انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب با سایز مچ

مد و زیباییاکسسوری

- 97/11/05
انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب با سایز مچبرای انتخاب بهتر نیاز هست اول از شخصیت و نحوه استفاده مصرف کننده اطلاعاتی داشته باشیم و نکته مهمتر این که بودجه مورد نظرمان چه مقدار است؟وزن و سن شخص، سایز مچ دست و رنگ مورد علاقه نیز از موارد قابل ملاحظه است که در مقاله ذیل به شرح آن میپردازیم.

انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب برای سایز مچ های خیلی لاغر


اگر مچ خیلی لاغری دارید باید در هنگام خرید ساعت، اندازه صفحه ساعت را در نظر داشته باشید. ساعت های مختلف را امتحان کنید و ببینید هر کدام در دست تان چطور به نظر می رسد. از انتخاب ساعت های بزرگ و سنگین خودداری کنید؛ چون ظاهر عجیبی روی مچ دست لاغرتان خواهند داشت. همچنین به یاد داشته باشید ساعت های بزرگ به راحتی زیر سر آستین پیراهن قرار نمی گیرند؛ پس به دنبال ساعت های ظریف و کوچک باشید. معمولا ساعت های 38 میلی متری بهترین اندازه برای آقایانی هستند که مچ دستان لاغری دارند. هرچند این اندازه در مقایسه با ساعت بقیه آقایان کوچک به نظر می رسد، اما ظاهر شما را متعادل می کند. بنابراین اطمینان یابید طرح مناسبی انتخاب می کنید که با اندازه مچ تان هم خوانی دارد.
انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب با سایز مچ

انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب برای سایز مچ های ظریف


اگر مچ دست تان لاغر نیست اما ظریف است، بهترین انتخاب برای شما ساعتی است که بدون اینکه ظریف به نظر برسد باریک باشد. برای پیدا کردن چنین طرحی، ساعتی را انتخاب کنید که قاب آن نازک بوده اما قطر متوسطی داشته باشد. ساعتی که 40 میلی متر باشد برای مچ های ظریف ایده آل است. در مورد ضخامت قاب سعی کنید زیر 8 میلی متر باشد. هر ضخامتی بیشتر از آن گنده و سنگین جلوه می کند. همچنین موقع خرید، به طرح کلی ساعت نیز دقت کنید. ساعت های ظریفی که برای مچ های ظریف مناسب هستند، با دستبندهای ظریف به خوبی ست می شوند. ساعت های با دستبند چرم یا دستبندهای مدل میلانی، بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند. ساعت های کلاسیک بدون عدد و رقم هم به دلیل ظاهر ساده ای که دارند برای مچ های ظریف عالی می شوند.

انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب برای سایز مچ های متوسط


آقایانی که مچ های متوسط دارند باید خود را خوش شانس بدانند. این اندازه مچ، مناسب بسیاری از ساعت ها می باشد. طرح های خاص، بیشتر از سایر طرح ها مناسب این مچ ها هستند. بنابراین از انتخاب ساعت هایی که یا خیلی بزرگ اند یا خیلی کوچک اجتناب کنید. ساعتی که بینابین است مثلا قطر ۴۲ میلی متر دراد، بهترین گزینه برای مچ شماست و ظاهر دست تان را جذاب می کند. از آنجا که داشتن یک سایز مشخص برای صفحه ساعت، ممکن است انتخاب تان را محدود کند باید در انتخاب طرح های مختلف آزادی عمل داشته باشید. کسی که مچ متوسط دارد می تواند طیفی از ساعت های مختلف با دستبند های گوناگون را انتخاب کند؛ پس آن هایی را انتخاب کنید که برای شما جالب هستند. چه ساعتی بزرگ با بندی فلزی و قزن دار دوست دارید و چه ساعتی نازک تر با بند چرم، انتخاب با خودتان است.

انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب برای سایز مچ های پهن


ساعت های بزرگ اساسا برای مچ های پهن ساخته شده اند؛ اما خیلی هم زیاده روی نکنید. پیدا کردن ساعتی که مناسب مچ دست شما باشد به این معنا نیست که دنبال سنگین ترین و درشت ترین ساعت باشید. در عوض سعی کنید اندازه ساعت را با استایل آن هماهنگ کنید. با انتخاب ساعتی به قطر44تا 46 میلی متر یا کمی بزرگ تر شروع کنید. این کار باعث می شود ساعت مچی تان، مناسب اندازه مچ تان باشد و خیلی بزرگ یا کوچک به نظر نرسد. سپس به سراغ استایلی که دوست دارید بروید. ساعت های اسپورت معمولا به مچ های پهن می آیند اما دیگر طرح ها را کنار نگذارید. اطمینان یابید ساعتی که انتخاب می کنید به اندازه مناسبی بزرگ است و همچنین طرح مناسبی دارد؛ به ویژه به طرح صفحه ساعت دقت کنید. وقتی خود ساعت بزرگ است، طرح ساده صفحه خیلی خلوت به نظر می رسد اما صفحه ای که شلوغ تر است و چند صفحه فرعی کوچک دارد گزینه عالی خواهد بود.

نسبت سایز دست به عرض قاب ساعت


در گذشته بیشتر ساعت‌ها با قابی بسیار کوچکتر از امروز تولید می‌شد و گاها حتی ساعت‌های زنانه تا عرض 15 میلیمتر نیز بودند و ساعت‌های مردانه نهایتا به عرض 25 میلیمتر ختم می‌شدند با گذشت زمان و تغییر سبک پوشش ها سایزو ظاهر ساعت ها دچار تحول چشمگیری شد و عرض قاب ساعت ها هم تغییر کرد، تا به امروز که ساعت‌های زنانه به صورت معمول با عرض 37 میلیمتر و ساعت آقایان با عرض قاب 42 میلیمتر تولید می‌شود (در حال حاضر ساعت‌های زنانه با عرض قاب ، 27 میلیمتر تا 46 میلیمتر و ساعتهای مردانه از ، 35 میلیمتر تا 65 میلیمتر تولید می‌شود که سایزهای بالاتر و پایین‌تر به استثنا هستند)

ساعت مچی ضد حساسیت


جنس به کار رفته در ساعت‌ها متفاوت است، اولین نکته حائز اهمیت این است که فرد به فلز حساسیت دارد یا نه؛ در صورتی که شخص به فلزات کمترحساسیت کمتری دارد از استیل 314Lبه بالا می‌بایست استفاده کند، که در همه برندها این موضوع رعایت می‌شود (برای این گونه افراد دقت کنید از اجناسی که در آن از فلزات: الوی ؛ برس ؛ برنج ؛ مس و سرب به کار رفته نباید انتخاب شود ) و اگر به صورت معمول به استیل نیز حساسیت دارند حتما باید از خلوص استیل 318L به بالا استفاده کرد شود (به صورت معمول در برندهایی که در سطح لاکچری هستند از این خلوص استفاده می‌شود .

انتخاب صفحه ساعت


ساعت‌های بند چرمی؛ جنس چرم دوام چندانی ندارد و بیشتر، انتخاب افرادی با تیپ کلاسیک می‌باشد این افراد معمولا در محیط‌ها با لباس رسمی حاضر می‌شوند و بیشتر ساعت‌های مورد پسندشان، صفحه‌های گرد و بسیار ساده است. بیشتر از رنگهای تیره استقبال می‌کنند. ساعتهای کلاسیک با صفحه شلوغ انتخاب افراد کلاسیک اسپرت است، هر چه این افراد اسپرت پسندتر باشند از صفحه‌های شلوغ تر (با دیزاین عقربه های بیشتر) استفاده می‌کنند. این موضوع بیشتر در افراد زیر 45 سال متداول است و افراد مسن تر از صفحه خواناتر و دید بهتر استفاده می کنند. این افراد تیپهای خاص را بیشتر می‌پسندند و ظاهری متفاوت از دیگران دارند، باید در انتخاب خود دقت بیشتری کنند این تفاوت میتواند در قاب و صفحه بارزتر باشد. گاهی قطر قاب نیز این تفاوت را نشان می‌دهد، ساعت‌های قاب چهارگوش را بیشتر می‌پسندند. انتخاب ساعت قاب چهارگوش فوق العاده دقت بیشتری می‌طلبد.و در آخر افرادی که اقتصادی تر فکر می کنند (در روز فعالیت سنگین تری انجام می‌دهند.) ساعت بند فلزی کلاسیک را انتخاب خواهند کرد.

رنگ ساعت ها


رنگ ساعت با سن افراد رابطه مستقیم دارد؛ ساعت با رنگ‌های گرم انتخاب افراد جوان و رنگ‌های سرد انتخاب افراد میان سال است. افراد جوان بیشتر از رنگهای روشن و افراد مسن از رنگهای تیره و کلاسیک استفاده می‌کنند.بندهای فلزی یا استیل به دو صورت رنگ می شوند:

1.آبکاری ( الکترونیکی) و یا 2.پودری (تزریق PVD) .
هر دو صورت کیفیت و استانداردهای شرکت های تولید کننده تأثیر مستقیم بر دوام رنگ دارد، اگر از آبکاری استفاده شود دوام رنگی بین 5 تا 12 سال بستگی به نوع استفاده دارد (در رنگ‌های مسی دوام، پایین تر است) و در نوع پودری (pvd) دوام رنگی بین 7 تا 20 سال است و اگر رنگ آن از بین رفت، رنگ فلز زیرین رنگ مشخص می‌شود (استیل) اما در مواردی که از فلزات رنگی استفاده می‌شود رنگ ثابت می ماند. مانند: طلا، نیکل، برنز، آلمینیوم و مس.

نکات انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب برای سایز مچ


1.اگر مچ دست باریک و کوچکی دارید، ساعتی را انتخاب کنید که صفحه آن کوچک بوده و بند باریکی دارد.
2.اگر مچ دست بزرگی دارید، ساعتی را انتخاب کنید که صفحه آن نسبتا بزرگ بوده و بند پهنی دارد.
3.بندهای باریک و دست بندهای چرم، برای مچ های لاغر مناسب هستند؛ در حالی که دستبندهای پهن تر استیل برای مچ های بزرگتر مناسب می باشند.
4.اگر سایز مچ دست تان باریک و کوچک است، ساعتی با طرح مینیمال انتخاب کنید. همچنین اگر مچ دست بزرگی دارید، از ساعت هایی با طرح های شلوغ تر و جزئیات بیشتر استفاده کنید.
5.برای انتخاب ضخامت و اندازه صفحه ساعت باید این موارد را به یاد داشته باشید: 6 تا 8 میلی متر برای مچ های خیلی باریک، 8 تا 12 میلی متر برای مچ های معمولی، 14 تا 18 میلی متر برای مچ های بزرگ
advertising