چگونه عینک آفتابی ریبن اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم

مد و زیباییاکسسوری

- 97/10/24
چگونه عینک آفتابی ریبن اصلی را از تقلبی تشخیص دهیمعینک ریبن اصل یکی از مورد علاقه ترین انواع عینک آفتابی در جهان است. و هواداران زیادی نیز در کشور ما دارد. در این مقاله قصد داریم به راهکارهایی برای تشخیص عینک ریبن اصل بپردازیم.

نکاتی برای تشخیص عینک ریبن اصل


همانگونه که شما هم خوب می‌دانید با شروع به مشهور شدن یک برند، بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده اجناس تقلبی به فکر سودجویی میافتند. در این بخش قصد داریم به راهنمایی شما عزیزان برای خرید عینک ریبن اصل بپردازیم.

بررسی جعبه عینک آفتابی ریبن


اولین کاری که برای خرید عینک آفتابی ریبن اصل باید انجام دهید این است که بسته بندی و جعبه محصول رو برای تشخیص اصل بودن اون بررسی کنید. در جعبه اصلی معمولا 2 بارکُد، شمار سریال محصول و توضیحات مربوط به لنز وجود داره. علاوه بر این باید بررسی کنید که این جعبه نباید بیش از حد براق و نازک باشد. براق و نازک بودن جعبه عینک یکی از نشونه های تقلبی بودن آن است.

بررسی کیف عینک


دومین کاری که باید برای تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی انجام دهید بررسی کیف عینک است. کیف عینک ریبن اصل باید از مواد مرغوب ساخته شده و پرداخت کاری فوق العاده ای داشته باشد. سپس باید آرم درج شده روی کیف عینک رو بررسی کنید. هرگونه خراش و یا ساخت مصنوعی در این کیف نشون دهنده تقلبی بودن آن است. علاوه بر این باید یک خط قرمز یا مشکی در قسمت داخلی کیف عینک وجود داشته باشد.

به درزهای عینک آفتابی ray ban ریبن توجه کنید


تمام عینک‌های تولید شده توسط برند ریبن از مواد اولیه درجه یک تهیه می‌شود؛ بنابراین هنگام خرید عینک ریبن اصل توجه کنید که بر روی قاب عینک زائده، زبری و خط و خشی وجود نداشته باشد، چرا که بعد از تولید عینک ریبن و بسته بندی آن به خوبی بررسی شده و سپس درون جعبه قرار داده می‌شود.
چگونه عینک آفتابی ریبن اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم

بررسی دسته های عینک ریبن


دسته های عینک هم باید از مواد مرغوب ساخته شده باشد و علامت و لوگو ریبن روی دسته ها متصل شده باشد. این لوگو باید خیلی محکم بوده و به راحتی از روی دسته عینک جدا نشود.

به وزن سبک عینک آفتابی ray ban ریبن شک کنید


قبل از خرید عینک ریبن، آن را در دست خود لمس کنید، اگر وزن این عینک آفتابی به صورت غیر عادی سبک بود و بر روی یک تکه کاغذ بدون به راحتی قرار گرفت، بنابراین باید بدانید که این عینک آفتابی اصل نیست.

به شیشه عینک آفتابی ray ban ریبن توجه کنید


عینک های ریبن معمولا از شیشه طبیعی ساخته می‌شوند، بنابراین اگر لنز عینک آفتابی از شیشه نبود می‌توانید به اصل بودن عینک شک کنید، اما توجه داشته باشید که مدل‌هایی از این عینک آفتابی تولید شده است که از لنزهای پلاستیکی تهیه شده اند؛ بنابراین پلاستیکی بودن لنز به معنای غیر اصل بودن عینک نیست.

به جنس لولا عینک ray ban ریبن توجه کنید


به لولای عینکی که قصد خرید آن را دارید نگاه کنید. در انواع اورجینال این لوله‌ها به خوبی به بخش های فلزی و یا پلاستیکی عینک وصل شده است و کوچک ترین نقصی را در آن نمی‌توانید مشاهده کنید.لولاهای عینک باید از فلز باکیفیت ساخته شده باشند. در عینک ریبن تقلبی معمولا لولاها از مواد پلاستیکی ساخته شده اند. این لولاها باید به درستی در محل مناسب خود نصب شده باشند و هیچگونه چسبی برای وصل کردن لولاها استفاده نشده باشد.

به لوگوی حک شده ray ban ریبن توجه کنید


یکی از روش‌های تشخیص عینک ریبن اصل این است که لوگوی آن به صورت نقره ای در گوشه سمت چپ عینک حکاکی شده است که البته نمی‌توان آن را جدا کرد. در مدل‌های غیر اصل این عینک این لوگو به راحتی جدا شده و یا دارای خط و خش است.حالا باید عینک آفتابی رو مورد بررسی قرار بدید تا از کیفیت و اصل بودن آن مطمئن شوید. لنزهای عینک آفتابی ریبن اصل باید متناسب با فریم عینک، صاف و با کیفیت بالایی باشند. علاوه بر این باید لوگو مربوط به ریبن، با کیفیت بالایی روی لنز عینک حکاکی شده باشد. اگر این لوگو به نظر مصنوعی امد و یا به راحتی قابل لمس نبود در اصل بودن آن باید شک کنید. برچسب روی لنز باید باکیفیت باشد و نشان ریبن باید در پایین و سمت راست عینک حکاکی شده باشد.

به حرف قرار گرفته روی عینک ray ban ریبن توجه کنید


در برخی از مدل‌های عینک ریبن اصل حرف RB که نمایانگر نام برند ریبن است دیده می‌شود. البته ابن دو حرف در یکی از لنزهای عینک آفتابی و معمولا در یک زاویه خاص با نور خورشید دیده می‌شوند.

کیفیت پد بینی ray ban ریبن را چک کنید


پد بینی عینک ریبن اصل مانند سایر اجزای این عینک آفتابی دارای کیفیت بالایی بوده و به راحتی جدا نمی‌شود و خیلی هم نازک نیست. همچنین در عینک های اورجینال حرف RB بر روی آن حک شده است که باعث تمایز آن نسبت به نسخه‌های غیر اصل می‌شود.

لوگوی روی دسته عینک ray ban ریبن چک شود


عینک‌‎های ریبن اصل دارای یک لوگوی بر روی دسته عینک هستند که به خوبی و بدون هر گونه خشی بر روی دسته عینک چاپ شده است. البته این نوع حکاکی در عینک‌های ریبن مدل خلبانی وجود ندارد و تنها در مدل‌های ویفرر قرار داده شده است.روی قسمت داخلی دسته سمت چپ عینک باید شماره مدل عینک همراه با کد و اندازه آن باشد. این شماره ها باید به درستی چاپ شده باشند و به راحتی پاک نشوند. فونت مورد استفاده برای تایپ این شماره ها نیز باید درست باشد و فاصله های به درستی رعایت شده باشند. بر روی قسمت داخلی دسته سمت راست عینک هم باید دارای جزئیاتی در رابطه با مدل عینک، ساخته شده در ایتالیا و یک علامت ظریف "CE" باشد. مدل های عینک های آفتابی ریبن اصل که قبل از سال 2010 ساخته شده اند معمولا دارای 7 دندانه فلزی روی لولا هستند اما مدل های بعد از سال 2010 دارای 3 دندانه فلزی کوچک روی لولا هستند. در برخی از عینک ها از پیچ های ریز برای سفت شدن لولا استفاده شده است.

مدل عینک آفتابی ray ban ریبن را چک کنید


بر روی دسته چپ و در قسمت داخلی آن مدل عینک آفتابی چاپ شده است. در مدل‌های ویفرر این نوشته با رنگ سفید نوشته شده است. همچنین بر روی دسته راست عینک نیز لوگوی ریبن و استاندارد CE چاپ شده است. همچنین این نوشته بر روی عینک خلبانی ریبن به علت نازک بودن دسته عینک حک نشده است.

جعبه و سریال عینک ray ban ریبن را چک کنید


مدل‌های اصل این عینک آفتابی دارای نوشته‌هایی است که در آن اطلاعات و مدل عینک بر روی آن چاپ شده است. بنابراین این اطلاعات و اطلاعات روی عینک آفتابی باید با هم یکسان باشد.تمام شماره سریال های درج شده روی دسته عینک را باید با بسته بندی و جعبه عینک بررسی کنید تا هیچگونه مغایرتی داشته باشند.
عرض لنز یا همان شیشه عینک که بر حسب میلی مت نوشته شده و دو رقمی است.
نوع کد لنز یا شیشه عینک که از ترکیب یک حرف انگلیسی و یک عدد تشکیل شده است.
عدد مدل که با 0RB و یا RB شروع شده و 4 عدد را در پشت سر خود خواهد داشت.

دفترچه عینک آفتابی ray ban ریبن را چک کنید


عینک‌های اصل ریبن به همراه یک دفترچه راهنما ارایه می‌شوند که درون آن کوچک‌ترین غلط املایی دیده نمی‌شود. همچنین جنس کاغذی که بر روی چاپ شده است بسیار عالی بوده و مات است.

دستمال تمیز کردن عینک ray ban ریبن را چک کنید


به همراه هر عینک ریبن اصل یک دستمال با کیفیت برای تمیز کردن لنز عینک فروخته می‌شود. این دستمال از یک پارچه باکیفیت تهیه شده و در دوخت و انتخاب نوع پارچه آن دقت زیادی شده است.

قالب یا کیف عینک ray ban ریبن را چک کنید


عینک ریبن اصل (به خصوص عنوان خلبانی) همواره با یک قاب چرمی که معمولا دست ساز بوده و بسیار با کیفیت است ارایه می‌شود. همچنین بر روی این کیف چرمی لوگوی ریبن نیز بر روی آن نقش بست است.

محتویات جعبه عینک ریبن را بررسی کنید


مورد بعدی که به راحتی در تشخیص اصل و تقلبی بودن عینک ریبن به شما کمک می کند محتویات درون کیف یا جعبه عینک است. در بسته بندی های مربوط به عینک ریبن اصل باید عینک آفتابی، یک دفترچه کوچک مربوط به سازنده محصول و یک پارچه نرم برای تمیز کردن عینک وجود داشته باشد. باید کیفیت تمام این موارد رو بررسی کنید. کاغذهای دفترچه و چاپ روی کاغذ باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. پارچه مخصوص تمیز کردن عینک نیز باید دارای کیفیت بالا و نرم باشد. یک لگوی قرمز رنگ باید در گوشه پایین و سمت راست دستمال وجود داشته باشد.
advertising