ابر خودرو و شاسی بلند زاروق شن نورد اماراتی

خودروآفرود

- 97/09/11
ابر خودرو و شاسی بلند زاروق شن نورد اماراتیکمپانی اماراتی زاروق موتورز دو سال پس از معرفی کانسپت منحصر بفرد خود، چندی پیش از نسخه تولیدی این خودرو با نام SandRacer500GT رونمایی کردگروه خودروسازی زاروق ادعا می‌کند که کاری غیر ممکن را انجام داده و قابلیت‌های یک ابر خودروی پرفورمنس را با یک مدل آفرودی ترکیب کرده است تا یک ماسه‌نورد حرفه‌ای را از آن بسازداین خودرو که در واقع ترکیبی از یک باگی و اتومبیل اسپرت محسوب می شود، از طراحی بسیار هیجان انگیزی برخوردار بوده و توانایی های فنی بالایی در عبور از انواع مسیرها دارد
ابر خودرو و شاسی بلند زاروق شن نورد اماراتی
این خودرو به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر 6.2 لیتری تیونینگ شده مجهز است که می‌تواند 525 اسب بخار قدرت و 660 نیوتون متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور به واسطه یک جعبه دنده 5 سرعت سکوئنشل به چرخ های عقب ارسال می شود چنین قدرتی در کنار وزن بسیار پایین 1300 کیلوگرمی زاروق، این خودرو را به یک مدل بسیار سریع در جاده تبدیل کرده است؛ اما همان‌طور که از ظاهر این خودرو مشخص است، این مدل یک محصول بهینه‌سازی شده برای خارج جاده‌ است که بیشتر قابلیت‌های خود را در مسیرهای شنی نشان خواهد داد.
شاسی پیشرفته، کمک فنرهای برگرفته شده از مسابقات رالی داکار و لاستیک های بزرگ مخصوص این شن نورد می تواند به راحتی هر نوع مسیری را پشت سر بگذارد. طبق اطلاعات موجود این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت را دارد.

بدنه فیبر کربنی این خودرو توسط منصوری ساخته شده و وزن آن تقریبا برابر یک هاچبک است. با این حال این خودرو به اندازه کافی محکم و قوی به نظر می‌رسد. موتور در وسط قرار گرفته و خودرو با قابلیت محرک چرخ‌های عقب حرکت می‌کند. درون خودرو دو صندلی، یک داشبورد دیجیتال، چرم‌های دست‌دوز و سامانه کنترل هوا که در صحرا بسیار مورد نیاز است وجود دارد. ما حتی شاهد فناوری کارپلی اپل نیز در این خودرو هستیم.

این خودرو به سیستم تعلیق مسابقه‌ی ساخت Intrax مجهز است که به کمک‌ِ فنرهای بزرگ، امکان ارتعاش بدنه به میزان 45سانتیمتر دارد که عدد قابل توجهی است و به راننده این امکان را می‌دهد تا بر اساس نوع کاربری خود، اقدام به تنظیم سیستم تعلیق کند.
advertising