چگونه می توانیم ساعت تقلبی و اصلی را تشخیص دهیم

مد و زیباییاکسسوری

- 97/09/22
چگونه می توانیم ساعت تقلبی و اصلی را تشخیص دهیمما انتظار داریم ساعتی که به دست هایمان است، از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اما از آنجا که این اکسسوری طرفداران زیادی دارد، طبیعی است که انواع فیک آن هم روانه بازار شود. اما شما با چند ترفند ساده می توانید به سادگی یک ساعت اصل را از ساعت تقلبی تشخیص دهید. اگر می خواهید راههای تشخیص آن را بدانید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی و تفاوت های ساعت اصلی و تقلبی



طراحی و تمیز‌ کاری ساعت اصلی


ممکن است تصور کنید که تشخیص ساعت مچی اصل از نسخه‌ی تقلبی آن سخت باشد اما این طور نیست. در اولین قدم، بهتر است ساعت مورد نظر را در دستان خود گرفته و به دقت به آن نگاه کنید. ساعت‌های لوکس و اصل به سخت‌ترین استاندارد‌های جهان پایبند هستند و با دقت بسیار و ظریف‌کاری به طراحی و پوشش تمام جزئیات ساعت می‌پردازند تا بدون عیب و نقص به دست مشتریان خود برسند. بنابراین قبل از خرید، زمانی را برای بررسی کامل ساعت صرف کنید. به عنوان مثال، نگاهی نزدیک به شماره‌ها و اعداد ساعت، قاب ساعت، جعبه‌ی مخصوص آن، پیچ و مهره، بند و قلاب آن بیندازید.

هنگام تماشای دقیق یک ساعت حتما به خط قرمز‌های موجود در صنعت ساعت‌سازی توجه کنید:
مواد لایه برداری یا پوسته پوسته شدن
فونت نامرتب یا متن نادرست
فاصله‌ی نابرابر بین حروف و اعداد
اشتباهات املایی و آرم‌های نادرست و ناقص
بند نامتناسب
قطعات غیر‌قابل تعویض مانند اعداد، تاج و صفحه داخلی
سر و صدای بلند عقربه‌های ساعت

قبل از خرید ساعت، ابتدا به موارد فوق توجه کرده و با دقت به ساعت مورد نظر خود نگاه کنید. سپس به مواردی دیگری که در تشخیص ساعت اصل از جعلی به شما کمک می‌کند و ما در ادامه‌ی مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه نمایید.
چگونه می توانیم ساعت تقلبی و اصلی را تشخیص دهیم

قیمت ساعت اصل و تقلبی


شما باید برای پرداخت یک ساعت مچی اصل، هزینه زیادی بپردازید. بنابراین گول تخفیف های تحریک کننده فروشندگان را نخورید. هیچ دلیلی، قیمت ساعت مچی باکیفیت و اصل را پایین نخواهد آورد چرا که یک ساعت مچی اصل حتی در کشور تولید شده هم قیمت بالایی خواهد داشت. بنابراین از پرداخت هزینه کم برای ساعت مچی خوشحال نشوید، زیرا احتمالا تقلبی است.

شماره سریال ساعت اصل و تقلبی


هر ساعت مچی اصل و لوکسی شماره سریال یا شناسه منحصر به فردی دارد که در واقع شناسنامه‌ی ساعت شما به حساب می‌آید. این شماره سریال معمولا در پشت ساعت یا بر روی بند و گاهی بر روی بدنه ساعت درج می‌شود. برای آگاهی از اصل بودن یا نبودن ساعت مورد نظر خود می‌توانید به سایت برند آن ساعت مراجعه کرده و با استفاده از شماره سریال هک شده بر روی ساعت و وارد کردن آن در بخش مشخصی از سایت، به جزئیات ساعت پی ببرید. به طوری که اگر شماره سریال به درستی بر روی ساعت درج شده باشد، تصویر و دیگر مشخصات دقیق آن برای شما نمایش داده خواهد شد. در غیر این صورت و عدم نمایش تصویر، ساعت مورد نظر جعلی می‌باشد

وزن ساعت اصل و تقلبی


یک ساعت اصل، از قطعات گرانبها ساخته شده است به همین دلیل وزن آن به نسبت زیاد است اما ساعت های فیک، از آنجا که قطعات ارزان قیمت و بی کیفیت در ساخت آنها به کار رفته، وزن زیادی ندارند. بنابراین اگر دو ساعت یک مدل را به دست بگیرید که وزن یکی از آنها سبک تر از دیگری است، به فیک بودن آن شک نکنید.با توجه به کیفیت مواد، می‌توان پی برد که ساعت‌های اصلی سنگیتر از ساعت‌های جعلی هستند. چرا که تولید‌کنندگان ساعت‌های جعلی از مواد و مصالح جعلی و تقلبی ارزانتر و سبک‌تری برای ساخت ساعت استفاده می‌کنند. بنابراین قبل از خرید هر ساعتی، وزن آن را بررسی کنید و در صورت امکان با یک ساعت مشابه که به اصل بودن آن یقین دارید، مقایسه کنید و از هم‌ وزن بودن آن‌ها اطمینان حاصل فرمایید.

حرکت عقربه ها ساعت اصل و تقلبی


یکی دیگر از راههای تشخیص اصل بودن یک ساعت، دقت به حرکات عقربه های آن است. ممکن است یک ساعت تقلبی ظاهری دقیقا شبیه به ساعت اصل داشته باشد اما تفاوت آنها در کارکردشان باشد. برای این منظور ساعت را در دست بگیرید و نگاهی به عقربه ها و حرکت آنها بیندازید. حرکت عقربه ها باید کاملا منظم و بدون لرزش اضافی باشد. در واقع هر گونه نامنظمی در حرکت عقربه ها نشان از تقلبی بودن آن است.

ساعت اصل را حضوری بخرید


تصاویر حرف های زیادی برای گفتن دارند اما ممکن است که بسیاری از آنها دروغ باشد. ممکن است که شما ساعتی را در سایت های خرید اینترنتی پسندیده باشید، در این شرایط چگونه باید به اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید؟ به عکس های آن دقت کنید، اگر عکس ها وضوح کافی نداشته یا از تمام زوایای ساعت عکس گرفته نشده باشد، باید به اصل بودن آن شک کنید. علاوه بر آن، نداشتن جعبه ساعت اصل هم می توانند نشانه ای از فیک بودن آن باشد. بنابراین، اگر نمی توانید حضوری ساعت تان را خریداری کنید، سعی کنید که در سایت های معتبر به دنبال مدل مورد علاقه تان باشید.

صدا ساعت اصل و تقلبی


یکی دیگر از فاکتورهای تشخیص ساعت اصل از تقلبی، صدای عقربه های آن است. به طور معمول، ساعت های اصل مکانیسم ساده ای دارند، بدین معنی که صدایی که از عقربه های آنها می شنوید، بسیار کمتر از ساعت های تقلبی است. بنابراین اگر عقربه های ساعتی که به دست گرفته اید صدای بلندی دارد، بهتر است که آن را نخرید.به صدای تیک تاک ساعت توجه کنید. ساعت مچی اصل که توسط برندهای معروف و معتبر ساخته شده‌اند، دارای عقربه‌های استاندارد با حرکت‌های یکنواخت و روان می‌باشند. این ساعت‌ها بدون سر و صدایی خاص به کار خود ادامه می‌دهند. در صورتی که ساعت‌های جعلی صدای تیک تاک مانند بسیار بلند و وحشتناکی دارند و همچنین گاهی حرکات عقربه‌ها مختل شده و به درستی و هماهنگی حرکت نمی‌کنند. بنابراین در هنگام خرید ساعت حتما به مکانیسم داخلی آن از جمله حرکات عقربه‌ها و صدای تیک تاک مانند آن‌ها توجه کنید تا منطبق بر استانداردهای صنعت ساعت‌سازی و برند‌های شناخته‌شده باشند.

هولوگرام ساعت اصلی و تقلبی


هولوگرام یک نشانه‌ی تصویری سه بعدی است که با تکنولوژی لیزر به صورت برچسب تولید می‌شود و دارای جلوه‌های بصری منحصر به فرد از نام یا آرم گرافیکی در لایه‌های سه بعدی مختلف می‌باشد. این هولوگرام بر روی قسمت پشت ساعت مچی اصل چسبانده می‌شود و از این طریق برند مورد نظر اصل بودن ساعت مچی را به شما اعلام می‌دارد. مهم‌ترین ویژگی هولوگرام که این است که به هیچ وجه تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از آن کپی‌برداری کرده و مجددا تکثیر کرد. چرا که هولوگرام به عنوان یک ضامن برای اصالت یک ساعت به شمار می‌رود

شکست نور بر روی صفحه ساعت اصلی و تقلبی


جنس ساعت‌ مچی اصل از مواد معدنی با ارزش مثل سیلیکات آلمینیوم و منیزیم ساخته می‌شود. در صورتی که در ساعت‌های تقلبی این صفحه از کریستال معمولی ایجاد می‌شود. حال برای تشخیص این دو ماده از هم می‌توانید ساعت را در مقابل نور گرفته و آن را کج کنید تا نور منعکس شده و سایه‌ای از شکست نور روی صفحه به وجود آید. این سایه شکست نور می‌تواند جنس ساعت را مشخص کند. به طوری که اگر سایه نور تشکیل شده بر روی ساعت به رنگ بنفش باشد، ساعت مورد نظر اورجینال و اصل می‌باشد اما اگر سایه نور سبز رنگ باشد، آن ساعت از کریستال معمولی ساخته شده و جز ساعت‌های تقلبی محسوب می‌شود.

بند ساعت اصلی و تقلبی


بند ساعت به طور معمول از جنس چرم یا فلز‌های خاص ساخته می‌شود اما همواره تشخیص چرم اصل از چرم تقلبی کمی مشکل است. اگر کمی با اجناس چرمی آشنایی داشته باشید حتما از این موضوع آگاه هستید که چرم اصل ضد تعریق بوده و هیچ حساسیت پوستی به وجود نمی‌آورد. بنابراین، برای آگاهی از بود و نبود این ویژگی، می‌توانید ساعت را به مدت زمان کمی به مچ دست خود ببندید. اگر در این مدت تعرقی در مچ دست خود احساس کردید آن ساعت جعلی، و در غیر این صورت اصل می‌باشد
advertising