والف یا ولو در شیشه عطر چه کاربردی دارد

مد و زیباییاکسسوری

- 97/11/05
والف یا ولو در شیشه عطر چه کاربردی دارد

والف یا ولو چیست؟


والف یا ولو (Valve) به معنی شیر، به قسمت پاششی (قسمتی که باعث پاشش یا اسپری شدن عطر می‌شود) در قسمت خروجی یا Nuzzle Cap گفته می‌شود. والف‌ها یکی از راه‌های شناخت عطرهای اصلی یا اورجینال هستند. با توجه به تولید و پخش انواع عطرهای کپی یا تقلبی در بازار فروش عطر و ادکلن، شما می‌توانید با شناخت والف یا ولو عطرهای مورد نظر یا مورد استفاده خود تا حدودی اصل یا تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهید. در این مقاله به معرفی انواع والف و راه‌های شناخت عطرهای اصل از طریق والف می‌پردازیم.
والف یا ولو در شیشه عطر چه کاربردی دارد

انواع والف یا ولو عطر


والف‌ها بر اساس نوع تکنولوژی یا فناوری به کار رفته در آن‌ها می‌توانند مدل‌ها و قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.والف‌ها جدا از تفاوت در شکل ظاهری ، در تعداد خروجی و نوع خروجی نیز با یکدیگر فرق دارند. بعضی از آن‌ها دارای فنر داخلی و بعضی دیگر به صورت دو تکه ساخته می‌شوند.معمولاً عطرهای با قیمت بالا از والف‌های معمولی استفاده نمی‌کنند (توجه داشته باشید که در بعضی عطرها با قیمت بالا از والف‌های معمولی استفاده می‌شود) و بالطبع عطرهای غیر اصل (تقلبی) و معمولی از والف‌های با قیمت پایین استفاده می‌کنند. پس چگونه می‌توان عطرهای اورجینال با والف معمولی را از مدل تقلبی آن‌ها تشخیص داد؟

چگونگی تشخیص عطرهای اصل با والف معمولی


در بخش زیرین والف قسمتی وجود دارد که دور آن را می‌پوشاند و علاوه بر توپی که در مسیر شیر قرار دارد، جلوی هرگونه نشت عطر را می‌گیرد.پایین یا زیر والف از جنس پلاستیک یا فلز ساخته شده و بر اساس کیفیت عطر، جنس فلز و مدل آن نیز فرق می‌کند. مدل فلزی نیز بر اساس نوع ساخت و شکل آن، به دو دسته فرو رفته و برآمده تقسیم می‌شود. عطرهای اصل که دارای والف معمولی هستند، اکثراً در این قسمت از عطرهای تقلبی یا کپی متمایزند و شما با شناخت قسمت پایین والف (زیر والف) می‌توانید تا حدودی اصل بودن عطر مورد نظر یا مورد استفاده خود را تشخیص دهید.در عطرهای کپی یا تقلبی معمولاً از والف های معمولی استفاده و در قسمت پایینی از فلزی نامرغوب و ساده استفاده می‌شود. به این دلیل که قیمت تمام شده عطر کپی یا تقلبی بالاتر رفته و دیگر تولید آن صرفه اقتصادی برای تولید کننده ندارد. توجه داشته باشید که در قسمت پایین والف عطرهای تقلبی به هیچ عنوان از پلاستیک استفاده نمی‌شود. نسخه تقلبی یا کپی عطرهای اصل که والف یا ولو دو تکه یا فنردار دارند، دارای والف ساده و معمولی هستند. همچنین مدل تقلبی عطرهای اصل با قسمت پایین والف پلاستیکی یا فلزی باکیفیت، دارای قسمت زیر والف فلزی باکیفیت پایین می‌باشند.

خراب شدن والف عطر


وقتی که برای اولین بار از عطر استفاده می کنید ممکن است والف عطر را تا آخر فشار ندهید که کمتر اسپری کنید که بیشتر از آن عطر استفاده کنید اما این کار اشتباه است، به این دلیل که وقتی تا آخر والف را فشار ندهید مقداری عطری که به بیرون اسپری نشده با هوا ترکیب شده و از زیر والف به بیرون نشت می کند و باعث می شود با هر بار اسپری عطر تمام آن قطره قطره از زیر والف به بیرون بریزد و این ضرر بیشتری را به شما وارد می کند. البته برای تعمیر والف می توانید با یک دستمال کاغذی خشک درپوش والف را بردارید و خشک کنید و سپس درپوش را دوباره به جای اولیه خود قرار دهید و از عطر استفاده کنید. در اینصورت مشکل برطرف خواهد شد.

اگر والف عطر خراب باشد یعنی اصلا اسپری نکند، راهکار چیست؟


نگران نباشید با یک هزینه جزئی والف عطر شما تعویض می شود، بهتر است این عطر را برای عطر فروشی هایی که تعمیر می کنند بفرستید تا ظرف مدت کوتاهی والف جدید جایگزین شده و عطر برای شما ارسال شود. بعضی از اشخاص فکر می کنند که عطر را از شیشه آن خارج می کنیم و درون ظرف دیگری می ریزیم و استفاده می کنیم در حالیکه این کار اشتباه است. به این دلیل که آن عطر دیگر رایحه خودش را نمی دهد و غیر قابل استفاده می شود.
advertising