نکاتی که در هنگام بازسازی آشپزخانه باید رعایت کنید

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/30
نکاتی که در هنگام بازسازی آشپزخانه باید رعایت کنیدهمه افراد تمایلی ندارند تا سال‌های سال با یک نوع از دکوراسیون زندگی کنند، به‌علاوه اینکه تغییر دکوراسیون به هر شیوه‌ای که باشد می‌تواند روح را در فضای شما جاری کرده و به‌تمامی افراد ساکن منزل حس خوشایندی را منتقل کند. آشپزخانه یکی از دسته فضاهایی در یک‌خانه بشمار می‌رود که اغلب به دلیل استفاده مداوم، رطوبت و میزان چربی بالایی که دارد بیش از سایر نقاط ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد. دقیقاً همین مکان اولین جایی است که بازسازی و تغییر در آن می‌تواند کل دکوراسیون خانه شمارا تحت شعاع قرار دهد. اگر شما نیز می‌خواهید بازسازی منزل خود را شروع کنید لازم است نکاتی را رعایت کرده و قبل از خرید وسایل مواردی را موردبررسی قرار دهید.
نکاتی که در هنگام بازسازی آشپزخانه باید رعایت کنید

برای بازسازی آشپزخانه بودجه خود را بررسی کنید


برای آنکه کار بازسازی خود را بدون هدر رفت هزینه و یا بیش از توان مالی خود به اتمام برسانید، لازم است قبل از شروع به کار تمام منابع مالی خود را در نظر گرفته و سپس اقدام به بازسازی کنید. در چنین شرایطی بیش‌ازحد توان خود هزینه نکرده‌اید و مطابق با بودجه خود وسایلی را تهیه‌کرده‌اید که بتوانند هر چه بیشتر به زیبایی فضای شما کمک کنند. بهتر است برای هزینه کردن 29% را برای کابینت‌ها، 22% برای طراحی و اجرا، 16%برای سقف، کف، پنجره‌ها، دیوارها و درها، 14%برای اسباب و تهویه، 10%برای کانتر و 9%برای وسایل الکتریکی و لوله‌کشی از پول خود در نظر بگیرید.

کار بازسازی خود را اولویت بندی کنید


برای چه منظوری قصد بازسازی دارید؟ چه چیزهایی داخل آشپزخانه شما هستند که می‌خواهید صد درصد در آن‌ها تغییر ایجاد کنید؟ تمامی اولویت‌های خود را یادداشت کنید و بر طبق این اولویت‌بندی بودجه خود را صرف کنید. شاید شخصی تعویض کاشی برایش از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و شخصی دیگر کابینت‌ها… برخی نیز تنها به تعویض هود و اجاق‌گاز بسنده خواهند کرد.اینکه اهداف خود را مشخص کنید و سپس بر طبق آن جلو بروید یک مزیت است؛ اما یادتان باشد بهتر است پس‌ازآنکه اهداف خود را مشخص کردید پلان خود را به پیمانکار نشان داده و سپس بر طبق نظر او جلو بروید. چیزی که شاید ازنظر شما باید اولین کار انجام‌شده باشد ممکن است ازنظر متخصص دقیقاً کاری باشد که باید در آخرین مرحله انجام شود.

از اولویت های نوسازی یادداشت برداری کنید


مطمئنا دلیل مهمی وجود داشته که تصمیم به بازسازی آشپزخانه خود گرفته اید. این دلیل یکی از اولویت هایی است که برای بازسازی آشپزخانه لازم است یادداشت کنید. این اولویت ممکن است یک کابینت جدید، نقاشی دیوار، لوازم خانگی جدید، طرح جدید و یا چیزهای دیگر باشد. آنها را لیست کنید. در حین یادداشت برداری مورادی که نیاز دارید را فراموش نکنید

در مورد مواد و مصالح برای بازسازی آشپزخانه تحقیق کنید


در مورد نوع کابینت، برند گاز، انواع کاشی و … تحقیق کنید و سپس به‌سوی فروشگاه راهی شوید، این کار به شما کمک می‌کند تا هم وقت خود را تلف نکنید و هم‌زمانی که به فروشگاه مراجعه می‌کنید و با محصولات متنوع و زیادی مواجه می‌شوید دچار سردرگمی نشده و به‌راحتی مواد و مصالح و وسایل موردنیاز خود را خریداری کنید.

مدل هایی را انتخاب کنید که به شما حس و حال خوبی می دهند


انواع متفاوتی از طراحی‌های آشپزخانه وجود دارد. سری به اینترنت زده و بسته به فضای خود عکس‌های متفاوتی تهیه کنید. این عکس‌ها را آن‌قدری بررسی کنید تا نهایت به مدل‌هایی برسید که برای شما الهام‌بخش بوده و از دیدن آن‌ها احساس خوشایندی خواهید داشت. این طرح‌ها درنهایت باید به متخصص کار داده شوند و او برحسب پلان آشپزخانه شما یکی را پیاده‌سازی کند. یادتان باشد برحسب فضای خود، مدلی را انتخاب کنید که در آن ابعاد مناسب مثلث آشپزخانه به‌خوبی رعایت شود و برای جابجایی در فضای خود به مشکلی برنخورید.

تجهیزات و رنگ دیوارها را نهایی کنید


از آنجایی که یک فولدر برای آشپزخانه تان تهیه کرده اید، می دانید که آیا یک آشپزخانه ی مدرن می خواهید یا کلاسیک. اما نیاز دارید تا تجهیزات و رنگ و دیوارها را نهایی کنید که شامل روشنایی، جنس بالای کانتر، تجهیزات، سبک در، سبک ساخت کابینت، سینک آشپزخانه، کفسازی، وسایل دکوری و غیره است.

پلان آشپزخانه را تهیه کنید


به جز عکس های آشپزخانه ایده آل تان، تهیه ی پلانی از آشپزخانه ی فعلی تان کمک بزرگی خواهد بود. این پلان باید موقعیت پنجره ها، درها، لوله کشی ها، پریزهای برق و غیره را نشان دهد. این پلان به طراح شما این امکان را می دهد که آشپزخانه ی بهتری طراحی کند. در ضمن اندازه گذاری ها را فراموش نکنید.طرح بندی یک آشپزخانه به شکل و اندازه ی فضای شما وابسته است. به همین دلیل است که پلان آشپزخانه تان لازم می شود. طراحی به نحوه ی استفاده شما از آشپزخانه هم بستگی دارد. اگر فضای بزرگی دارید، آشپزخانه می تواند به شکل جزیره طراحی شود. برای آشپزخانه های کوچکتر شبه جزیره بهتر است. رفت و آمدهای معمول در آشپزخانه را بررسی کنید مثلا اینکه از یک مکان تا مکان دیگر چه فعالیت هایی انجام می شود. این برای طراحی ناحیه های نزدیک به هم، کمک تان خواهد کرد.

استفاده از وسایل قبلی در بازسازی جدید


نگاهی کلی به وسایل بی اندازید، هوشمندانه تصمیم بگیرید، اگر چیزی وجود دارد که می‌توان از آن دوباره استفاده کرد دور نیندازید، برخی از وسایل با یک تغییر رنگ می‌توانند مجدداً مورداستفاده قرار بگیرند، در چنین حالاتی شما با انتخابی هوشمندانه توانسته‌اید تا بودجه‌ای زیاد را برای خود پس‌انداز کنید.

آشپزخانه تان را دوباره بررسی کنید


اگر آشپزخانه تان را پیش از انجام هرکاری یک بار دیگر بررسی کنید کار هوشمندانه ای است. به کابینت ها و تجهیزات موجود نگاه کنید. آیا هنوز هم می توانید از آنها استفاده کنید؟ تلاش کنید به دنبال موارد بیشتری باشید که می توانید همچنان از آنها استفاده کنید یا شاید هم تعمیر کنید. ممکن است به جای بازسازی کامل تصمیم بگیرید به رنگ آمیزی وسایل اکتفا کنید که پول بیشتری پس انداز می شود. فراموش نکنید که از همه ی مشاهدات تان یادداشت برداری کنید. پیش از آنکه تصمیم نهایی بگیرید، همه ی آن یادداشت ها را بررسی کنید.

انتخاب افرادی متخصص


کسی را پیدا کنید که بتواند بازسازی را برای شما به بهترین نحو انجام دهد. درباره ی سابقه ی شرکت تحقیق کنید تا مطمئن شوید این همان شرکتی است که می تواند آشپزخانه ی رویایی تان را طراحی کند. به کارهای پیشین آنها نگاه بیندازید. با آنها ملاقات کنید و گفتگو کنید. اگر با هم کنار آمدید، قیمت ها مناسب بود و پورتفولیوی شرکت خوب بود، پس راه زیادی طی کرده اید! بدون فکر، فردی را انتخاب نکنید. در انتخاب پیمانکار و طراح آشپزخانه دقیق باشید.بازسازی آشپزخانه صرفا به معنی تغییرات ظاهری نیست. پیش از خراب کردن دیوارها یا پایین آوردن کابینت ها باید خیلی چیزها را در نظر بگیرید. درباره ی نحوه ی خرید تجهیزات آشپزخانه و یا حتی سینک اطلاعات داشته باشید.
advertising