تاثیر استفاده از رنگ زرد در پوشش کودکان

مد و زیباییتیپ کودکان

- 97/08/04
تاثیر استفاده از رنگ زرد در پوشش کودکانهمه ما به رنگ طبیعت رنگ گل ها، سبزی جهان و آبی آسمان و دریا عادت کرده ایم.به طور کلی به هر گوشه که بنگریم با طیف های متفاوتی از رنگ ها روبرو خواهیم بود پس باید تصمیم بگیریم کودک ما چه رنگی بپوشد، در معرض چه رنگ هایی بیشتر و در معرض چه رنگ هایی کمتر قرار بگیرد. این گونه هر چه بیشتر می توانیم به روح و روان فرزند خود کمک کنیم و حتی او را به موفقیت در زندگی سوق دهیم.به طور ذاتی رنگ از طرف مادر به کودک آموخته می شود. زنان و به طبع دختران ما بیش از مردان و پسران رنگ اندیش هستند و حافظه رنگین آن ها مقتدر تر است.
تاثیر استفاده از رنگ زرد در پوشش کودکان

تاثیر رنگ زرد در پوشش کودک


رنگ زرد سیستم عصبی را تحریک به فعالیت می کند. توجه داشته باشید که در استفاده از رنگ ها، لباس نقش ویژه ای دارد، به خصوص لباسی که کودک خود به تن می‌کند.می دانیم که رنگ زرد در عصب کودک شکل می گیرد و نیرویی مشابه کارکرد سوئیچ استارت ماشین دارد. این رنگ به طور مشخص سیستم عصبی را تحریک به فعالیت می کند و توان کودک را به اوج خودش می رساند.

لباس زرد رنگ لباس مخصوص فرمانروایان


در شرق آسیا فرمانروایان از لباس زرد استفاده می کردند و اگر کسی غیر از آن ها آن را مورد استفاده قرار می داد به اعدام محکوم می شد. چون معتقد بودند فرزندان خورشید هستند و زرد متعلق به آن ها است. خورشید مظهر دانایی کامل بوده و زرد، رنگ دانایی و خردمندی است.خرافاتی مثل رنگ حسادت و نفرت و بیماری را دور بریزید.

فعالیت سیستم عصبی کودک در معرض رنگ زرد


کودک تازه متولد شده باید در معرض رنگ زرد قرار بگیرد. سیستم عصبی کودک در معرض رنگ زرد به طریق دیگری فعالیت می کند. فضای پرسشگری و دریافت اطلاعات با سرعتی بالاتر از حد عادی دریافت می‌شود. سرعت یادگیری افزایش می یابد و کلیدهای دانایی، رشد بهتری پیدا می کنند و در سیستم مغزی ذخیره می شوند.

مطابق استاندارد جهانی وقتی می خواهیم به سرعت اطلاعات را انتقال دهیم از رنگ زرد استفاده می کنیم. زرد به معنای به هدف رسیدن و به حاشیه نرفتن است. رنگ زرد به کسانی که همزمان مسائل مختلف را در ذهن دارند، کمک می کند بر موضوعی متمرکز شوند. عمق میدان دیداری را به اوج خودش می رساند. گذشته از این اگر کارهای رنگی مختلفی داشته باشیم و ضمن نگریستن کم کم از آن دور شویم، به تدریج سیاه می شوند. اولین رنگی که تیره می شود، بنفش، بعد نیلی، آبی و پس از سبز و قرمز همزمان و بعد نارنجی و در نهایت زرد محو می شود. به همین دلیل است که تاکسی و کیوسک تلفن و یا علائم آتش نشانی زرد هستند.زرد نیروی هشدار عمیقی دارد که در مجاورت رنگهای تیره به ویژه سیاه به اوج می رسد. اگر لباسی به کودک بپوشانید که زرد و سیاه در کنار هم قرار بگیرند، بیننده را می ترساند و احساس می کند حادثه و خطر به سمت او می آید.قرار گرفتن در معرض رنگ زرد مثل ویتامین است و نه تنها برای کودکان مفید است برای خود ما هم فایده دارد. زردی که به سمت سبز یا حسی از آن اشاره می کند هشدار خطر قطعی است و بیشترین تنش در آن قرار گرفته است.
advertising