خطوط و جهت آن‌ها تاثیر باور نکردی و عمیقی بر شکل ظاهری و احساس فضا دارند. خطوط عمودی فضا را بلند‌تر نشان می‌دهند و خطوط افقی فضا را گسترده تر می‌کنند. خطوط مورب در بزرگتر نشان دادن فضای خانه بسیار تاثیر گذار هستند.استفاده از طرح ها در اتاق های نشیمن کوچک ، انتخاب صحیحی نیست.باید از اکسسوری های طرح دار متنوع چشم پوشی کنید و به جای آن از اکسسوری های ساده تری استفاده کنید.

رنگ مناسب دیوار ها که نشیمن و پذیرایی کوچک را بزرگ تر نشان می دهند


رنگ های تیره باعث کوچک تر و غمگین تر شدن فضا می گردد.به خصوص اگر دیوارهای اتاق نشیمن خود را با رنگ های بژ و یا پاستل رنگ آمیزی کنید ،متوجه تفاوت آن خواهید شد.اگر نور کافی نیز در منزل تان وجود ندارد انتخاب رنگ های روشن می تواند گزینه ایده آلی باشد.دیوارهای سفید و روشن فضا را بزرگ‌تر می‌کنند و سقف تیره و رنگی ارتفاع خانه را بیشتر نشان می‌دهد. با رنگ‌آمیزی سقف این توهم را در بیننده ایجاد خواهید کرد که سقف خانه شما بسیار عمیق و بلند است.البته نباید در استفاده از رنگ برای سقف ناشیانه عمل کرد؛ زیرا یک اشتباه در انتخاب رنگ سقف می‌تواند فاجعه آفرین باشد و فضای خانه را غیر قابل تحمل کند. بهتر است برای انتخاب رنگ مناسب سقف آگاهی کسب کنید و از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.نقش رنگ در دکوراسیون خانه را هیچ وقت دست کم نگیرید. استفاده از رنگ‌های تیره در دکوراسیون داخلی واقعا وسوسه انگیز و زیباست. ولی باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. در عوض سعی کنید از انواع رنگ‌های خنثی و روشن مثل سفیدها، کرم‌ها و قهوه‌ای و طوسی‌های روشن استفاده کنید
advertising