اصطلاحات روی عطر که نشان دهنده غلظت و ماندگاری عطر است

مد و زیباییاکسسوری

- 97/11/09
اصطلاحات روی عطر که نشان دهنده غلظت و ماندگاری عطر است

تفاوت بین پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن چیست؟


وقتی که به دنبال یک رایحه به عنوان رایحه خاص خودتان (امضا) می گردید، انتخاب کردن رایحه به خودی خود بسیار سخت است. اما سوال بعدی که به وجود می آید این است که: چه مدل رایحه ای باید انتخاب کنم؟! با دیدن ردیف های روایح مختلف و خواندن روی شیشه های آن ها به این موضوع فکر می کنید که پرفیوم بهتر است یا ادوکلن یا ادوتویلت؟ به نظر می رسد همه ی این کلمات اسم هایی فانتزی برای چیزی یک شکل است..اما برخلاف تصورتان، دقیقا باهم تفاوت دارند!هر رایحه، بوی خود را از یک سری روغن می گیرد، که با الکل یا بعضی مواقع آب، تقلیل داده می شود. روایحی که میزان روغن کنسانتره بیشتری داشته باشند عموما ماندگاری بیشتری دارند (فرقی ندارد که فرم پخش کردن بویشان چگونه باشد) در ادامه با توضیحات کامل تر و بیشتری آشنا خواهید شد.
اصطلاحات روی عطر که نشان دهنده غلظت و ماندگاری عطر است

پرفیوم و ادوپرفیوم چیست؟


پرفیوم Parfum در زبان فرانسوی به مخلوطی از اسانس های روغنی معطر یا ترکیب های خوشبو و معطر که تثبیت کننده و حلال هستند گفته می شود به عنوان یک خوشبو کننده بدن انسان ، حیوانات ، غذا ، اشیاء ، و فضا های زندگی روزمره استفاده می شود . صنعت عطر سازی مدرن با ترکیبات تجاری در اواخر قرن 19 اجازه داد که از ترکیبات معطر و خوشبو مانند وانیلین یا کومارین ، برای بدست آوردن ترکیبات عطرهایی با رایحه هایی که قبل از آن تنها از مواد خوشبوی طبیعی قابل دستیابی نبود آغاز شود . پرفیوم ها Perfume بهترین و خالص ترین عطر ها هستند که دارای 22 تا 40 درصد اسانس یا همان روغن عطر می باشند و در عین حال گرانترین نوع عطر نیز محسوب می شوند .اندکی از پرفیوم که به مچ دست یا گردن زده شود حتی تا 48 ساعت ماندگاری دارد.

معروف ترین عطرهای ادوپرفیوم کدام اند؟


ادوپرفیوم ها Eau de Perfume در درجه دوم خالصی قرار گرفته اند که غلظت روغن عطر در ادوپرفیوم ها بیشتر بین 10 تا 20 درصد می باشد . ادو پرفیوم ها بیشتر با بالاترین غلظت در عطر و ادکلن استفاده می شوند که معمولا در فروشگاه های عطر فروشی ارائه می شود . ادوپرفیوم ها محبوب ترین ادکلن ها می باشند ، چرا که خانم ها تمایل بیشتری دارند که از این فاکتور به عنوان یک معیار برای برند عطر مورد استفاده شان در نظر بگیرند .با توجه به این رایحه ای که خریدید چقدر قوی باشد از 4 تا 8 ساعت ماندگاری دارد، ادوپرفیوم از پرفیوم خیلی ارزان تر است، از طرفی تقریبا مانند پرفیوم ماندگاری دارد و قیمت مناسب تری نیز دارد، پس گزینه ی خوبی برای خرید است. ادو پرفیوم ها معمولا رایحه ای قوی تر و ماندگارتر نسبت به ادوتویلت Eau de Toilette دارند و به طور میانگین تا پنج ساعت ماندگاری دارند . همچنین نتهای پایه در آن ها قوی تر هستند و رایحه ی اصلی عطر بعد از گذشت مدت زمانی از استفاده آن مشخص می شود . عطروادکلن هایی که رایحه ای ادو پرفیومی دارند عبارتند از : آمواج اینترلود ، جیوانچی آنژو د مون له سکرت ، کرید رویال عود و … می باشند .

ادوتویلت Eau de Toilette


ادوتویلت به دلیل داشتن 5 تا 15 درصد از روغن کنسانتره 2 تا 3 ساعت ماندگاری دارد، اما انتخاب خوبی برای محل کار است، به خصوص که نخواهید همکارانتان بویی که شما دوست دارید و هر روز استعمال می کنید را به همان قدرت هر روز حس کنند.

بادی میست Body Mist


متاسفانه و البته واضح است که شیشه های بزرگ بادی میست مانند پرفیوم ماندگاری ندارند و حاوی 3 الی 5 درصد روغن کنسانتره هستند که کمتر 2 ساعت ماندگاری دارد.

ادوکلن Eau de Cologne


ادکلن ها فقط برای آقایان نیستند. اگرچه به نظر می رسد ماندگاری خیلی کمی مانند Fraiche (فِرِش) داشته باشند، میزان روزغن کنسانتره در ادوکلن همانند بادی میست است. حدود 2 الی 5 درصد روغن کنسانتره دارند که 2 ساعت دوام دارد. این روایح ملایم تر هستند و بویی مانند مرکبات دارند. (نت های پایه قوی ندارند)

اوفِرش Eau Fraiche


آخرین مورد از جدول با کمترین میزان روغن کنسانتره که 3 درصد است به اوفرش می رسد. این بدان معنی است گه این روایح کمتر از دوساعت ماندگاری دارند، از طرفی میزان الکل آن ها نیز برای کمک به بیشتر پخش شدن رایحه زیاد است.
advertising