بررسی کانسپت تویوتا FT-4X مدل 2020

خودروآفرود

- 97/11/08
بررسی کانسپت تویوتا FT-4X مدل 2020FJ کروزر یک SUV و آفرودر حرفه‌ای بود که تویوتا آن‌را به‌عنوان یادبود یا بزرگداشتی برای لندکروزرهای پرافتخار سری 40 ارائه کرد اما چند وقت پیش‌تولید این خودرو پس از 10 سال بدون معرفی جایگزینی خاتمه یافت اما تویوتا یک کراس اوور جدید برای سال 2020 معرفی کرده است که میتواند جایگزینی مناسب برای اف جی باشدطراحی آن کاملا آفرود و خشن است و در اصل ادامه روی خودروی محبوب لندکروزر است،بخش پشتی خودرو کشیده و دارای فضای زیادی است ،این همان نیازی است که همه ما در سفر های خود نیاز داریم.شما بخصوبی می توانید از این فضا بهره ببرید و لوازم خود را جاسازی کنید.
بررسی کانسپت تویوتا FT-4X مدل 2020
کانسپت FT-4X بر اساس معماری جدید جهانی سگمنت C تویوتا ساخته شده و به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از FJ کروزر است به‌گونه‌ای که 20 سانتیمتر ارتفاع کمتر و 40 سانتیمتر طول کمتری نسبت به آن دارد؛ اما چرخ‌های این کانسپت تا حد امکان به گوشه‌های خودرو کشیده شده‌اند که موجب شده فاصلهٔ محوری و همین‌طور فاصلهٔ عرضی محورهای آن تنها چند اینچ کمتر از FJ کروزر باشد.درواقع FT-4X که بر اساس پلت‌فرم مشترکی با کراس‌اوور ساب‌کامپکت C-HR ساخته شده است، بیشتر به این خودرو نزدیک است و دستگیرهٔ درهای عقب مخفی آن نیز این نزدیکی را تشدید می‌کند؛ اما رویکرد طراحی FT-4X قطعاً آفرودتر است و تویوتا با بکار کیری طراحی X شکل نگاهی هم به طراحی آفرودرهای قدیمی خود داشته و طراحی رترویی را ارائه کرده است.

سقف، جلوپنجره و درِ صندوق خودرو به رنگ سفید بوده، گلگیرها فرم برجسته‌ای دارند و محافظ‌های مشکی‌رنگ زیر بدنه نیز نمای آفرودر آن‌را تکمیل کرده‌اند. جلوپنجره همچنان طراحی مدل قدیمی FJ 40 و همچنین FJ کروزر را تداعی می‌کند درحالی‌که چراغ‌ها فرم مدرن‌تری به خود گرفته‌اند. این خودرو به‌اندازه‌ای کوچک هست که برای محیط‌های شهری مناسب باشد اما هنوز هم به‌اندازهٔ کافی توانایی‌های خارج جاده‌ای دارد که برای آفرودهای سبک مناسب باشد.

اگرچه FT-4X هنوز یک کانسپت است، اما تویوتا می‌گوید که می‌تواند نمونه‌ی ۴ سیلندر چهارچرخ محرک این مدل را به تولید برساند. به نظر می‌رسد تویوتا کاملاً در هدف خود جدی است و قصد دارد تا این محصول را به بازار عرضه کند.انتظار می‌رود که سیستم تعلیق در قسمت جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع دو جناقی باشد. ابعاد FT-4X کمی بزرگ‌تر از مدل C-HR است و بر اساس پلتفرم TNGA ساخته شده است. FT-4X با توجه به قابلیت‌های آفرود خود می‌تواند قیمتی در حدود یک تویوتا RAV4 (بین 25تا 35هزار دلار) داشته باشد

در داخل کابین کانسپت FT-4X نیز شاهد طراحی فانتزی با ترکیب رنگ‌های نارنجی و نقره‌ای هستیم. در اینجا فضای مناسب برای حمل چهار سرنشین تدارک دیده شده درحالی‌که با خواباندن صندلی‌های عقب یک فضای بار بزرگ مسطح و کشویی ارائه می‌گردددر داخل کابین نیز یک کیسه خواب بین دو صندلی جلو در زیر آرم رست (arm rest) ، یک محفظه رنگی و یک دستگاه پخش(رادیو) قابل جدا شدن که حتی می توان از آن در خارج از خودرو استفاده گردد، قرار داده شده است
advertising