جگوار XE SV پروجکت 8 یکی از پرشتاب ترین ها در دنیا

خودرواسپرت

- 97/08/23
جگوار XE SV پروجکت 8 یکی از پرشتاب ترین ها در دنیاجگوار XE SV پروژه 8 است که یک مدل چهاردر دست‌ساز با سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه‌ی قدرتمند محسوب می‌شود
دل XE SV پروژه 8، از نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۵ لیتر و ۸ سیلندر جگوار استفاده می‌کند که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر، گشتاور دارد و به لطف استفاده از کیت بدنه‌ی مدرن و سبک‎وزن، می‌تواند در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در کنار فناوری دو دیفرانسیل هوشمند جگوار، این خودرو از اگزوزهای تیتانیوم با خروجی متغییر استفاده می‌کند تا پر‌شتاب‌ترین محصول این برند، در تاریخچه‌ی ۱۰۷ ساله‌ی آن باشد.
جگوار XE SV پروجکت 8 یکی از پرشتاب ترین ها در دنیا
زیر این بدنه دراماتیک یک شاسی قرار دارد که بسیار تغییر کرده است. برای مثال باید گفت فاصله عرضی بین چرخ‌های جلو و عقب به ترتیب 24 و 73 میلی‌متر افزایش یافته و سیستم تعلیق دوبل جناغی XE SV نیز دارای بوش‌های سفت‌تر و عناصر برگرفته از موتور اسپورت به منظور دقت و کنترل بهتر بوده است. بالاتر از همه این‌ها باید به میله‌های ضد لغزش بازنگری شده و دامپرهای تطبیقی و البته فرمان برقی اشاره کنیم.

جعبه‌دنده‌ی این خودرو، از نوع جدید ۸ سرعته و خودکار جگوار استفاده می‌کند که مخصوص XE SV پروژه 8، بهینه‌سازی شده و از طریق پدال‌های پشت فرمان، قابل تعویض است. مهندسان جگوار ادعا می‌کنند که سرعت تغییر دنده‌های این خودرو در حالت خودکار، کمتر از ۰.۲ ثانیه است و در صورت نیاز ( مثل ترمزگیری و افت سرعت ناگهانی) به لطف استفاده از فناوری دنده‌های غیر متوالی، تعویض دنده معکوس به صورت لحظه‌ای، حتی از ۸ به ۲؛ در زمان ۰.۲ ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود.

فضای داخلی XE SV پروژه 8، در دو نوع مختلف؛ قابل سفارش خواهد بود که شامل ۴ صندلی لوکس یا ۲ صندلی اسپرت و مخصوص پیست است. صندلی‌های تیپ لوکس، با آخرین فناوری آلیاژ منیزیم ساخته می‌شود که همراه با راحتی کم‌نظیر، وزن بسیار پائینی دارد و با پوششی از چرم مرغوب، ارائه می‌شود. صندلی‌های ردیف دوم این مدل، شبیه به قسمت جلو، حالت دو نفره و مستقل دارند.
مهندسان SVO جگوار خودرویی واقعاً سریع و هیجان‌انگیز ساخته‌اند، خودرویی که در جاده نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. بله پروجکت 8 خودرویی گران‌قیمت است اما عملکرد و توجه آن به جزئیات این قیمت را توجیه می‌کند. تنها نقطه‌ضعف این خودرو سقف تولید 300 دستگاهی آن است.
advertising