رونمایی از سوپراسپرت فراری F8 تریبوتو

خودرواسپرت

- 97/12/10
رونمایی از سوپراسپرت فراری F8 تریبوتوفراری رسماً سوپراسپرت جدید خود را با نام F8 تریبوتو معرفی کرده است. این اسب سرکش جدید خودروی بسیار مهمی است چراکه جانشین مدل 488 GTB خواهد بود. در جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط دونفرهٔ فراری از همان دستورالعملی استفاده شده که سال‌ها موفق بوده است
رونمایی از سوپراسپرت فراری F8 تریبوتو
فراری F8 تریبیوتو با 720 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولیدشده توسط پیشرانه 3.9 لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به دو توربوشارژر کاملاً با مدل پیستا (Pista) مطابقت دارد این مدل همچنین 50 اسب‌بخار قدرت و 10 نیوتن‌متر گشتاور اضافی نسبت به مدل کنونی فراری GTB دارد. توان خروجی پیشرانه V8 باعث می‌شود تا این خودروی سوپراسپرت در زمان 2.9 ثانیه (0.1 ثانیه کمتر در مقایسه با GTB) از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و صفر تا 200 کیلومتربرساعت آن نیز حدود 7.8 ثانیه طول می‌کشد. فراری F8 تریبیوتو قادر است به بیشینه سرعت 340 کیلومتربرساعت دست یابد که 10 کیلومتربرساعت بیشتر از مدلی است که جایگزین آن می‌شود. فراری وعده می‌دهد که مدل جدید تأخیر توربو ندارد.

سوپراسپرت جدید از سلف خود یعنی 488 GTB هم 40 کیلوگرم سبک‌تر بوده و هم عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، وعده داده شده که این ماشین کنترل بهتر و راحتی بیشتری هم خواهد داشت. این موضوع تا حدی به خاطر بهبود 10 درصدی کارایی آئرودینامیکی خودرو به همراه برخورداری از نسخهٔ جدیدی از سیستم تقویت‌کنندهٔ پویای فراری است. علاوه بر این، F8 به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی هم مجهز شده است درحالی‌که قطر غربیلک فرمان آن نیز به‌منظور بهبود کنترل کوچک‌تر شده است.

همانند پیستا، پکیج آئرودینامیکی F8 تریبوتو نیز از پیست آماده و چندین ویژگی از سوپراسپرت‌های مخصوص پیست فراری را قرض کرده است. از سوی دیگر، هرچند فراری این را نگفته است اما طراحی کلی F8 نشان می‌دهد که این خودروی کاملاً جدیدی نیست و بیشتر فیس‌لیفتی کامل از 488 GTB محسوب می‌شود تا یک مدلی کاملاً جدید. البته مطمئناً ویژگی‌های جدیدی مثل کیت آئرودینامیک و چراغ‌های عقب و جلوی جدید در F8 دیده می‌شود اما در آن از همان پلت‌فرم 488 استفاده شده است

فراری با معرفی F8 تریبیوتو، فضای داخل کابین را نیز با استفاده از دریچه‌های ورودی هوای مدور (گرد) و طراحی جدید غربیلک فرمان بهبود بخشیده است. دکمه‌های موجود در داشبورد نیز همگی جدید هستند و پنل در همراه‌با صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی در سمت سرنشین قرار دارند. چراغ‌های افقی و جمع‌وجورتر جلو نیز امکان تعبیهٔ ورودی‌های هوای جدید ترمزها در بالای آن‌ها را فراهم کرده که درنتیجه جریان هوای درون گلگیرهای جلو بهبود یافته است. در بخش عقبی خودرو نیز شیشهٔ روی پیشرانه از بادگیرهایی سود می‌برد که به‌منظور ادای احترام به مدل افسانه‌ای F40 طراحی شده‌اند.
advertising