روش درست کردن مربای هلو

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/04
روش درست کردن مربای هلومربای هلو، یکی از انواع مرباست که عطر و طعم بی نظیر آن باعث شده به عنوان یک دسر خوشمزه، و به همراه سایر غذاها مورد استفاده قرار گیرد.این مربای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب یکی از هدایای زیبای تابستان برای صبحانه‌های ساده و خوشمزه است که کام هر کسی را شیرین می‌کند. این مربای هلو را روی نان داغ و بیسکویت بزنید و از هر لحظه خوردن آن لذت ببرید.

مواد اصلی مربای هلو:


شكر 1 كيلو
آب 3 پيمانه
بادكا 1/4 پيمانه
هلو 1 كيلو
خلال بادام 1/4 پيمانه
وانيل شكري 1/4 قاشق چايخوري
آب ليموي تازه 1/4پيمانه

روش تهیه مربای هلو:


1.يك كيلو شكر را با سه پيمانه آب و بادكا روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا قوام آيد . پس از قوام آمدن , حرارت را خاموش مي كنيم .
2.براي انتخاب هلو بهتر است , هلوهائي را انتخاب كنيم كه رنگ زرد زعفراني داشته باشند , سپس هلو را پوست گرفته و برش مي دهيم , بهمراه خلال بادام در شيشه مي رييزيم , شربت را روي آن ريخته , در شيشه را محكم مي بنديم.
3.در قابلمه اي مقداري آب ريخته و شيشه را درون آن قرار مي دهيم بطوريكه تا سه چهارم شيشه را آب بگيرد وروي حرارت قرار مي دهيم .
4.زمانيكه آب به جوش آمد , حرارت را ملايم كرده و حدود بيست دقيقه شيشه در اب بجوشد . پس از اين زمان شیشه را از اب داغ بيرون آورده , در آن را باز كنيد وانيل و آب ليمو را اضافه كنيد و در شيشه را محكم ببنديد. دوباره در آب جوش قرار دهيد بعد از چند جوش از آب بيرون آوريد .
advertising