بررسی هاچ بک آلفارومئو جولیتا

خودرواسپرت

- 97/08/25
بررسی  هاچ بک آلفارومئو جولیتاآلفارومئو، عنوان یک خودرو ساز ایتالیاست که از سال 1910 فعالیت خودرو را آغاز کرد و در سال 1986 شرکت فیات این خودرو را از دولت ایتالیا خریداری و کارخانه آن را به شهر میلان انتقال داد. لوگوی این شرکت از دو قسمت تشکیل شده است که سمت چپ در بردارنده یک صلیب به همراه ضمینه سفید است که این نماد، پرچم زادگاه این خودرو یعنی شهر میلان است و قسمت دوم آن یک اژدهاست که در حال بلعیدن یک انسان می‌باشد.
بررسی  هاچ بک آلفارومئو جولیتا
آلفارومئو جولیتا - Alfa Romeo Giulietta خودرویی است که تولید آن از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است و نسل اول آن همچنان تا 2018 تولید می شود. این خودرو در کلاس خودرو کامپکت قرار گرفته و موتور جلو - هاچبک و دیفرانسیل جلو است. جولیتا با دو نوع گیربکس دستی و دو کلاچه TCTعرضه می‌شود که تنها نسخه ی اتوماتیک دبل کلاچ ( TCT ) در کشور ما عرضه شده است.
طراحی خارجی منحصربه‌فرد جولیتا اصالت ایتالیایی آن را به رخ می‌کشد و کمتر کسی پیدا می‌شود که مجذوب زیبایی این خودرو نشود. طول جولیتا ۴۳۵۱ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۹۸ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۴۶۵ میلی‌متر است. فاصله‌ی دو محور خودرو ۲۶۳۴ میلی‌متر و وزن آن معادل ۱۳۱۰ کیلوگرم است.

اگرچه بعضی از منتقدان نمای جلویی جولیتا را مورد سؤال قرار داده اند اما همگی بر چشم‌نواز بودن نمای عقبی آن اعتراف کرده‌اند. در نمای جلویی جولیتا ۲۰۱۷ خطوط موجود روی کاپوت به زیبایی به سمت جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد مثلثی آلفارومئو امتداد می‌یابند. چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی این خودرو در هماهنگی کامل با خطوط کاپوت، زیبایی منحصربه‌فردی به این خودرو می‌بخشند و قسمت زیرین سپر جلوی آن در کنار چراغ‌های جلو و مه شکن‌های آن حس پرخاشگری و پویایی این خودرو را القا می‌کند. در نمای جانبی خودرو شاید مهم‌ترین نکته‌ای که جلب نظر می‌کند، نبود دستگیره برای درهای عقب است. در حقیقت در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد که با یک خودروی هاچبک سه‌در طرف هستیم؛ درصورتی‌که دستگیره‌های درهای عقب روی حاشیه‌ی شیشه‌ی درهای عقب تعبیه شده‌اند که این نکته به زیبایی طراحی این خودرو و خاص بودن آن افزوده است. در نمای جانبی جولیتا، رینگ‌های آلومینیومی آن نیز خودنمایی می‌کنند. آلفا رومئو برای این خودرو رینگ‌هایی با اندازه‌ی ۱۶ تا ۱۸ اینچ در نظر گرفته است.

در طراحی فرمان جولیتا ۲۰۱۷ سلیقه‌ی بسیاری خرج شده است. فرمان از ترکیب چرم مرغوب و آلومینیوم ساخته شده است. قسمت آلومینیومی آن شکل مثلثی جلوپنجره‌ی جولیتا را تداعی می‌کند. روی فرمان، شیفترهای تعویض دنده و امکانات کنترل صدا و پاسخ‌گویی به تماس‌ها موجود هستند برای ساخت صندلی‌های جولیتا از چرم مرغوب استفاده شده است و فرم صندلی‌ها به‌گونه‌ای است که راحتی شما را تضمین می‌کند و بدون شک رضایت سرنشینان را جلب می‌کند. هرچه قسمت جلویی جولیتا سطح انتظارات را برآورده می‌کند، در ردیف صندلی‌های عقب اوضاع متفاوت است. فضای اندک پا برای افراد بلند قد کاملا محسوس است و به دلیل طراحی خاص بدنه‌ی آن فضای پشت خودرو تا حدودی دلگیر است. البته به لطف سقف پانوراما و سانروف تعبیه‌شده در قسمت عقب اندکی از دلگیری آن کاسته شده است

مدل ۲۰۱۷ جولیتای مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری با نام سوپر شناخته می‌شود و برای نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری نام ولوچه برگزیده شده است. هر دو پیشرانه چهار سیلندر و به سیستم توربوشارژ مولتی‌ایر آلفارومئو مجهز هستند. نمونه‌ی ۱.۴ لیتری قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه است. پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری می‌تواند حداکثر قدرت ۲۳۷ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.یکی از نقاط قوت جولیتا، اشتهای کم پیشرانه‌‌های به‌کاررفته در آن است. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری جولیتا با مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، اقتصادی بودن این خودرو را در بخش مصرف سوخت تأیید می‌کنند. مصرف سوخت پایین در کنار حجم باک ۶۰ لیتری، شما را از توقف‌های پی‌درپی برای رفع عطش جولیتا بی‌نیاز می‌کند. به‌علاوه، جولیتا را می‌توان خودرویی دوست‌دار محیط‌زیست دانست.

این خودرو توانسته است استاندارد آلایندگی یورو ۶ را به‌ دست آورد تا از این لحاظ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشداگرچه این خودروی هاچ‌بک در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک دسته‌بندی می‌شود؛ اما ویژگی‌های فنی و ظاهری آن باعث شده است تا مورد توجه جوانان نیز قرار بگیرد
advertising