آموزش تهیه آبنبات شکری هندوانه ویژه فصل بهار

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/10/15
آموزش تهیه آبنبات شکری هندوانه ویژه فصل بهار

مواد لازم برای طرز تهیه آبنبات شکری هندوانه:


هندوانه (درکل یک لیوان آب هندوانه لازم دارید): یک تکه
اسید سیتریک: 1/4 قاشق غذاخوری
آب :1 و1/4پیمانه
ژلاتین (بدون طعم): 9 قاشق غذاخوری
شکر: 1 و 1/2پیمانه

مواد لازم برای روکش:


شکر بلوری:3 قاشق غذاخوری
اسید سیتریک:1 و 1/2 قاشق چایخوری
آبنبات ترش شکری با طعم هندوانه:40 تا 50 عدد

روش درست کردن آبنبات شکری هندوانه:


1.برای نحوه تهیه آبنبات شکری هندوانه ابتدا ژله داخل قالب را با کاغذ پوستی بپوشانید. هندوانه را به تکه های کوچک تقسیم کنید و پوستش را جدا کنید.تکه ها راو توی مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا صاف و یکدست بشود.

2.با استفاده از صافی آب هندوانه را صاف کنید.یک پیمانه از آب هندوانه را بردارید و توی یک کاسه متوسط بریزید، نصف آب را به آن اضافه کنید.

3.اسید سیتریک را هم اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل بشود.کم کم ژلاتین راو تو مخلوط آب هندوانه بپاشید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. نباید هم بزنید.شکر راو بردارید و با آب در یک تابه پهن بریزید. بعد از اینکه جوش آمد شعله را کم کنید. در ظرف را نبندید و هم بزنید تا شکرها ذوب بشود.

4.وقتی شروع کرد به حباب زدن، دیگر هم زدن را ادامه ندهید و بگذارید بجوشدبه دمای 300 درجه فارنهایت برسد.مخلوط ژلاتین و هندوانه ها هم داخل یک تابه دیگر بریزید و شربت شکر داغ را به آن اضافه کنید.

5.خیلی آرام تابه را روی شعله متوسط یا کم بگذارید و هم بزنید تا ۵ دقیقه بپزد. نگذارید مخلوط جوش بیاد.
مخلوط نهایی را داخل قالب ها بریزید و بگذارید 3 ساعت بماند.

6.برای روکش ژله ها شکر و اسید سیتریک را توی یک طرف کوچک بریزید.هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.یک تکه کاغذ پوستی روی یک سطح صاف بزارید و مقداری از مخلوط را روی آن بپاشید.

7.ژله ها را از قالب دربیارید و روی کاغذ پوستی بگذارید.کاغذ را بردارید و آن کمی مخلوط شکر بپاشید.ژله ها را با چاقوی چرب به تکه های کوچک تقسیم کنید.

8.هر تکه را تو مخلوط شکر بغلطانید و آن را جایی بگذارید تا خنک شود.بگذارید ژله ها ی روکش شده حدود 8 ساعت استراحت کند، تا روکش بیرونی سفت و ترد بشود.ژله های آماده شده را میتوانید در جای سرد و داخل ظرف تا یک هفته هم نگهداری کنید.
advertising