طول مناسب کراوات مردانه چقدر است

مد و زیباییاکسسوری

- 97/12/09
طول مناسب کراوات مردانه چقدر استامروزه یکی از موضوعات مورد بحث در شبکه‌های اجتماعی، طول مناسب کراوات مردانه است. جالب است بدانید که قوانین، بایدها و نبایدها و انتخاب‌های متعددی در این زمینه مطرح می‌شود که تصمیم‌گیری صحیح را دشوار‌ می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم، شما را در این تصمیم‌گیری، یاری کنیم تا بتوانید بهترین کراوات با طول مناسب را که با تیپ شما هماهنگی داشته باشد، انتخاب کنید.
طول مناسب کراوات مردانه چقدر است

تاریخچه کراوات



چرا مردان به استفاده از کراوات روی آوردند؟


کراوات یک وسیله کاملا تزئینی در میان انواع لباس‌ مردانه است که کاربرد آن، شیک و جذاب جلوه دادن پوشش مردان است. فراموش نکنید که بحث کردن درباره قوانین مربوط به کراوات و اینکه کدام درست و کدام نادرست است، کار ساده‌ای نیست. به طور مثال، اگر به لباس‌های آقایان در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ نگاه کنید، می‌بینید که از کراوات‌های کوتاه با جلیقه استفاده می‌کردند.

امروزه کراوات‌ها، به وضوح بلندتر از آن زمان هستند. اما طول کلی کراوات به طور قابل توجهی، از تعادل بین لبه جلویی و عریض‌تر کراوات و لبه باریک‌تر آن تأثیر می‌گیرد. به طور کلی سه انتخاب در مورد طول کراوات وجود دارد:

طول لبه جلویی و لبه عقبی کراوات یکسان باشد
لبه جلویی از لبه عقبی بلندتر باشد
لبه جلویی از لبه عقبی کوتاه‌تر باشد
از آنجایی که بلندی کراوات مقداری ثابت است، پس تنظیم تعادل بین لبه جلو و عقب تاثیر زیادی روی میزان بلندی کراوات شما خواهد داشت اما این تنها عامل تاثیرگذار نیست و عوامل دیگری هم در طول کراوات تأثیرگذارند مانند:

نوع گره کراوات



عرض کراواتی که انتخاب کرده اید


به طوریکه، اگر عرض کراوات زیاد باشد، گره ضخیم‌تری ایجاد می‌شود و طول کراوات کوتاه‌تر می‌شود اما اگر کراوات شما کم عرض باشد گره آن کوچک‌تر بوده و کراوات بلندتر خواهد شد.

با در نظر گرفتن این عوامل می‌توان کراوات را در سه حالت کوتاه، بلند یا حالتی مابین این دو استفاده کرد. بنابراین عوامل تاثیرگذار در انتخاب کراوات، زیادند و می‌توان تنها یک قانون ساده را در این میان در نظر گرفت: نوک کراوات شما باید به کمر شلوار یا سگک کمربند شما برسد. پس قبل از این که بیش از این درگیر طول کراوات شویم، بهتر است نگاهی به سایر جزئیات بیاندازیم.

اگر کراوات شما خیلی کوتاه باشد ظاهری قدیمی به شما می‌دهد یا بدتر از آن ممکن است شما شبیه به یک بچه به نظر برسید. پس هنگام انتخاب یا بستن کراوات، بهتر است این نکته را مد نظر داشته باشید. البته اگر شما قد کوتاهی دارید به کراوات کوتاه‌تری هم احتیاج خواهید داشت.

اگر لبه عریض‌تر کراوات خیلی بلندتر از لبه کم عرض‌تر آن باشد احتمال این که طول کراوات از کمر شلوار شما رد شود زیاد است. این حالت نوعی خطای دید ایجاد می‌کند و توجه بقیه را به قسمت پایین شلوار شما جلب می‌کند که اصلاً اتفاق جالبی نیست.

گیره کراوات بلی یا خیر؟


در این مورد همه چیز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. در گذشته گیره کراوات بیشتر مورد استفاده آقایان قرار می‌گرفت. در مجموع اگر زیر کت خود جلیقه نمی‌پوشید و از قضا فرد پر جنب و جوشی هستید توصیه می‌کنیم که حتما از گیره کراوات استفاده کنید در غیر اینصورت کراوات شما در آسمان مانند بادبادک خواهد چرخید! رییس جمهور آمریکا را که یادتان هست!!!
به طور کلی روش بستن کراوات، بیانگر استایل فردی شماست و هیچ چیز کاملاً درست یا کاملا غلطی در مورد آن وجود ندارد. نکته‌ی مهم این است که بستن کراوات را آگاهانه و صحیح انجام دهید و هربار بتوانید دقیقاً همان سبک را تکرار کنید.

علاوه بر طول مناسب کراوات، چین خوردن و برآمدگی زیر گره هم از دیگر عوام مهم و مؤثر در بستن کراوات است. شما می‌بایست کراوات را به نحوی ببندید که ظاهری شیک و جذاب برای شما ایجاد کند.

برخی معتقدند، بهترین شکل بستن کراوات زمانی است که طول لبه جلو و عقب کاملا یکسان باشند و دقیقاً به کمر شلوار برسند. اما فاق شلوارها متفاوت خواهد بود. برخی معتقدند همین که طول کراوات از خط کمر (امتداد ناف) پایین‌تر باشد کافی است و برخی معتقد هستند لبه کراوات باید از لبه کمر شلوار هم رد شود. اما زمانی که لبه کراوات به لبه کمر شلوار برسد، کراوات از زیر کت خارج نخواهد شد و توجه بیننده به جای امتداد کراوات در پایین شلوار، به صورت شما خواهد بود. اما اگر شما یک نوع کراوات و با طول یکسان استفاده می‌کنید، پس مشکلی در نحوه تنظیم طول کراوات نخواهید داشت.

پیشنهاد ما این است که برای شلوارهای فاق بلند، کراوات‌های کوتاه با گره کوچک و برای شلوارهای معمولی، کراوات با بلندی معمولی و گره بزرگ‌تر استفاده کنید.

آنچه باید بدانید این است که


بیشتر کراوات‌ها، طول و بلندی یکسانی ندارند و شما باید با چندین بار آزمون و خطا، مناسب‌ترین و بهترین روش بستن کراوات را پیدا کنید. به طور کلی در این بحث هیچ قانونی کاملاً درست یا کاملا غلط نیست اما می‌توان گفت که برای بیشتر آقایان، کراواتی که طول دو لبه‌ی یکسانی داشته باشد و دقیقاً تا کمر شلوار برسد، مناسب است.
advertising