نحوه استفاده صحیح از گیره و سنجاق کراوات

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/10/12
نحوه استفاده صحیح از گیره و سنجاق کراواتاگر فرد پرجنب و جوشی هستید سعی کنید گیره کراوات ببندید تا کراوات مانند بادبادک درهوا نچرخد! رئیس جمهور آمریکا را که یادتان است . بعضی افراد گیره را بالا بعضی دیگر زیادی پایین می زنند. زدن گیره قاعده کلی دارد که باید حتما دقت کنید : « گیره را بین دکمه سوم و چهارم پیراهن خود بزنید ». گیره نباید از کراوات کوچکتر یا بزرگتر باشد.گیره فقط برای زدن به دولبه کراوات نیست بلکه باید با آن هردولبه کراوات را به پیراهن بزنید. بد نیست بدانید اگر طول گیره از پهنای کراوات بزرگتر باشد یک افتضاح بزرگ برای تیپ شما است.
نحوه استفاده صحیح از گیره و سنجاق کراوات

نحوه بستن گیره کراوات


گیره کروات یا سنجاق کراوات، اکسسوری است که برای بستن کراوات به جلوی پیراهن مردانه استفاده می‌شود و از تکان خوردن کراوات جلوگیری می‌کند. سنجاق کراوات انواع متنوعی دارد. از جمله گیره کراوات طلا، گیره کراوات نقره و یا گیره کراوات فروهر! این اکسسوری آقایان، نظم خوبی به استایل شما می‌دهد. یک ابزار ساده و کلاسیک که اگر آن را درست ببندید، تیپ اتوکشیده و شیکی برایتان خواهد ساخت.

نحوه ست کردن سنجاق کراوات


سنجاق کراوات طلا یا نقره ساده بهترین انتخاب است. شاید دوست داشته باشید که گیره کروات رنگی یا طرحدار ببندید و یا عاشق سنجاق کراوات نگین دار باشید. پس باید قبل از بستن گیره کراوات دقت کنید که این مدل‌ها با کت و شلوار، پیراهن و کراوات ساده و تک رنگ ست می‌شود و لزوماً به هر دست لباسی نمی‌آید. باید ببینید گیره کراوات را با چه کرواتی ست می‌کنید. اگر کراوات شما طرحدار و شلوغ است، حتماً گیره کراوات ساده بزنید.گیره کراوات و سنجاق کراوات با دکمه سرآستین یا دکمه سر دست و سگگ کمربند و ساعت می توان ست کرد .ست این موارد با یکدیگر هماهنگی خوبی ایجاد می کند.

انواع گیره کروات و انتخاب مدل مناسب آقایان


نوع سنجاق کراوات را بر اساس وزن و پهنای کراوات انتخاب کنید. دو نوع سنجاق کراوات در بازار موجود است. مدل کلیپسی (سوسماری) و مدل کشویی. مدل کلیپسی سفت‌تر است و برای بستن کراوات ضخیم‌تر مناسب است ولی ممکن است به کراوات‌های ظریف آسیب بزند یا چروک بایستد، پس سنجاق کراوات کشویی برای کراوات باریک و سبک بهتر است. اگر کراوات پهن و سنگین دوست دارید، سنجاق کراوات سوسماری بزنید.

نحوه بستن گیره کراوات به طور صحیح


گیره کروات را از راست به چپ ببندید. برای این کار، سنجاق کراوات را باز کنید، هر دو قسمت بالا و پایین کراوات و سجاف پیراهنتان (لبه دولای پیراهن) را در سنجاق کنید. یعنی هر سه تکه را باهم یک جا ساندویچ کنید! هدف از بستن از گیره کراوات سفت شدن کراوات به پیراهن است. پس چک کنید تا گیره شل نباشد.
گیره کراوات را بین دکمه سوم و چهارم پیراهن ببندید.
اگر گیره خیلی پایین باشد زیر کت دیده نمی‌شود و ممکن هم است بد بایستد. از طرفی اگر گیره کراوات زیادی بالا باشد هم دائم تاب می‌خورد و ممکن است در مهمانی توی سوپ شما برود!

نحوه بستن سنجاق کراوات


وقتی در حال مرتب کردن گیره هستید، گیره را سفت نکنید تا پیراهن یا کراواتتان نخ کش و چروک نشود.
در بستن سنجاق کراوات دقت کنید که گیره باید عمود بر کراوات قرار گیرد و نباید کج باشد.
در آخر کمی کراوات را بالا بکشید تا گیره کراوات بهتر بایستد.
نیمه بالایی کراوات را کمی بالا بکشید تا خیلی محکم به سینه شما نچسبیده باشد. این کار کراوات را طبیعی تر جلوه می‌دهد و تیپ شما را عالی می‌کند.

نکات استفاده از گیره کراوات


گیره کراواتی انتخاب کنید که اندازه آن بین 1/2 تا 3/4 عرض کروات شما باشد.
سنجاق کراوات را با سایر قسمت‌های فلزی لباستان ست کنید. برای بستن سنجاق کراوات بهتر است آن با سگک کمربند، ساعت، دکمه‌های کت و دکمه سر آستین ست باشد.
اگر هیچ قطعه فلزی در ست لباس شما نیست، گیره کراوات نقره‌ای بزنید. گیره کراوات نقره با اکثر لباس‌ها ست می‌شود.
حواستان باشید که به چه مراسمی می‌روید. قطعاً بستن گیره کراوات کارشده یا رنگی برای ختم جالب نیست!
حواستان باشد با جلیقه یا ژاکت دکمه دار گیره کراوات نزنید. چون این دو آیتم به تنهایی کراوات را محکم نگه می‌دارد و دیگر نیازی به سنجاق کراوات ندارید.
هیچ وقت گیره کرواتی که بلندتر از عرض کراوات است نزنید! این یک سوتی استایلی بزرگ تلقی می‌شود.
عرض کراوات‌های کلاسیک در پهن ترین قسمت حدود 7 تا 9 سانتی متر است. برای این کراوات دنبال بستن گیره کراوات 4.5 حدوداً سانتی باشید.
عرض کراوات باریک بین 5 تا 6.5 سانت است. برای کراوات باریک، گیره کراواتی با پهنای 3.75 تا 4.5 سانت بخرید.
عرض کراوات خیلی باریک بین 3.75 تا 4.5 سانت است و گیره مناسب آن نباید بلندتر از 3 سانت باشد.
سنجاق کراوات باید بین دکمه سوم و چهارم پیراهن مردانه قرار بگیرد.
اگر به سبک رترو (قدیمی) علاقه دارید، گیره کراواتتان را درست هم اندازه کراوات خود انتخاب کنید.
advertising