راهنما تشخیص ادکلن تقلبی از ادکلن اصلی

مد و زیباییاکسسوری

- 97/11/04
راهنما تشخیص ادکلن تقلبی از ادکلن اصلیدر هنگام خرید عطر ادکلن های گران قیمت، مطمئنا شما می خواهید تشخیص عطر اصل از تقلبی را بدانید. عطرهای تقلبی به راحتی تولید می شوند اما بدیهی است که همان کیفیت و بوی عطرهای اورجینال را ندارند و بنابراین با خرید آن ها تنها پول تان را دور می ریزید. با ما همراه باشید تا با تشخیص عطر اصل از تقلبی انتخابی آگاهانه تر داشته باشید.

از فروشنده مطمئن شوید


با خرید کردن از یک فروشنده معتبر تا حدود زیادی می توانید از خرید عطرهای تقلبی اجتناب کنید. بازارهای فروش متنوعی برای عطر و ادکلن ها وجود دارد از بوتیک های لوازم آرایشی گرفته تا فروشگاه های اختصاصی عطر و مهم است که مزایا و معایب خرید از هر کدام از آن ها را بدانید. فروشگاه ها همیشه امن ترین جا برای خرید عطر ادکلن ها هستند چرا که قادر هستید از نزدیک بسته بندی بطری ها را بررسی کنید و در صورت نیاز از مغازه دار سوال های تان را بپرسید. مزیت فروشگاه ها این است که مکان ثابتی دارند و اگر متوجه شدید که عطرتان تقلبی است می توانید آن را پس دهید. توجه داشته باشید که اگر از بازارهای روز که مغازه داران جای ثابتی ندارند و نیز از دست فروش ها خرید کنید در پس دادن عطر تقلبی دچار مشکل می شوید.
راهنما تشخیص ادکلن تقلبی از ادکلن اصلی

تشخیص عطر اصل از تقلبی با بطری عطر


همیشه به دقت بطری عطر را قبل از خرید آن بررسی کنید و درصورت امکان اطلاعات تماس فروشنده را بگیرید. در پرسیدن سوالات مستقیمی که در ادامه توضیح داده می شود راحت باشید. برای مثال «می توانید بچ نامبر این عطر را به من بگویید» و «می توانید عکسی از متن پشت جعبه عطر به من نشان دهید» و غیره. اگر می خواهید از فروشگاه های آنلاینی چون eBay یا Amazon عطر ادکلن بخرید باید محصول و نظرات کاربران را بررسی کنید. اطمینان یابید که فروشنده حساب پای پال وریفای شده دارد، چرا که دارندگان حساب پای پال وریفای شده مجبورند اطلاعات تماس دقیق شان را افشا کنند.اگر از فروشگاه های اینترنتی عطر و ادکلن خرید می کنید. ببینید که در سایت آدرس و شماره های مشخص و دقیقی ذکر شده یا نه. آیا فروشنده اطلاعات تماس چندین راه ارتباطی آنلاین خود از جمله ایمیل، تلگرام، یوتیوب، گوگل پلاس و…خود را ذکر کرده است. آیا امکان بازگشت محصول دارد؟ از فروشگاه هایی خرید کنید که حتما نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند. فروشگاه های معتبر عطر و ادکلن دارای سایتی با ظاهر و طراحی شکیلی هستند و قسمت های مختلف سایت به خصوص بخش های اصلی آن بدون هیچ غلط املایی و دستوری هستند. مطمئنا فروشگاه های تقلبی چون می دانند دوامی ندارند روی طراحی و زیبایی سایت خود هزینه ی چندانی نمی کنند.

تشخیص عطر اصل از تقلبی با توجه به قیمت


اگرچه این روش همیشه نشان دهنده کیفیت عطر نیست اما اگر عطر ادکلنی را مشاهده کردید که برند معروف ولی قیمت پایین داشت بدانید که به احتمال زیاد تقلبی است. اما استثناهایی نیز مانند هزینه ترخیص کالا از گمرگ وجود دارد که می تواند هزینه عطر ادکلن های تقلبی را بالا ببرد اما در کل قیمت نشانه خوبی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن عطر است.وب سایت تولیدکننده عطر را چک کنید تا ببینید آن ها اطلاعات کافی در زمینه بسته بندی، بطری و جای بارکد عطر ارائه کرده اند یا نه. به علاوه می توانید در فروشگاه های معتبر بطری و نحوه سلفون کشی عطر مورد نظرتان را مشاهده کنید تا وقتی که آن را به صورت اینترنتی از فروشگاه آنلاینی خریداری کردید بدانید با چه نوع بسته بندی مواجه خواهید شد.

تشخیص عطر اصل از تقلبی با وارسی جعبه عطر را از نزدیک


شما اغلب می توانید صحت و اعتبار یک عطر را تنها با وارسی نوشته های جعبه تشخیص دهید. قبل از باز کردن عطر، به دقت جعبه را از نظر وجود نشانه هایی از بسته بندی و طراحی غیرحرفه ای بازبینی کنید. متن روی پشت جعبه عطر را به دقت نگاه کنید. چک کنید که آیا دارای غلط های گرامری، املایی و یا اطلاعات ضعیف هست یا نه، چرا که بسته بندی عطرهای اورجینال و معتبر باید از نظر گرامری صحیح و ایده آل باشند. اشتباهات گرامری یا نوشتاری می تواند علامتی از تقلبی بودن عطر ادکلن باشد. جعبه و بسته بندی عطر ادکلن های اصل از مقواهای با کیفیت ساخته شده اند. جعبه عطرهایی که از مواد نازک و شل وول ساخته شده اند اغلب تقلبی هستند. به دنبال بارکد روی جعبه عطر بگردید. بارکد باید روی پایین ترین بخش پشتی جعبه و نه در جوانب کناری آن باشد.چک کنید که آیا هیچ چسب یا نوار اضافی رو و داخل جعبه آن وجود دارد یا نه. عطرهای اورجینال نباید هیچ چسب مایع باقی مانده یا نوار چسبی اضافی در بیرون یا درون جعبه خود داشته باشند. از دیگر راه های تشخیص عطر اصل از تقلبی می باشد.شماره سریال، batch نامبر و شماره کنترل عطرها را چک کنید.عطرهای اصلی تمام این شماره‌ها را روی بسته بندی شان حک می کنند که بعدا می توانند به طور مجزا برای تشخیص صحت اصالت عطر استفاده شوند.از تولید کننده سوال کنید تا ببنید که آن اعداد با سیستم شماره گذاری محصولات آن ها همخوانی دارد یا نه.

تشخیص عطر اصل از تقلبی با بررسی بطری و شیشه عطر


عطرهای اورجینال و اصل ظرف های بطری صافی دارند در حالی که بطری عطرهای تقلبی اغلب اندکی خشن است و معمولا ضیف ساخته شده اند و گاهی اوقات جنس آن ها از پلاستیک است. بطری عطرهای با کیفیت درهایشان به خوبی و محکم جا می خورد و ضد نشت هستند.آگاه باشید که عطرهایی با برچسب designer perfume بطری را به عنوان بخشی از آزمودگی خود قرار می دهند بنابراین باید بطری آن ها دارای کیفیت برتر باشد.درب عطر ادکلن های اصل ظاهر متقارنی دارند.رنگ مایع عطر ادکلن های تقلبی چون با آب رقیق می شوند کمتر از نسخه های اصلی شان هستند.

نکات تشخیص ادکلن اصل از تقلبی


1.ظاهر پوشش پلاستیکی را با دقت نگاه کنید. به ضخامت و شفافیت­اش توجه نمایید. سلفن بی دوام یا کدر، چراغ قرمز است!

2.به مهر و موم پلاستیکی جعبه (در صورت وجود) دقت کنید. به دنبال نشانه های مواد چسبنده سنگین مانند چسب، پلاستیک یا چسب نواری بگردید. اگر این موارد وجود داشته باشند، عطر شما تقلبی است.

3.به خارج جعبه نگاه کنید و به کیفیت کلی اش دقت نمایید. آیا مقوای جعبه (از نظر وزن)، رنگ و حاشیه های لبه ها بی عیب هستند؟ به نظر­تان با ویژگی های یک برند برتر مطابقت دارد؟

4.تمام متون نوشته شده روی جعبه را بخوانید و به دنبال غلط های املایی، دستوری، نگارشی و دیگر اشکالات بگردید. تمام متون باید بدون هیچ اشتباهی باشند. هیچ گاه جعبه ی عطر معتبر با غلط املایی نخواهید دید.

5.به دنبال شماره ی کنترل، شماره ی دسته و شماره سریال بگردید. حواستان باشد که حتما یکی پیدا کنید.

6.مواد بسته بندی داخل جعبه را نگاه کنید و دوباره وزن مواد، رنگ و جای گیری اندازه را بررسی کنید. همه ی قطعات می بایست کاملا هم اندازه باشند و مانند قطعات پازل به خوبی در کنار هم جای بگیرند. اگر قطعات داخل جعبه (به دلیل اندازه ی اشتباه) شل بودند، باید نگران شوید!

7.شکل، طرح، اندازه، ارتفاع و عرض شیشه ی عطر را در نظر بگیرید. آیا شیشه همان است که انتظارش را داشتید؟

8.کیفیت شیشه را بررسی کنید. ضخامت، شفافیت، خط و خش، لب پریدگی و دیگر نشانه های عدم کیفیت را در نظر بگیرید. آیا شیشه موج یا حباب دارد؟

9.به در شیشه نگاه کنید. در شیشه باید چفت شود و هنگام باز و بسته شدن صدا دهد. باز هم به شکل، رنگ و کیفیت قالب زنی دقت کنید. به آرامی روی رنگ در ناخن بکشید، اگر پاک شد…..

10.نوک اسپری را چک کنید و بازهم کیفیت و رنگ آن را بررسی نمایید. لوله ی متصل به آن باید تا پایین مایع امتداد داشته باشد، نباید از سر اسپری جدا شده باشد و هنگام پاشیدن عطر اجازه ی ورود هوا بدهد.

11.کیفیت برچسب روی شیشه (در صورت وجود) را آزمایش کنید. چک کنید و مطمئن شوید که اشکالات چاپی نداشته باشد و نسبت به برند در محل صحیح قرار داشته باشد، و تمام ویژگی های تصویری آن برند را دارا باشد.

12.به رنگ عطر نگاه کنید. آیا یکسان است یا کدر و یا حتی حاوی ذرات ریز معلق است؟

13.عطر را میان انگشتان تان حس کنید. چرب بودن بیش از حد نشانه ی متداول عطر تقلبی است.

14.البته عطر را بو کنید و به هر رایحه ی غیر عادی و غیر منتظره توجه نمایید.

15.با توجه به راهنمای زیر، به مدت دوام هر عطر دقت کنید:

ادو کلن (Eau De Cologne)، تا 2 ساعت
ادو توالت(Eau De Toilette)، حدوداً 2 تا 3 ساعت
ادو پرفیوم (Eau de Perfume)، حدودا 4 تا 6 ساعت
advertising