روش درست کردن ماست و خیار قالبی

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/27
روش درست کردن ماست و خیار قالبیماست یکی از پرمصرف‌ترین انواع لبنیات در ایران است که از تخمیر شیر توسط نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلوس حاصل می‌شود. از هر نوع شیری برای تهیه ماست می‌توان استفاده نمود؛ اما ماست‌های امروزی را اغلب از شیر گاو تهیه می‌کنند.از نظر تغذیه‌ای، ماست ماده غذایی مفیدی می‌باشد که سرشار از پروتئین و برخی انواع ویتامین ب است. املاح موجود در آن زیاد بوده و در عوض، میزان چربی آن با میزان چربی شیری که ماست از آن تهیه شده برابر می‌باشد.ماست‌ها را معمولا از قدیم به صورت شیرین و گاه به صورت ترش تهیه می‌کردند اما امروزه، تنوع این ماده غذایی محبوب بسیار بالا رفته و انواع بسیار مختلف آن را می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف و با برندهای متفاوت تهیه کنید.


مواد لازم جهت تهیه ماست و خیار قالبی


ماست خامه ای: دو پیمانه
خیار: دو عدد
پودر ژلاتین : دو بسته
شیر یا آب: نصف پیمانه
نمک، نعنا خشک، شوید خشک و پودر گل محمدی: به میزان لازم

روش درست کردن ماست و خیار قالبی


1.پودر ژلاتین آموتیا را روی شیر یا آب پاشیده و به روش بن ماری حل می کنیم. خیارها را با پوست رنده کرده و آب آن را کاملا با فشار دست می گیریم، سپس با ماست مخلوط می کنیم.
2.نمک، سبزیجات خشک و پودر گل محمدی را افزوده، هم زده و در انتها ژلاتین عمل آمده را می افزاییم، بعد مخلوط کرده تا یک دست شود. ماست و خیار را در قالب های تک نفره ریخته و به مدت دو ساعت در یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد، سپس از قالب برمی گردانیم.
advertising